Ο Ola Kallenius, διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz και πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), κάλεσε την Ευρωπαϊκή Ένωση να επανεξετάσει τα πρόστιμα που επιβάλλονται στις αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν πληρούν τα νέα πρότυπα εκπομπών CO2. Ο Källenius υποστηρίζει ότι οι κυρώσεις αυτές θα επιβραδύνουν την πρόοδο της βιομηχανίας στην ανάπτυξη και παραγωγή πιο προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων.

Οι κανονισμοί της ΕΕ για το 2025 απαιτούν τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων να εκπέμπουν κατά μέσο όρο λιγότερο από 95 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Η μη συμμόρφωση θα επιφέρει σημαντικά πρόστιμα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Αυτό συμβαίνει τη στιγμή που οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη παρουσίασαν μείωση 6% το 2024, σε αντίθεση με την αύξηση που παρατηρείται στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα.

Ο Källenius τόνισε την ανάγκη για ευελιξία στο πλαίσιο του Green Deal, ενός συνόλου πρωτοβουλιών που αποσκοπούν στην επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050. Πιστεύει ότι οι ισχύοντες κανονισμοί είναι υπερβολικά άκαμπτοι και ότι η εστίαση θα πρέπει να δοθεί στη δημιουργία ενός βιώσιμου και κερδοφόρου επιχειρηματικού μοντέλου για την αυτοκινητοβιομηχανία.

«Η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να γνωρίζει πώς να μετριάσει τον κίνδυνο σημαντικής μη συμμόρφωσης», δήλωσε ο Källenius. «Σε μια κρίσιμη φάση του μετασχηματισμού, ο κίνδυνος επιβολής υψηλών κυρώσεων για μη συμμόρφωση με τα όρια ρύπων θα αποσπούσε τα απαραίτητα κεφάλαια από το R&D και άλλες επενδύσεις».

Σε απάντηση, η Transport & Environment (T&E), μια μη κερδοσκοπική οργάνωση που διαδραμάτισε βασικό ρόλο στην υποστήριξη των νέων κανόνων για τις εκπομπές ρύπων, υποστηρίζει ότι οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θα υποστούν κανένα πρόστιμο. Η T&E τονίζει ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων λανσάρουν στρατηγικά μοντέλα που συμμορφώνονται με τους νέους στόχους κατά το έτος εφαρμογής τους.

Ο οργανισμός προβλέπει ότι ακόμη και στο χειρότερο σενάριο, οι συνολικές ποινές θα παραμείνουν κάτω από 1 δισ. δολάρια, με τον όμιλο Volkswagen να επωμίζεται το μεγαλύτερο μέρος του κόστους αυτού. Η T&E δήλωσε ότι η Volkswagen θα μπορούσε να αποφύγει εντελώς τις κυρώσεις αυξάνοντας τις πωλήσεις της σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα και χρησιμοποιώντας CO2 pooling με άλλους κατασκευαστές, όπως η Tesla.

euro 7 rypoi protypo ev ilektrika

Παρά τις διαβεβαιώσεις της T&E, πολλές χώρες αντιδρούν. Η Αυστρία, η Βουλγαρία, η Πολωνία, η Ρουμανία, η Σλοβακία, η Τσεχία και η Ιταλία ζήτησαν από την ΕΕ να αποσύρει τα επικείμενα πρόστιμα, επικαλούμενες ανησυχίες για τον αντίκτυπο στους κατασκευαστές που αγωνίζονται να ανταποκριθούν στις αυστηρές απαιτήσεις λόγω της επιβράδυνσης της υιοθέτησης των EVs.

Η μείωση των πωλήσεων EVs δεν ήταν ομοιόμορφη σε όλη την Ευρώπη. Τα στοιχεία της ACEA αποκαλύπτουν ότι μόνο λίγες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, είδαν πτώση στις ταξινομήσεις EVs το 2024. Οι αναλυτές της S&P Global Mobility προβλέπουν σημαντική αύξηση των πωλήσεων EV στην Ευρώπη το 2025, που θα ξεπεράσει το 40% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

 

Δείτε επίσης:

Στο CO2 “pooling” στρέφονται οι κατασκευαστές οχημάτων για να μειώσουν τεχνητά τους ρύπους τους

Πηγή: ArenaEV

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.