Τον Νοέμβριο ταξινομήθηκαν στην Ε.Ε. 188.730 νέα επιβατικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV), σημειώνοντας αύξηση 44,1% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους. Από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο του 2025, οι καταχωρήσεις νέων BEVs ανήλθαν συνολικά σε 1.662.399, αντιπροσωπεύοντας το 16,9% του συνόλου των καταχωρήσεων.

Την ίδια περίοδο του 2024 ταξινομήθηκαν λίγο πάνω από 1,3 εκατομμύρια BEVs, που αντιστοιχούσαν σε μερίδιο αγοράς 13,4%. Η ACEA επαναλαμβάνει τη γνωστή δήλωσή της από τους προηγούμενους μήνες, σημειώνοντας ότι το μερίδιο αγοράς 16,9% για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα «συμφωνεί με τις προβλέψεις για ολόκληρο το έτος». «Ωστόσο, εξακολουθεί να υπάρχει σημαντικό δυναμικό ανάπτυξης για να συμβαδίσει με τη μετάβαση», προσθέτει η ACEA.

Chery Tiggo 8 PHEV

Κατά τους πρώτους έντεκα μήνες του έτους, συνολικά 9,86 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα καταχωρήθηκαν στην ΕΕ, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 1,4%. Ωστόσο, τα BEV σημείωσαν αύξηση 27,6% κατά την ίδια περίοδο και ξεπεράστηκαν μόνο από τα υβριδικά plug-in (PHEV), τα οποία κατέγραψαν αύξηση 33,1%. Σε απόλυτους αριθμούς, τα PHEV εξακολουθούν να υστερούν σε σχέση με τα BEV, με λιγότερες από 913.000 ταξινομήσεις.

Σε επίπεδο Νοεμβρίου έχουμε διαφορετική εικόνα. Από τις 887.491 νέες ταξινομήσεις σε όλους τους τύπους κίνησης, το μερίδιο των BEV ανήλθε στο 21,3%. Τα PHEV, εν τω μεταξύ, αυξήθηκαν κατά 38,4% τον Νοέμβριο, αλλά παρέμειναν πίσω από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία σε απόλυτους αριθμούς, με 91.699 ταξινομήσεις και μερίδιο 10,3%. Φυσικά αν συγκρίνουμε τα παραπάνω με τις ελληνικές ταξινομήσεις, η χώρα μας ακόμα κινείται σε τροχιά… υβριδικών, με τα PHEVs να ξεπερνούν άνετα τα BEVs.

Geely EX5

Τα HEV (ήπια και απλά υβριδικά) ήταν ο πιο δημοφιλής τύπος κίνησης τον Νοέμβριο, με σχεδόν 302.000 νέες ταξινομήσεις. Ωστόσο, η αύξηση τους ήταν μόνο 4,2% σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2023. Τα οχήματα που λειτουργούν αποκλειστικά με βενζίνη (206.448 μονάδες) και ντίζελ (70.120 μονάδες) σημείωσαν πτώση άνω του 20% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Αξίζει να αναφερθεί οτι ενώ τα HEV μπορούν να κινηθούν και αμιγώς ηλεκτρικά, έστω για λίγες εκατοντάδες μέτρα, τα MHEV (mild hybrids) απαιτούν τη διαρκή λειτουργία του κινητήρα εσωτερικής καύσης τους, άρα είναι πιο κοντά στα “αμιγώς θερμικά” παρά στα υβριδικά. Σε κάθε περίπτωση, όμως, οι χαμηλότεροι ρύποι/κατανάλωσή τους και η ηλεκτρική υποβοήθηση που έχουν σίγουρα βοηθά το περιβάλλον τους, ειδικά στα αστικά κέντρα, σε θέμα ηχορρύπανσης και ρύπανσης. Αυτό σαν προσωπικό σχόλιο του υπογράφοντα.

Συνεχίζοντας, οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της Ε.Ε., οι οποίες μαζί αντιπροσωπεύουν το 62% των ταξινομήσεων BEVs, κατέγραψαν αύξηση: Γερμανία (+41,3%), Βέλγιο (+10,2%), Κάτω Χώρες (+8,8%) και Γαλλία (+9,1%). Η αύξηση των PHEVs οφείλεται στην αύξηση του όγκου σε βασικές αγορές όπως η Ισπανία (+113%), η Ιταλία (+80,6%) και η Γερμανία (+62,7%).

DongFeng Box

Στις στατιστικές των κατασκευαστών, η ACEA κάνει αυστηρή διάκριση μεταξύ των επιμέρους μαρκών, αλλά δεν διαφοροποιεί πλέον ανάλογα με τον τύπο κίνησης. Ως αποτέλεσμα, τα δεδομένα επιτρέπουν συμπεράσματα μόνο σχετικά με την Tesla, καθώς άλλες μάρκες εξακολουθούν να προσφέρουν πολλαπλούς τύπους κίνησης. Η Tesla πούλησε 12.130 ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία στην ΕΕ τον Νοέμβριο, σημειώνοντας μείωση 34,2% σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2023. Παρ’ όλα αυτά, αυτός ήταν ένας από τους καλύτερους μήνες της Tesla φέτος: για το σύνολο του έτους μέχρι σήμερα, η μείωση ανέρχεται σε 38,8%, με την Tesla να έχει πουλήσει 129.024 αυτοκίνητα μέσα στο 11μηνο, με μερίδιο αγοράς 1,3% επί του συνόλου των ειδών οχημάτων και 7,76% επί του συνόλου των BEVs. Την ίδια περίοδο του 2024, οι πωλήσεις είχαν φτάσει τις 211.000.

Δείτε αναλυτικά τις ταξινομήσεις από την ACEA εδώ (PDF).

Δείτε επίσης:

Ταξινομήσεις ηλεκτρικών στην Ευρώπη – Οκτώβριος 2025

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.