Είναι επίσημο: Η Honda και η Nissan υπέγραψαν μνημόνιο κατανόησης για την προσπάθεια συγχώνευσής τους, όπως ανακοίνωσαν οι εταιρείες σε συνέντευξη Τύπου στο Τόκιο στις 23 Δεκεμβρίου. Η κίνηση αυτή, η οποία περιλαμβάνει και τη Mitsubishi, θα δημιουργήσει την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο βάσει πωλήσεων με βάση τα σημερινά αποτελέσματα, αφήνοντας πίσω της μόνο την Toyota και τη Volkswagen.
Οι λεπτομέρειες της συμφωνίας δεν είναι γνωστές, αλλά η ανακοίνωση καθιστά σαφές ότι η Honda θα ηγηθεί της νέας οντότητας υπό την οποία θα υπάρχουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες και θα επιλέξει τα κορυφαία στελέχη. Η Nissan αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια φθίνουσες πωλήσεις και μειωμένα κέρδη. Η Honda, παρ’ότι σε αρκετά καλύτερη κατάσταση, είδε και αυτή τα καθαρά κέρδη της να μειώνονται κατά σχεδόν 20% το πρώτο εξάμηνο του οικονομικού έτους, κυρίως λόγω της πτώσης των πωλήσεων στην Κίνα.
Η συγχώνευση θα μπορούσε να αποφέρει οφέλη και στις δύο εταιρείες με τη μορφή κοινής χρήσης τεχνολογίας. Η Nissan χρειάζεται επιλογές υβριδικών συστημάτων κίνησης για τα πιο επιτυχημένα οχήματά της και η Honda διαθέτει σήμερα μερικά από τα καλύτερα υβριδικά συστήματα στον κόσμο. Εν τω μεταξύ, η Nissan θα μπορούσε να προσφέρει βοήθεια στη Honda στον τομέα των BEVs. Η Honda πωλεί σήμερα μόνο το ηλεκτρικό Prologue στις ΗΠΑ, αλλά η μακρά ιστορία της Nissan στα ηλεκτρικά οχήματα (το Leaf ήταν το πρώτο μαζικά παραχθέν ηλεκτρικό αυτοκίνητο) θα μπορούσε να βοηθήσει τη Honda να εξηλεκτρίσει τον στόλο της.
Οι επενδύσεις που απαιτούνται για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι τεράστιες και μέχρι στιγμής ήταν αιτία για πολλές συγχωνεύσεις και συνεργασίες. Οι κατασκευαστές κάνουν ό,τι χρειάζεται για να επιβιώσουν, και ο συνδυασμός δυνάμεων/επιμερισμός του κόστους για την ανάπτυξη EVs θα μπορούσε να είναι ένα από τα μεγαλύτερα οφέλη που θα δουν η Honda και η Nissan.
Μαζί, η Honda, η Nissan και η Mitsubishi πωλούν σήμερα περίπου 8 εκατομμύρια αυτοκίνητα ετησίως: το 2023, η Honda κατασκεύαζε 4 εκατομμύρια αυτοκίνητα, η Nissan 3,4 εκατομμύρια και η Mitsubishi 1 εκατομμύριο. Αυτό εξακολουθεί να είναι λιγότερο από τα 11,5 εκατομμύρια της Toyota, αλλά φέρνει την τριάδα των ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών πιο κοντά στο μέγεθος της τεράστιας αντιπάλου τους.
Βέβαια, ούτε η Toyota αρνείται τις συνέργειες. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε ισχυρές τεχνολογικές συνεργασίες τόσο με τη Mazda όσο και με τη Subaru, αν και αυτές δεν έχουν καμία σχέση με τη συγχώνευση που ετοιμάζουν η Honda και η Nissan. Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει ότι η επίσημη συγχώνευση θα συμφωνηθεί μέχρι τον Ιούνιο του 2025, ενώ η εταιρεία συμμετοχών θα εισαχθεί στο χρηματιστήριο του Τόκιο μέχρι τον Αύγουστο του 2026.
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Πηγή: Roadandtrack