Μετά τις πρόσφατες εξαγγελίες του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Κωστή Χατζηδάκη, για επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών μέσων μετακίνησης μέσα στο 2020, νέες πληροφορίες έρχονται στη δημοσιότητα και δυστυχώς, φαίνεται πως τα ηλεκτρικά πατίνια δεν περιλαμβάνονται στο πλάνο της κυβέρνησης.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου, η επιδότηση για αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου μπορεί να φτάσει μέχρι και τα €1.000, ενώ θα υπάρξει και όφελος απόσυρσης μηχανοκίνητου δικύκλου για αγορά ηλεκτρικού. Επιπλέον θα προωθηθεί η χρήση των εταιρικών ποδηλάτων έναντι των Ι.Χ. με την υποχρέωση εταιριών, επιχειρήσεων, φορέων και οργανισμών (δημόσιου και ιδιωτικού δικαίου) που απασχολούν περισσότερους από 20 εργαζομένους να εκπονούν και να εφαρμόζουν Σχέδια Κινητικότητας Εργαζομένων για τη μείωση των προσελεύσεων των εργαζομένων στη δουλειά με το αυτοκίνητο. Σε αυτό το πλαίσιο, θα γίνει επανεξέταση των περιπτώσεων παραχώρησης εταιρικών οχημάτων σε εργαζομένους και αντικατάσταση με παραχώρηση εταιρικών ηλεκτρικών ποδηλάτων ή ποδηλάτων.
Τέλος, η κυβέρνηση εξετάζει τον τρόπο να δοθούν κίνητρα, όπως όφελος απόσυρσης, σε επιχειρήσεις, ώστε να αντικαταστήσουν τα μηχανάκια με ηλεκτρικά ποδήλατα. Συγκεκριμένα, οι επιχειρήσεις θα έχουν τη δυνατότητα να αγοράζουν με επιδότηση ποδήλατα ή ηλεκτρικά ποδήλατα ή ποδήλατα διανομής (μέχρι το ύψος του 20% της τιμής τους, με ανώτατο όριο τις 5.000 ευρώ ανά επιχείρηση ή οργανισμό), ώστε να παρέχουν με αυτόν τον τρόπο υπηρεσίες delivery. Η εφαρμογή του μέτρου αναμένεται να γίνει έως το 2025.
Γιατί να μην επιδοτηθούν και τα ηλεκτρικά πατίνια;
Με ενδιαφέρον παρακολουθούμε τις εξελίξεις και χαιρετίζουμε τη “στροφή” προς την ηλεκτροκίνηση, αλλά και τις προθέσεις, αυτές, της κυβέρνησης. Ωστόσο, δε μπορούμε να μην παρατηρήσουμε πως, μέχρι στιγμής, δεν γίνεται πουθενά αναφορά στα ηλεκτρικά πατίνια και το αν θα επιδοτηθεί αντίστοιχα η αγορά τους από ιδιώτες και επιχειρήσεις. Τα πλεονεκτήματα των πατινιών έναντι των ποδηλάτων τα γνωρίζετε ήδη (μικρό μέγεθος, εύκολη μεταφορά και αποθήκευση, χαμηλότερο κέντρο βάρους κ.λπ.), όπως και τα μειονεκτήματά τους. Ωστόσο, σε πυκνούς αστικούς ιστούς και ιδιαίτερα σε κέντρα πόλεων όπως η Αθήνα, τα πατίνια υπερτερούν σε ορισμένες περιπτώσεις των ποδηλάτων και αυτός είναι ο λόγος που το ελληνικό κοινό τα “αγκάλιασε” από την πρώτη στιγμή, όπως αποδεικνύεται και από τις πωλήσεις τους πέρυσι. Να τονίσουμε πως στη γειτονική Ιταλία ανακοινώθηκαν αντίστοιχα μέτρα ενθάρρυνσης της ηλεκτροκίνησης και τα πατίνια συμπεριλαμβάνονται στο πλάνο.
Έχουμε απευθύνει σχετική ερώτηση στο ΥΠΕΝ και αναμένουμε, καθώς είναι ιδιαίτερα σημαντικό να συμπεριληφθεί και αυτή η κατηγορία ηλεκτρικών οχημάτων στα πλάνα επιδοτήσεων της κυβέρνησης, που είναι και τμήμα της “πράσινης” ατζέντας της.
Το xiaomi mi scooter θα επιδοτηθει???
Καλησπέρα σας, τα πατίνια δυστυχώς δεν επιδοτούνται ακόμα στη χώρα μας. Ελπίζουμε αυτό να αλλάξει.
Αν είναι scooter τυπου σα μηχανάκι, ναι έχει επιδότηση. Αν είναι πατίνι δεν έχει