Παρά την πανδημία, το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σχεδόν τριπλασιάστηκε στην Ευρώπη το 2020, χάρη στα κίνητρα, τις επιδοτήσεις και τις φοροαπαλλαγές που προσφέρουν τα κράτη-μέλη της. Φυσικά, σημαντικό ρόλο σε αυτό έπαιξε και η γενική κατάρρευση των πωλήσεων λόγω της πανδημίας μέσα στο 2ο τρίμηνο του έτους, όπως και η εφαρμογή πιο αυστηρών κανονισμών για τις εκπομπές ρύπων.
Έτσι, τα ηλεκτρικά (αμιγώς ηλεκτρικά και υβριδικά) έφτασαν το 8% το πρώτο του 2020, ενώ αν συνεχιστεί αυτή η τάση, θα αγγίξουν το 10% μεριδίου και θα πουληθούν διπλάσια ηλεκτρικά οχήματα απ’ότι πέρυσι, περί το 1.000.000 σε απόλυτο αριθμό.
Δείτε επίσης:
Ωστόσο, δε μπορούν να γίνουν ασφαλείς προβλέψεις για το άμεσο μέλλον, σύμφωνα με την ACEA (European Automobile Manufacturers’ Association), καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τα οικονομικά κίνητρα/αντικίνητρα που εφαρμόζει η κάθε χώρα, αλλά και τις ειδικές συνθήκες που έχει δημιουργήσει ο COVID-19. Η ACEA συστήνει την επέκταση του δικτύου φόρτισης και τη μείωση των τιμών των EVs προτού εφαρμοστούν νέα, πιο αυστηρά μέτρα ενάντια στις εκπομπές ρύπων.
Αξίζει να αναφερθεί, πάντως, πως τα βενζινοκίνητα SUVs (που εν γένει εκπέμπουν υψηλότερους ρύπους και έχουν αυξημένη κατανάλωση) αύξησαν επίσης το μερίδιό τους στο 39% επί του συνόλου των πωλήσεων, για το πρώτο μισό του έτους.
Πηγή: TheNational