Το Institute for Business Value (IBV) της IBM υποστηρίζει πως η διαχείριση των δεδομένων αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι, οι κατασκευαστές και οι ρυθμιστικές Αρχές, καθώς τα οχήματα γίνονται ολοένα και πιο αυτόνομα. Έρευνα που διεξήχθη από την IBM, την GSMA και την κατασκευάστρια οχημάτων Jaguar Land Rover, υποστηρίζει πως θα υπάρξει αύξηση στον όγκο των δεδομένων που στέλνει ο κλάδος των συνδεδεμένων οχημάτων μέσω των τηλεπικοινωνιακών δικτύων μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.
Γίνεται αναφορά και σε έρευνα της Siemens, που δείχνει ότι εάν το 20 τοις εκατό των 1,5 δισεκατομμυρίων αυτοκινήτων στον κόσμο γίνουν εξαιρετικά αυτόνομα, αυτό θα οδηγήσει στη δημιουργία περίπου 300 zettabyte δεδομένων. Τα στοιχεία της Counterpoint Research υποστηρίζουν ότι οι πωλήσεις συνδεδεμένων αυτοκινήτων ξεπέρασαν τα «παραδοσιακά», για πρώτη φορά, το 2022, με ένα CAGR σχεδόν 17 τοις εκατό μέχρι το 2027 και συνολικά 367 εκατομμύρια οχήματα.
Οι IBM και οι συνεργάτες της υποστηρίζουν ότι «τα δεδομένα είναι το νέο καύσιμο που τροφοδοτεί τα σύγχρονα αυτοκίνητα και τα δίκτυα είναι οι αγωγοί», τονίζοντας την ανάγκη για μεγαλύτερη κάλυψη, έλεγχο ταυτότητας και συνεργασίες, ώστε να συμβαδίσει η αγορά με την αύξηση του αριθμού των συνδεδεμένων οχημάτων. Η απόδοση του δικτύου, η κυβερνοασφάλεια και η αξιοπιστία των δεδομένων αποτελούν επιτακτική ανάγκη για τις επικοινωνίες με άλλα οχήματα, πεζούς, συστήματα κυκλοφορίας και συσκευές IoT.
Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη μελέτη, οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι έχουν σαφή ρόλο, όσον αφορά στην παροχή υψηλού εύρους ζώνης, χαμηλής καθυστέρησης, αξιόπιστων και ασφαλών υπηρεσιών συνδεσιμότητας, ώστε να γίνουν πραγματικότητα πολλές από τις σχετικές υπηρεσίες. Γίνεται αναφορά και σε στοιχεία της Juniper Research, που τοποθετεί την ευκαιρία για τους παρόχους, στην αγορά των 5G connected vehicles, στα 3,6 δισεκατομμύρια δολάρια.
Εκτός από τους παρόχους, οι κατασκευαστές οχημάτων, οι κυβερνήσεις, οι βιομηχανικές ενώσεις, οι προγραμματιστές έξυπνων συστημάτων κυκλοφορίας και οι πάροχοι cloud, καλούνται να αναπτύξουν ένα οικοσύστημα για μια ασφαλή, αξιόπιστη τεχνολογική υποδομή, με στόχο την ανταλλαγή δεδομένων για την άνθηση του τομέα. Η ένωση των εταιρειών δήλωσε ότι η γενετική τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να είναι το κλειδί για τα πραγματικά αυτόνομα οχήματα, για τη δημιουργία εικονικών περιβαλλόντων και την προσομοίωση πραγματικών σεναρίων για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Τα οχήματα θα μπορούσαν, επίσης, να έχουν ένα generative AI interface, ώστε να μπορούν οι οδηγοί να συνομιλούν σε φυσική γλώσσα.
Τα μη επίγεια δίκτυα αναγνωρίζονται ως βασικό κομμάτι του παζλ της συνδεσιμότητας, καθώς παρέχουν κάλυψη σε περιοχές που δεν είναι προσβάσιμες από τα επίγεια δίκτυα, αν και οι εταιρείες σημείωσαν ότι αυτό μπορεί να κοστίσει περισσότερο στους κατασκευαστές οχημάτων και τους καταναλωτές. Με τεχνογνωσία στην ανάπτυξη και την ασφάλεια του cloud, του IoT και του edge computing, οι hyperscalers θα μπορούσαν, επίσης, να διαδραματίσουν βασικό ρόλο στην ανάπτυξη νέων υπηρεσιών συνδεσιμότητας για τα συγκεκριμένα οχήματα.
Οι οργανισμοί που συμμετείχαν στην έρευνα σημείωσαν ότι οι ενώσεις του κλάδου και οι κυβερνήσεις φαίνεται να ευθυγραμμίζονται με το πρωτόκολλο V2X. Η GSMA συνεργάζεται με παρόχους, κατασκευαστές και ρυθμιστικές Αρχές για την ανάπτυξη μιας κοινής προσέγγισης σε σχέση με την ασφάλεια, τις ρυθμιστικές πλατφόρμες και τις πλατφόρμες υποδομής.