Η Audi διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ηλεκτροκίνηση. Υλοποιεί με ταχείς ρυθμούς τη στρατηγική μετασχηματισμού “Vorsprung 2030”, η οποία προβλέπει η εταιρεία να έχει στη γκάμα της περισσότερα από 20 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2025, ενώ από το 2026 όλα τα καινούργια αυτοκίνητα που θα λανσάρει η μάρκα θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι πελάτες ανταποκρίνονται στη στρατηγική της Audi, με τις παραδόσεις αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της μάρκας να έχουν αυξηθεί κατά 57,5% το 2021, σε σχέση με το 2020. Με το λανσάρισμα των e-tron GT quattro και RS e-tron GT στην αρχή του περασμένου έτους και των Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron το δεύτερο μισό του 2021, η Audi υπερδιπλασίασε τον αριθμό των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων που διαθέτει, προσφέροντας σήμερα στη γκάμα της – ήδη και στην Ελλάδα – επτά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. 

Με στόχο να έχει ενεργό συμμετοχή σε αυτή τη φιλόδοξη στρατηγική, η Kosmocar-Audi προχώρησε σε μία κίνηση ιδιαίτερου συμβολισμού αλλά και μεγάλης πρακτικής σημασίας. Εγκατέστησε πέντε εξαιρετικά γρήγορους υπερφορτιστές (hyperchargers) με ισχύ 180 kW ο καθένας, σε αντίστοιχα νευραλγικά σημεία του δικτύου της, ενώ έχουν τη δυνατότητα μελλοντικής αναβάθμισης έως 300 kW.  

Πρόκειται για τους πλέον ισχυρούς υπερφορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων που έχουν εγκατασταθεί μέχρι στιγμής σε αστικό περιβάλλον στην Ελλάδα, δίνοντας τη δυνατότητα σε οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, κάθε μάρκας και όχι μόνο της Audi, να φορτίσουν εξαιρετικά γρήγορα. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι για παράδειγμα ένα Q4 e-tron, το νέο compact ηλεκτρικό SUV της Audi, μπορεί σε μόλις 10’ της ώρας να φορτίσει με αρκετή ενέργεια ώστε να διανύσει απόσταση 130 χιλιομέτρων. Κάθε υπερφορτιστής έχει δύο θέσεις φόρτισης με συνεχές ρεύμα (DC) και μία θέση φόρτισης εναλλασσόμενου ρεύματος (AC), για φόρτιση plug-in υβριδικών μοντέλων.

Δύο από τους πέντε υπερφορτιστές βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας, συγκεκριμένα στο Μαρούσι (“Audi Karenta”) και στην Αργυρούπολη (“Karenta”). Οι υπόλοιποι, έχουν εγκατασταθεί στη Θεσσαλονίκη (“Audi Karenta”), στα Ιωάννινα (“Audi Καψιώχας”) και στη Ρόδο (“Audi Ξενάκης”).

Η διαδικασία φόρτισης είναι πολύ απλή. Ο οδηγός-χρήστης συνδέει το καλώδιο φόρτισης του υπερφορτιστή στο αυτοκίνητό του και επιλέγει την αντίστοιχη θέση φόρτισης σε μία οθόνη αφής στον υπερφορτιστή. Μέσω της εφαρμογής “ΔΕΗ Blue” στο κινητό του τηλέφωνο, ο χρήστης δίνει έγκριση για την έναρξη της φόρτισης. Ακολουθεί μία πολύ σύντομη διαδικασία αναγνώρισης ανάμεσα στον υπερφορτιστή και το αυτοκίνητο και στη συνέχεια η φόρτιση ξεκινά αυτόματα. Ο χρήστης μπορεί να διακόψει την όλη διαδικασία οποιαδήποτε στιγμή ή να επιτρέψει την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας του ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Πρακτικά, όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα μπορούν να συνδεθούν στους συγκεκριμένους υπερφορτιστές των 180 kW που έχουν εγκατασταθεί στο δίκτυο της Kosmocar-Audi. Η ισχύς, άρα και η ταχύτητα με την οποία θα φορτιστούν, «περιορίζεται» ανάλογα με τη μέγιστη ισχύ με την οποία κατασκευαστικά μπορεί να φορτιστεί το κάθε μοντέλο.

Προηγούμενο άρθροΑνάπτυξη πλαισίου για γεωθερμική ενέργεια προωθεί το ΥΠΕΝ
Επόμενο άρθροΗλεκτρικά station wagons ετοιμάζει η Volvo
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.