Η BMW εξερευνά τις δυνατότητες της υδρογονοκίνησης και πλέον δοκιμάζει το αντίστοιχο μοντέλο της, την BMW iX5 Hydrogen, στην παγωμένη Σουηδία. Η επιλογή της χώρας δεν είναι τυχαία καθώς ο σκοπός είναι να διαπιστωθεί η επίδραση του ψύχους στο σύστημα παραγωγής ενέργειας και κίνησης του οχήματος. Αν όλα πάνε καλά, ίσως δούμε το μοντέλα να περνά σε φάση περιορισμένης παραγωγής.

Στις εγκαταστάσεις της BMW στο Arjeplog, οι μηχανικοί της θα ελέγξουν αν το fuel cell, οι δεξαμενές υδρογόνου, η buffer μπαταρία και η μονάδα ελέγχου του οχήματος μπορούν να ανταπεξέλθουν σε δυσμενείς συνθήκες, με θερμοκρασίες έως και στους -20 βαθμούς Κελσίου. Μέχρι στιγμής, τα συμπεράσματα είναι οτι η αυτονομία διατηρείται σε κανονικά επίπεδα σε θερμοκρασίες κοντά στο μηδέν και υπό αυτού, ενώ ο ανεφοδιασμός με υδρογόνο διαρκεί 3-4′.

Tech specs

Όσο για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του BMW iX5 Hydrogen, τα γνωρίζουμε από το 2020. Τα 6 Kg υδρογόνου αποθηκεύονται σε δύο carbon δεξαμενές, υπό πίεση 700 bar. Στον χώρο του κινητήρα έχουμε ένα fuel cell της Toyota που αποδίδει 167 ίππους, αλλά και έναν ηλεκτροκινητήρα στο πίσω μέρος που αποδίδει 368 ίππους. Όταν ο ηλεκτροκινητήρας “ζητά” περισσότερους από τους 167 ίππους για την κίνηση, η “buffer” μπαταρία που βρίσκεται από πάνω του είναι αυτή που εξασφαλίζει την παροχή της αναγκαίας ενέργειας. Δυστυχώς δεν γνωρίζουμε την χωρητικότητά της αλλά ούτε και την αυτονομία του οχήματος με αυτήν, όταν το υδρογόνο εξαντληθεί. Φυσικά, το fuel cell είναι αυτό που την επαναφορτίζει, όταν μπορεί και όταν χρειάζεται.

Η BMW υποστηρίζει τα πλάνα της Ε.Ε. για δημιουργία υποδομών υδρογονοκίνησης. Το AFIR (Alternative Fuels Infrastructure Regulation) θα επιτρέψει τη δημιουργία δικτύου σταθμών ανεφοδιασμού για ηλεκτρικά και υδρογονοκίνητα οχήματα. Ωστόσο, η εταιρεία ζητά να υπάρχει ένας σταθμός υδρογόνου το πολύ ανά 100 Km σε όλη την Ευρώπη, αντί για 150Km που προβλέπει το έως τώρα πλάνο, μέχρι το 2027.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

100 υδρογονοκίνητα ΤΑΞΙ στην Κοπεγχάγη

Πηγή: BMW

Προηγούμενο άρθροΤα ταξί χωρίς οδηγό έρχονται στο Ισραήλ
Επόμενο άρθροΗ Tier προωθεί την ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση μπαταριών
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.