Η βιομηχανία των ηλεκτρικών ποδηλάτων εξελίσσεται με γρήγορο ρυθμό, τόσο που “φαίνεται” σε ετήσια βάση. Προς το παρόν, οι κινητήρες των ηλεκτρικών ποδηλάτων τροφοδοτούνται συνήθως από μπαταρίες λιθίου. Χάρη στην ενεργειακή τους απόδοση, είναι εύκολο να καταλάβουμε γιατί συμβαίνει αυτό. Ωστόσο, μια άλλη τεχνολογία δείχνει έτοιμη να προσφέρει εναλλακτική στην κλασική μπαταρία, οι υπερπυκνωτές (supercapacitors).

Οι υπερπυκνωτές δεν είναι νέα τεχνολογία, φυσικά. Εξυπηρετούν βιομηχανικές εφαρμογές εδώ και χρόνια και βρίσκονται μέσα σε πολλές ηλεκτρονικές συσκευές. Όσον αφορά τη μικροκινητικότητα, ιδιαίτερα στα ηλεκτρικά υποβοηθούμενα ποδήλατα, ορισμένες εταιρείες αρχίζουν να τους χρησιμοποιούν αντί για τυπικές μπαταρίες λιθίου. Παράδειγμα η ολλανδική Ostrichoo αλλά και λοιπές εταιρείες όπως η Anod, οι οποίες προσπαθούν να “γλιτώσουν” από τις μπαταρίες λιθίου, μειώνοντας το κόστος (και όχι μόνο).

Οι υπερπυκνωτές έχουν μια σειρά από πλεονεκτήματα. Χάρη στις δυνατότητές τους γρήγορης φόρτισης και εκφόρτισης, είναι σε θέση να απελευθερώνουν πολλή ενέργεια ταχύτατα (ιδανικό για υποβοήθηση σε μεγάλες κλίσεις) και να επαναφορτίζονται γρήγορα μέσα σε λίγα λεπτά (μέσω brake regeneration ή απλής ποδηλάτησης).

Επιπλέον, η Ostrichoo τονίζει πολλά άλλα οφέλη τους, όπως το μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Κατασκευασμένοι από αλουμίνιο και άνθρακα, οι υπερπυκνωτές είναι φθηνότεροι στην κατασκευή και χρησιμοποιούν λιγότερες σπάνιες γαίες. Τα ποδήλατα της Ostrichoo, ισχυρίζονται ότι αντέχουν έως 2.200 κύκλους φόρτισης και επαναφορτίζονται μέσα σε μόλις 30′, ή ακόμα και σε 8′ (0-80%) με φορτιστές 7-9A. Επίσης είναι πιο ανθεκτικοί σε ακραίες θερμοκρασίες, σε σχέση με το μικρό εύρος των μπαταριών λιθίου (όταν δεν υπάρχει σύστημα θέρμανσης/ψύξης τους). Το μειονέκτημα, φυσικά, είναι η ενεργειακή τους πυκνότητα. Μπορούν να προσφέρουν αυτονομία 50-70 Km με υποβοήθηση, τη στιγμή που ακόμα και ένα basic e-bike μπορεί εύκολα να ξεπεράσει τα 100 Km. Έτσι, οι υπερπυκνωτές είναι ιδανικοί για “light” χρήση, για ελαφρά e-bikes και μικρές διαδρομές.

Ενδεικτικά θα αναφέρουμε το οικονομικό μοντέλο της εταιρείας, το Nero, το οποίο κοστίζει €1.199 στην Ολλανδία. Δείχνει σαν ένα απλό, τυπικό e-bike που σε αυτά τα χρήματα θα είχε μπαταρία 36V και 7-8Ah, ήτοι περίπου 250-280Wh. Το Nero έχει μπαταρία-υπερπυκνωτή με χωρητικότητα 151Wh (36V-4,2Ah), η οποία βέβαια δεν είναι σημαντικά ελαφρύτερη από μια λιθίου (3,5Kg), ενώ υπόσχεται αυτονομία 65 Km. Ουσιαστικά το μεγάλο όφελος είναι στο κόστος, τους κύκλους φόρτισης και την ταχύτητα φόρτισης.

Ειδικά για την τελευταία, ο τυπικός φορτιστής e-bike αυτής της κατηγορίας είναι 1,8-2A και χρειάζεται 4 ώρες τουλάχιστον για να φορτίσει μια μικρή μπαταρία και 5-7 για μια μεσαίας χωρητικότητας. Ο φορτιστής των 7A που δίνει η Ostrichoo, όμως, την επαναφορτίζει σε περίπου 30′. Να σημειωθεί οτι η εταιρεία δίνει 4 έτη εγγύηση για τους υπερπυκνωτές.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Tech Talk: Μπαταρίες Λιθίου vs Μολύβδου-Οξέος

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.