Η υδρογονοκίνηση είναι σαφώς μια λύση για τον τομέα των μεταφορών που θα δούμε να εφαρμόζεται τις επόμενες δεκαετίες. Συνδυάζει τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης αλλά χωρίς τα μειονεκτήματα, τουλάχιστον στη θεωρία. Καθώς το υδρογόνο χρησιμοποιείται ως μέσο αποθήκευσης ενέργειας (ή “καύσιμο”, σε ορισμένες περιπτώσεις), επιτρέπει την απεξάρτηση από τις ακριβές και μεγάλου βάρους μπαταρίες, αλλά και την αναμονή στον φορτιστή. Ειδικότερα στον τομέα των βαρέων οχημάτων, της ναυσιπλοϊας κ.λπ., που η “συμβατική” ηλεκτροκίνηση είναι ασύμφορη και μη πρακτική, η χρήση του υδρογόνου μπορεί να δώσει λύσεις.
Η Hyundai (όπως και γενικότερα οι κατασκευαστές από Ν.Κορέα και Ιαπωνία) πιστεύει στο υδρογόνο. Στο Hydrogen Wave Forum που διεξήχθη αυτή την εβδομάδα, η εταιρεία παρουσίασε αρκετά, υδρογονοκίνητα concepts. Παράλληλα, μίλησε για τη στρατηγική της στον τομέα της υδρογονοκίνησης. Ένα από τα concepts ήταν και το Trailer Drone.
Το Trailer Drone είναι μια μεγάλη “καρότσα” φορτηγού, η οποία συνδυάζεται με το e-Bogie. Το e-Bogie είναι το κυρίως όχημα μεταφοράς φορτίου, με ανεξάρτητη τετραδιεύθυνση και κίνηση με υδρογόνο. Πρόκειται για μια modular πλατφόρμα που μπορεί να δεχθεί διαφόρων ειδών και μεγεθών trailers. Η αυτονομία του αγγίζει έως και τα 1.000 Km και θα οδηγείται αυτόνομα. Δεν διαθέτει καν καμπίνα, κάθισμα ή τιμόνι για οδηγό!
Ένα, ακόμη, concept ήταν το Vision FK. Πρόκειται για plug-in υβριδικό, με fuel cell υδρογόνου 500 KW που επαναφορτίζει τη μπαταρία του. Κάνει το 0-100 Km/h σε κάτω από 4″. Δεν ξέρουμε, βέβαια, το αν και πότε θα μπει σε παραγωγή.
Τέλος, η Hyundai ανακοίνωσε πως εργάζεται πάνω στη δημιουργία υδρογονοκίνητων εκδοχών των υπάρχοντων μοντέλων της. Αναμένει να είναι έτοιμα για διάθεση στην αγορά μέχρι το 2028. Γενικότερα, η εταιρεία σκοπεύει τα fuel cell μοντέλα της να είναι ανταγωνιστικά σε σχέση με τα EVs μέχρι το 2030.
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Πηγή: SingularityHub