Τα αποτελέσματα μιας έρευνας που ξεκίνησε το 2019 ρίχνουν “φως” στα αίτια ατυχημάτων με ηλεκτρικά πατίνια. Τα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν τα όσα έχουμε γράψει κατά καιρούς για την οδική ασφάλεια με πατίνι, είναι σχετικά αναμενόμενα και “δείχνουν” τις υποδομές ως κύριο υπαίτιο των ατυχημάτων.
Η έρευνα ξεκίνησε τον μακρινό Σεπτέμβριο του 2019 από το Virginia Tech Transportation Institute (VTTI) στις ΗΠΑ. Τους επόμενους 18 μήνες (με παύση λόγω COVID-19), 50 ηλεκτρικά πατίνια με ενσωματωμένη κάμερα στο εμπρός μέρος και λοιπό εξοπλισμό κάλυψαν πάνω από 15.000 Km σε πάνω από 200.000 διαδρομές, στο Blacksburg campus του VTTI. Τα αποτελέσματα της έρευνας δημοσιεύτηκαν στο Journal of Safety Research.
Αναλύωντας τα αποτελέσματα, οι ερευνητές διαπίστωσαν οτι οι κύριες αιτίες των ατυχημάτων ήταν η υποδομή, η συμπεριφορά του αναβάτη και η συμπεριφορά άλλων χρηστών της οδού/ποδηλατόδρομου.
Οι υποδομές, οι οποίες στην Ελλάδα αποτελούν το μεγαλύτερο πρόβλημα για τους χρήστες μέσων μικροκινητικότητας και ανασταλτικό παράγοντα για την υιοθέτηση πατινιών και ποδηλάτων ως μέσων μεταφοράς, ήταν ο κύριος “υπαίτιος”. Το 47% των πτώσεων/συγκρούσεων ή “παρ’ολίγο” συγκρούσεων προκλήθηκε από το οδόστρωμα, την ποιότητα αυτού ή την μετάβαση από ένα τύπο εδάφους σε άλλον (π.χ. από άσφαλτο σε χώμα ή σε γρασίδι). Οι αναβάτες που έκαναν μετάβαση από ένα τύπου εδάφους σε άλλο είχαν 60 περισσότερες πιθανότητες να εμπλακούν σε συμβάν. Επίσης, ένα μεγάλο ποσοστό των συμβάντων προκλήθηκε από ύπαρξη σταθερού εμποδίου στο οδόστρωμα.
Οι ερευνητές, με τη χρήση των καμερών, μπόρεσαν να ξεχωρίσουν τα συμβάντα το οποίο προκλήθηκαν από αμέλεια ή λανθασμένη συμπεριφορά του αναβάτη και τα οποία αναλογούσαν στο 14% των συμβάντων.
Τέλος, λίγο μεγαλύτερο ήταν το ποσοστό των συμβάντων που οφείλονταν στην παρουσία άλλων οχημάτων ή πεζών στον ίδιο χώρο με το πατίνι (19%).
Κατά τη διάρκεια των 18 μηνών δεν καταγράφηκαν on-camera συγκρούσεις πατινιού με κινούμενο όχημα. Οι συγκρούσεις με άλλους χρήστες του δρόμου έδειξαν πιο εύκολο να αποφευχθούν μέσω ελιγμών, σε σύγκριση με τα ατυχήματα εξ’αιτίας του οδοστρώματος. Οι ερευνητές θεωρούν οτι αυτό οφείλεται κυρίως στην λανθασμένη εκτίμηση του επιπέδου πρόσφυσης από τον αναβάτη ή την περιορισμένη ικανότητα αποφυγής των εμποδίων/ατυχημάτων.
Περισσότερες πληροφορίες για την έρευνα θα βρείτε και εδώ. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Ford και τη Spin, η οποία μετέπειτα εξαγοράστηκε από την Tier.
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Πηγή: VT.edu