Το ζήτημα της ανακύκλωσης μπαταριών για EVs είναι πολύ σημαντικότερο απ’όσο συχνά πιστεύουμε και ίσως είναι η μοναδική λύση, βραχυπρόθεσμα για μακροπρόθεσμα, ώστε η προσφορά να καλύπτει την διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση (και να μην εκτοξευθεί το κόστος των μπαταριών). Αυτό περιλαμβάνει και τις μπαταρίες ηλεκτρικών πατινιών, προφανώς, οι οποίες λόγω μικρής χωρητικότητας είναι αυτές που φτάνουν πιο γρήγορα στο “end of life”, στο τέλος κύκλων ζωής τους δηλαδή (κοντά στο 70-80%). Σε μια τέτοια προσπάθεια για αποδοτικότερη ανακύκλωση πρωτοστατεί η γερμανική Tier.
Η Tier, που ήδη έχει αναπτύξει και συνεχίζει να αναπτύσσει καινοτόμα χαρακτηριστικά για τα πατίνια της, θα συνεργαστεί με την γερμανική start-up Vertical Values. Στόχος τους, η ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση μπαταριών Λιθίου.
Ανακύκλωση ή επαναχρησιμοποίηση;
Ας επιστρέψουμε, όμως, στην ανακύκλωση καθαυτή. Δεν είναι μια εύκολη διαδικασία, ακόμα και όταν αναφερόμαστε σε ένα ηλεκτρικό πατίνι. Το κάθε στοιχείο στο εσωτερικό της μπαταρίας “γερνά” ταχύτερα ή αργότερα από τα υπόλοιπα. Το πιο αδύναμο στοιχείο της μπαταρίας είναι αυτό που καθορίζει την τρέχουσα χωρητικότητά της. Η Vertical Values αφαιρεί τα στοιχεία από όσες μπαταρίες δεν λειτουργούν πια. Τα στοιχεία ελέγχονται ξεχωριστά και ανάλογα με την κατάστασή τους, μπορεί να επαναχρησιμοποιηθούν. Αν κριθούν ακατάλληλα για επαναχρησιμοποίηση, τότε (και μόνο τότε) θα οδεύσουν προς ανακύκλωση.
Η επαναχρησιμοποίηση έχει σαφώς μικρότερο κόστος και είναι μια ταχύτερη διαδικασία. Έτσι, έχει προτεραιότητα έναντι της ανακύκλωσης των περιεχομένων της μπαταρίας (σπάνιων γαιών, μετάλλων κ.λπ.)
Να σημειωθεί πως η Tier το 2021 ανακοίνωσε τη συνεργασία της με τη Northvolt, για την προμήθεια υψηλής ποιότητας στοιχείων και ηλεκτρονικών υποσυστημάτων μπαταριών, για τα πατίνια της.
Σε άλλα, σχετικά νέα, η Tier επελέγη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως high-level expert εταιρεία για το Multimodal Passenger Mobility Forum της. Πρόκειται για μια πλατφόρμα που προωθεί τον διάλογο και τη συνεργασία μεταξύ κρατών-μελών και κρατικών αλλά και ιδιωτικών φορέων, στον τομέα των ψηφιακών υπηρεσιών κινητικότητας. Απώτερος στόχος του η επέκταση της υιοθέτησης MaaS (Mobility as a Service) υπηρεσιών κινητικότητας. Ώστε, φυσικά, να μειωθεί η χρήση και ιδιοκτησία Ι.Χ. αυτοκινήτων και λοιπών οχημάτων. Έτσι, οι υπηρεσίες μεταφοράς/μετακίνησης θα προσφέρονται μέσω κοινόχρηστων οχημάτων. Ο χρήστης δεν θα έχει καμία ευθύνη, πριν και μετά τη χρήση τους (τέλη, ασφάλιση, συντήρηση, ανεφοδιασμός κ.λπ.).
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Πηγή: SmartCitiesWorld.net