Μέχρι τα τέλη του Απριλίου του 2024 θα βρίσκονται στους δρόμους Αθήνας και Θεσσαλονίκης τα πρώτα 250 αμιγώς ηλεκτρικά λεωφορεία που θα προστεθούν στους στόλους των ΟΣΥ και ΟΑΣΘ, σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Η ηγεσία του Υπουργείου χαρακτήρισε “δύσκολη άσκηση” την προσθήκη και λειτουργία των λεωφορείων αυτών, αλλά και των σταθμών φόρτισης σε επιλεγμένα αμαξοστάσια. Ωστόσο, τόνισε οτι υπάρχει αυστηρό χρονοδιάγραμμα ώστε μέχρι τον Απρίλιο να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία και μέχρι στιγμής αυτό τηρείται.
Υπενθυμίζουμε οτι τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία θα προμηθεύσει η κινέζικη YUTONG, καθώς επικράτησε στον διαγωνισμό που “έτρεξε” την τελευταία διετία και η σχετική σύμβαση υπεγράφη στις αρχές Οκτωβρίου. Τα λεωφορεία είναι μήκους 12m και ελάχιστης πραγματικής αυτονομίας 180 Km. Στη σύμβαση προβλέπεται επίσης η προμήθεια 7 κινητών μονάδων με σύστημα συσσωρευτή και ταχυφορτιστή, οι οποίες θα μπορούν να επαναφορτίζουν τα λεωφορεία, ακόμα κι αν βρίσκονται στους δρόμους, αν χρειαστεί, αλλά και συντήρηση των οχημάτων για ένα (1) έτος.
Το 5ο σκέλος του διαγωνισμού, το οποίο αφορούσε τα αμιγώς ηλεκτρικά λεωφορεία, χρειάστηκε να ξεπεράσει αρκετά εμπόδια ώστε να ολοκληρωθεί, όπως θα διαπιστώσετε και στη μικρή “ανασκόπηση” που επιχειρήσαμε πρόσφατα. Εκτός αυτού, όμως, εκκρεμεί η ολοκλήρωση και του σκέλους που αφορά άλλα 400 λεωφορεία μικρότερων προδιαγραφών (100 ηλεκτρικά με αυτονομία 135Km και 300 CNG). Επιπλέον, μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2024 θα ξεκινήσει το σκέλος για τα υπόλοιπα 650 λεωφορεία, τα οποία θα συμπληρώσουν το σύνολο των 1.300 νέων οχημάτων που προβλέπει ο διαγωνισμός. Ο προϋπολογισμός εκεί εκτιμάται περί τα €400 εκ. και το μίγμα των οχημάτων δεν έχει αποσαφηνιστεί ακόμη (είδος καυσίμου κ.λπ.).
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί οτι τα νέα λεωφορεία ουσιαστικά θα αντικαταστήσουν παλαιότερα και ρυπογόνα οχήματα των στόλων αστικών συγκοινωνιών, τα οποία μετρούν σχεδόν 3 δεκαετίες ζωής (ορισμένα είναι προδιαγραφών Euro 1) και αυξάνουν σημαντικά τον μέσο όρο ηλικίας των στόλων, ενώ δυσχεραίνουν και το έργο συντήρησης και επισκευών. Για την ΟΣΥ συγκεκριμένα εκτιμάται οτι αυτή τη στιγμή είναι λειτουργικά περίπου 1.100 από τα 1.500 θερμικά λεωφορεία του (μαζί με τα CNG), σχεδόν τα 2/3 του στόλου.
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Πως ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρικά λεωφορεία κατέληξε στην κινέζικη YUTONG