Οι σταθμοί φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων (ή, ορθότερα, η απουσία αυτών), είναι από τους κύριους παράγοντες που θα επηρεάσουν την εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης. Μια σταθερή εγκατάσταση κοστίζει και χρειάζεται μελέτη όσον αφορά το που θα τοποθετηθεί, όμως οι εποχικές ή και έκτακτες ανάγκες καθιστούν απαραίτητη μια πιο ευέλικτη λύση φόρτισης.
Η Audi, λοιπόν, έχει ακριβώς μια τέτοια λύση. Ένα… container που ουσιαστικά είναι κινητός σταθμός φόρτισης EVs και μπορεί να μεταφέρεται εύκολα σε διαφορετικές τοποθεσίες. Εξωτερικά είναι ένα μεγάλο… κουτί αλλά οι πλευρές του ανοίγουν σαν “gull-wing” πόρτες (θυμάστε την Mercedes 300SL), αποκαλύπτοντας φορτιστές.
Στο εσωτερικό του υπάρχουν 4 (μεταχειρισμένες) μπαταρίες από Audi E-Tron που αποδίδουν συνολικά 700KW ισχύος σε 3 φορτιστές, των 150KW έκαστος. Η συνολική χωρητικότητα είναι 1MWh και έχει δημιουργηθεί σε συνεργασία με την ελβετική ABB (μέγα χορηγό της Formula E).
Χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φόρα στο World Economic Forum στο Davos για προωθητικούς σκοπούς, επαναφορτίζοντας τα Audi E-Tron που μετέφεραν όσους βρίσκονταν στο event. Μάλιστα, τα containers επαναφορτίζονταν με τη χρήση υδροηλεκτρισμού, έτσι θα μπορούσε να θεωρηθεί πως δεν παρήχθησαν καθόλου ρύποι και το αποτύπωμα CO2 τους ήταν μηδενικό.
Τα τεχνικά τους χαρακτηριστικά:
- 4.500 μεταχειρισμένες μπαταρίες li-ion
- 1.200kW συνολική ισχύς
- 1.000kWh συνολική χωρητικότητα
- 20 σημεία φόρτισης
- Υπερ-ταχεία φόρτιση 15 λεπτών.
Αντίστοιχη λύση αποτελούν οι Superchargers της Tesla και τέτοιου είδους λύσεις, εν γένει, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για προσωρινές ή ημι-μόνιμες εγκατάστασεις όπου απαιτούνται σταθμοί φόρτισης, με πολύ μικρό κόστος και σε ελάχιστο χρόνο.
Πηγή: Electrek