Για την “Οδύσσεια” των shared ηλεκτρικών πατινιών στον Παρίσι, μάλλον γνωρίζετε, αν μας διαβάζετε τακτικά. Η ανεπίσημη “πρωτεύουσα” των ηλεκτρικών πατινιών στην Ευρώπη, μια από τις πιο “εχθρικές” πόλεις απέναντι στο Ι.Χ. και υπέρμαχος της μικροκινητικότητας, εν τέλει πέρασε στο άλλο άκρο, αυτό της απαγόρευσης λειτουργίας παρόχων μικροκινητικότητας με ηλεκτρικά πατίνια. Η απόφαση πάρθηκε μέσω δημοψηφίσματος που είχε προκυρήξει προ μηνών η Δήμαρχος του Παρισίου, Anne Hidalgo και διεξήχθη χθες, 2 Απριλίου 2023.

Πως φτάσαμε σε αυτό το σημείο, όμως; Η απάντηση είναι σύνθετη αλλά τα παλαιότερα άρθρα μας για τα πατίνια στο Παρίσι, θα σας διαφωτίσουν. Μπορείτε να τα βρείτε εδώ. Εν συντομία, η δημοτική αρχή έκρινε οτι τα dockless πατίνια δημιουργούσαν περισσότερα προβλήματα απ’όσα έλυναν. Τα ατυχήματα αυξάνονταν διαρκώς (αν και ήταν λίγα σε σχέση με τις συνολικές διαδρομές), ενώ πέρυσι είχαμε και 3 θανάτους. Θυμίζουμε οτι ακόμα και μετά τους περιορισμούς στις άδειες λειτουργίας και τον αριθμό των πατινιών, υπήρχαν περίπου 15.000 dockless πατίνια στους δρόμους και τα πεζοδρόμια της γαλλικής πρωτεύουσας.

Από την άλλη, η πόλη είναι φιλική απέναντι στη μικροκινητικότητα και θέλει να εξωθήσει τα αυτοκίνητα, οπότε τα πατίνια εξυπηρετούσαν το σκοπό της. Με τη διαφορά του οτι χρησιμοποιούνταν σε μεγάλο βαθμό από επισκέπτες/τουρίστες και όχι μόνιμους κατοίκους. Αυτοί ήταν και οι κύριοι υπεύθυνοι για τις “κακές” συμπεριφορές, όπως την απρόσεκτη οδήγηση, την άναρχη στάθμευση κ.λπ. Άλλωστε, οι μόνιμοι κάτοικοι μπορούν να χρησιμοποιούν ένα ιδιόκτητο πατίνι, το οποίο δεν επηρεάζεται από το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος. Κοινώς, τα ιδιόκτητα πατίνια παραμένουν κανονικά στο Παρίσι, ακόμα και μετά την ισχύ της απαγόρευσης.

Το δημοψήφισμα

Η δημοτική αρχή κάλεσε τους κατοίκους σε δημοψήφισμα, ώστε να αποφασίσουν αν ήθελαν τα ενοικιαζόμενα, shared πατίνια στην πόλη. Το αποτέλεσμα από τις χθεσινές κάλπες ήταν συντριπτικό υπέρ του “ΟΧΙ”. Το 89% όσων ψήφισαν δεν θέλει τα πατίνια στο Παρίσι, ενώ μόλις το 11% ψήφισε να παραμείνουν. Έτσι, η Δήμαρχος παρέλαβε τη λαϊκή εντολή και ανακοίνωσε οτι από την 1/9/2023, ανακαλούνται όλες οι άδειες λειτουργίας παρόχων μικροκινητικότητας με πατίνια και δεν θα εκδίδονται νέες.

Ωστόσο, δεν είναι όλα τόσο απλά. Από τους σχεδόν 1.300.000 κατοίκους που κλήθηκαν να ψηφίσουν, μόλις το 7% έριξε, τελικά, την ψήφο του. Δεδομένου του οτι οι χρήστες πατινιών είναι κυρίως μικρής ηλικίας αλλά και τουρίστες (που φυσικά δεν είχαν δικαίωμα ψήφου), πολλοί από όσους θα ψήφιζαν “ΝΑΙ” δεν προσήλθαν στις κάλπες. Οι Lime, Dott και Tier, κάτοχοι των αδειών παροχής υπηρεσιών μικροκινητικότητας αυτή τη στιγμή στο Παρίσι, γνώριζαν τον “κίνδυνο” και προσπάθησαν να τον αποσοβήσουν. Με καμπάνιες στοχευμένες στους νέους, δωρεάν χρήση πατινιού για να μεταβούν στις κάλπες την Κυριακή και άλλες μεθόδους, προσπάθησαν να καλέσουν το κοινό τους να στηρίξει τη λειτουργία τους. Σίγουρα, αν η ψηφοφορία γινόταν διαδικτυακά, αρκετοί παριζιάνοι θα ψήφιζαν και τα ποσοστά δεν θα ήταν ίδια. Το πιθανότερο, όμως, είναι οτι και πάλι θα επικρατούσε το “ΟΧΙ”.

Τι σημαίνει αυτό για την υπόλοιπη Ευρώπη; Προς το παρόν, τίποτα. Κάθε χώρα αλλά και κάθε Δήμος/Πόλη ξεχωριστά έχουν τη δική τους πολιτική απέναντι στα shared πατίνια. Όμως το παράδειγμα του Παρισιού, ίσως ξεκινήσει ένα ντόμινο εξελίξεων.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Το Παρίσι “διώχνει” τα Ι.Χ. και εφαρμόζει όριο 30 Km/h

Πηγή: DW

ηλεκτρικά πατίνια

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.