Toyota και ηλεκτροκίνηση έχουν μια πολύ ιδιαίτερη σχέση εδώ και πάνω από 20 χρόνια, από την ημέρα που παρουσιάστηκε το πρώτο υβριδικό Prius. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια ο ιαπωνικός κολοσσός αρνείται να παρασυρθεί από το “ρεύμα” της ηλεκτροκίνησης που διαρέει τις περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες του κόσμου. Επιμένοντας πως τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι “πανάκεια”, η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει σε υβριδικές πλατφόρμες αλλά και την υδρογονοκίνηση, με εντυπωσιακά, ομολογουμένως, αποτελέσματα. Ακόμα κι έτσι, όμως, η πορεία της είναι σε ένα βαθμό προδιαγεγραμμένη, με αποτέλεσμα να παρουσιάσει σήμερα τα πλάνα της για 30 νέα ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2030, ενώ προανήγγειλε επενδύσεις ύψους €31 δις.
Ο CEO της, Akio Toyoda, στοχεύει σε πωλήσεις 3,5 εκατομμυρίων ηλεκτρικών ετησίως μέχρι το 2030. Όπου “ηλεκτρικών”, ας διευκρινήσουμε ότι μιλάμε για αμιγώς ηλεκτρικά με μπαταρίες. Οι δαπάνες για έρευνα και ανάπτυξη μπαταριών θα αποτελέσουν περίπου το 50% των προαναφερθέντων επενδύσεων.
Η Toyota σκοπεύει να επενδύσει άλλα τόσα σε λοιπούς τύπους οχήματων, όπως υβριδικά, plug-ins και fuel-cells (με υδρογόνο). Στόχος είναι να μην ποντάρει τα πάντα σε μια συγκεκριμένη τεχνολογία, παραμένοντας ευέλικτη σε πιθανές αλλαγές της αγοράς. Δικαίως, αν θέλετε τη γνώμη μας…
Όσον αφορά το Lexus brand, η εταιρεία θέλει να διαθέτει μόνο ηλεκτρικά σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Κίνα μέχρι το 2030. Παγκοσμίως, μέχρι το 2035. Αυτό είναι σημαντική “λεπτομέρεια” καθώς δείχνει ένα 5ετές “χάσμα” μεταξύ ανεπτυγμένων και αναπτυσσόμενων χωρών.
Επιπλέον, η Toyota δείχνει να προτιμά τον στόχο του carbon neutrality, της κλιματικής ουδετερότητας, από αυτόν της ηλεκτροκίνησης. Σε κάθε περίσταση τα στελέχη της εταιρείας τονίζουν οτι ένα όχημα δεν χρειάζεται να είναι αμιγώς ηλεκτρικό για να είναι μηδενικών ρύπων. Προφανώς η Toyota βασίζει πολλά στο υδρογόνο και είναι από τους λίγους κατασκευαστές που επενδύουν τόσο “βαριά” σε αυτό.
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Πηγή: CNBC