Το Παρίσι παραμένει η ευρωπαϊκή “πρωτεύουσα” της μικροκινητικότητας, ειδικά όσον αφορά τα ηλεκτρικά πατίνια. Εδώ και σχεδόν 5 χρόνια η Πόλη του Φωτός έχει περάσει από πολλά στάδια, έχει προσπαθήσει να βάλει μια τάξη στην αναρχία των χιλιάδων κοινόχρηστων πατινιών που βρίσκονται στους δρόμους της (εκτός των ιδιόκτητων) και σχεδόν τα έχει καταφέρει. Λέμε “σχεδόν” γιατί ακόμα και με όλους τους περιορισμούς, τα αυστηρά μέτρα, τους διαρκείς ελέγχους της αστυνομίας, οι δυσκολίες συνεχίζονται.

Περίπου 15.000 κοινόχρηστα πατίνια λειτουργούν στο Παρίσι από τρεις παρόχους, την Tier, τη Lime και την Dott. Πολύ λιγότερα από το παρελθόν, πολύ λιγότεροι και οι πάροχοι, αλλά μόνο στο πρώτο μισό του 2022 έχουν καταγραφεί 236 ατυχήματα με πατίνια, αυξημένα κατά 52% σε σχέση με πέρυσι. Επιπλέον, πολλοί χρήστες εξακολουθούν να τα σταθμεύουν πάνω στα πεζοδρόμια, σε εισόδους σπιτιών και επιχειρήσεων, σε ακατάλληλα σημεία. Αυτό παρά το οτι υπάρχουν οριοθετημένες ζώνες στάθμευσης γι’αυτά.

Παρίσι ΙΧ 30 km/h
AFP / Martin BUREAU

Πλέον, ακόμα και το Παρίσι αρχίζει να αμφισβητεί το κατά πόσο τα πλεονεκτήματα των dockless, ενοικιαζόμενων πατινιών ξεπερνούν τα προβλήματα που προκαλούν. Εκτός των προαναφερθέντων, πολλοί χρήστες ανεβαίνουν στα πατίνια δύο-δύο, κάτι επικίνδυνο και παράνομο. Οι βανδαλισμοί δεν έχουν εκλείψει πλήρως, με αρκετά πατίνια να βρίσκονται ακόμα και μέσα στον Σηκουάνα. Το 2021, 24 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους με (ή από) πατίνι στη Γαλλία.

Δραστικά μέτρα

Οι Αρχές του Παρισιού, λοιπόν, δείχνουν αποφασισμένες να βρουν λύση. Έστω κι αν αυτό σημαίνει τερματισμό των αδειών λειτουργίας των τριών εταιρειών. Κάτι που θα σημαίνει οτι στο Παρίσι θα παραμείνουν μόνο τα ιδιόκτητα ηλεκτρικά πατίνια, αφήνοντας κυρίως τους τουρίστες χωρίς αυτή την επιλογή μετακίνησης. Ο Δήμος άφησε ανοικτό αυτό το ενδεχόμενο, με τις άδειες να λήγουν το Φεβρουάριο του 2023. Εκτός αυτού, έδωσε διορία 1 μήνα στους παρόχους να βρουν άμεσα λύσεις για τα προαναφερθέντα προβλήματα. Ακούγεται αδύνατον, αλλά τουλάχιστον η Tier αισιοδοξεί οτι θα καταφέρει, σύμφωνα με εκπρόσωπό της.

Όλα τα παραπάνω μας κάνουν να αναρωτιώμαστε το πως η Αθήνα ή η Θεσσαλονίκη θα μπορούσαν να τα καταφέρουν καλύτερα στη διαχείριση μεγάλων στόλων κοινόχρηστων πατινιών, από τη στιγμή που το Παρίσι αδυνατεί. Στο λεκανοπέδιο, σύντομα θα δούμε και πάλι dockless πατίνια μετά από 2 και πλέον χρόνια απουσίας τους. Όπως σας έχουμε αναφέρει ήδη, αυτά θα είναι της Hopp Greece. Η εταιρεία λειτούργησε με επιτυχία στην Πρέβεζα και πλέον επεκτείνει τη δραστηριότητά της σε τρεις περιοχές της Αθήνας.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

“Δικάβαλο” πατίνι στο Παρίσι σκότωσε πεζή

Πηγή: France24

Προηγούμενο άρθροTata Tiago.ev., νέο ηλεκτρικό πόλης με €10.000!
Επόμενο άρθρο“Πετάξαμε” με το Solar Butterfly, το ηλιακό τροχόσπιτο που ρυμουλκείται από ένα Tesla!
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.