Μπορεί το lockdown να οδήγησε σε… κατρακύλα των πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ελλάδα (-80%), όπως και σε όλες τις χώρες του κόσμου, όμως αυτό βοήθησε τις πωλήσεις ηλεκτρικών να αυξηθούν ως ποσοστό επί του συνόλου.

Σίγουρα βρισκόμαστε ακόμα αρκετά πίσω σε σε σχέση με άλλες χώρες της Ε.Ε. που ήδη φλερτάρουν με διψήφια ποσοστά (ενώ ορισμένες έχουν ξεπεράσει το 50%!) αλλά, έστω κι έτσι, το 2,6% που “πέτυχαν” τα EVs τον Απρίλιο στη χώρα μας δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητο, ειδικά αν αναλογιστούμε το ότι οι επιδοτήσεις δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα.

Οι συνολικές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων τον Απρίλιο άγγιξαν μόλις τις 2.434 και οι 64 εξ’αυτών αφορούσαν αμιγώς ηλεκτρικά ή υβριδικά μοντέλα (plug-in hybrids). Μπορεί να ακούγονται λίγα αλλά ποσοστιαία είναι εξαιρετική επίδοση, σημειώνοντας 156% αύξηση σε σχέση με τον Απρίλιο του 2019.
Μαζί με τον Απρίλιο, λοιπόν, το μερίδιο ηλεκτρικών για όλο το 2020, μέχρι στιγμής, ανέρχεται πλέον στο 1%. Παραμένει πολύ μικρό αλλά μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά, χάρη και στις επιδοτήσεις που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση.

Κατάταξη μοντέλων και κατασκευαστών

Χρειάστηκε να περάσουν 7 χρόνια από το λανσάρισμα του πρώτου ηλεκτρικού μοντέλου στην Ελλάδα για να φτάσουν τα EVs το 1%. Το μοντέλο εκείνο ήταν το BMW i3 που επί συναπτά έτη αποτέλεσε και το “best seller” στη χώρα μας, μέχρι το 2018.

Το i3, όμως, βρέθηκε στην 1η θέση των πωλήσεων του Απριλίου με 12 πωλήσεις, επίδοση-ρεκόρ για οποιονδήποτε μήνα από το 2013 μέχρι σήμερα, αφήνοντας τη 2η θέση στο BMW X5 PHEV με 10 πωλήσεις. Συνολικά, από την αρχή του έτους, έχουν πωληθεί 26 BMW i3, 22 Volvo XC60 PHEV, 17 Porsche Cayenne PHEV, 16 BMW X5 PHEV και 13 Peugeot 208 EV, ενώ μαζί με όλα τα μοντέλα της αγοράς έχουν διατεθεί 229 ηλεκτρικά ή plug-ins μέσα στο 2020.

Διαβάστε επίσης: Τα EVs του μέλλοντος θα επαναφορτίζονται… εν κινήσει!

Έτσι, η BMW παραμένει στην κορυφή με 29% μερίδιο αγοράς, ακολουθούμενη από τη Volvo (12%) και την Porsche (9%), ενώ VW και Land Rover βρίσκονται λίγο πιο πίσω με 8%. Όπως βλέπετε, αρκετές πωλήσεις ηλεκτρικών αφορούν ακριβά μοντέλα από premium/luxury brands, ενώ άλλες δυνάμεις του χώρου (όπως η Renault και η Nissan) απουσιάζουν από τις πρώτες θέσεις καθώς εισέρχονται με καθυστέρηση στην αγορά μας. Σε άλλες χώρες της ΕΕ η κατάταξη είναι τελείως διαφορετική και συμπεριλαμβάνει πολλά περισσότερα οικονομικά μοντέλα, κάτι που σταδιακά θα συμβεί κι εδώ.

 

Πηγή: EVsales
Προηγούμενο άρθροΓιατί να μην επιδοτηθούν και τα ηλεκτρικά πατίνια στην Ελλάδα;
Επόμενο άρθροΔηλώσεις του Υπουργού Μεταφορών για την ηλεκτροκίνηση
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.