Αν μη τι άλλο, στο στρατόπεδο των σκεπτικιστών για την σχεδόν “βίαιη” προώθηση της ηλεκτροκίνησης παγκοσμίως, στην πρώτη γραμμή βρίσκεται η Toyota. Ακόμα και μετά την αποχώρηση του εμβληματικού της CEO Akio Toyoda, η εταιρεία συνεχίζει να επιμένει στα υβριδικά και να περιορίζει τη γκάμα BEVs της σε ελάχιστα μοντέλα.

Στα “πρωτοσέλιδα” βρίσκουμε αυτές τις μέρες μια ατάκα του νυν CEO Β.Αμερικής της εταιρείας, του Ted Ogawa, σύμφωνα με την οποία η ανάπτυξη EVs είναι σπατάλη πόρων αυτή τη στιγμή. Πιο συγκεκριμένα, ο Ogawa δήλωσε οτι τα EVs θα αποτελούν μόλις το 30% της αγοράς των ΗΠΑ μέχρι το 2030 και οτι η Toyota θα προτιμούσε να αγοράζει δικαιώματα ρύπων παρά να “σπαταλά” χρήματα στην ανάπτυξη EVs.

Αυτά παρ’ότι η κυβέρνηση Biden κάνει ό,τι μπορεί για να προωθήσει την ηλεκτροκίνηση στις ΗΠΑ και φυσικά παρ’ότι η Tesla επιτυγχάνει εξαιρετικές πωλήσεις στην άλλη όχθη του Ατλαντικού. Αν και, για να είμαστε δίκαιοι, είναι ο μόνος κατασκευαστής BEVs που το καταφέρνει σε ικανοποιητικό βαθμό…

toyota bz3 (3)

Παρά τον σκεπτικισμό, βέβαια, η Toyota ήδη έχει επενδύσει αρκετά δισεκατομμύρια στην ηλεκτροκίνηση και συνεχίζει να το κάνει. Για παράδειγμα, οι εγκαταστάσεις κατασκευής μπαταριών της στη Β.Καρολίνα απαιτούν περί τα €13 δισ., αλλά μπαταρίες υπάρχουν και στα υβριδικά, βεβαίως.

Μόλις το 1% των πωλήσεων της Toyota παγκοσμίως είναι EVs (από τα 10,5 εκ. οχήματα, το 2023). Ο ιαπωνικός κολοσσός σίγουρα δεν “βιάζεται” να κάνει το μεγάλο βήμα και αυτή η στρατηγική έχει λογική πίσω της. Σε τόσο μεγάλα μεγέθη, μια μεγάλη αλλαγή απαιτεί τεράστια ποσά επενδύσεων και απειλεί να διαταράξει ισορροπίες που μπορεί να αποδειχθούν εύθραυστες. Ειδικά από τη στιγμή που το αγοραστικό κοινό συνεχίζει να δείχνει εμπιστοσύνη στα μοντέλα της Toyota και δη τα non plug-in υβριδικά, όπως το Yaris Hybrid, η εταιρεία δεν βλέπει το λόγο να κάνει βεβιασμένες κινήσεις.

Επιπλέον, ίσως η Toyota δεν θέλει να εμπλακεί στον πόλεμο τιμών που ξεκινά από την Tesla και Κινέζους κατασκευαστές όπως η BYD. Ταυτόχρονα, οι διάφορες ρυθμιστικές πολιτικές ΗΠΑ και Ευρώπης αλλάζουν σχεδόν σε ετήσια βάση και αυτό μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την αγορά, ανά περιόδους. Θα αποδώσει μακροπρόθεσμα η “συντηρητική” τακτική της Toyota;

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Η επιμονή της Toyota στα υβριδικά πρέπει να ανοίξει ένα διάλογο

Πηγή: ArenaEV

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.