Ο Μεγάλος Περίπατος με “επίκεντρο” την Πανεπιστημίου, ο οποίος προκάλεσε… αναστάτωση και ταλαιπωρία στους οδηγούς της Αθήνας αλλά ικανοποίησε (έστω, εν μέρει) ένα πάγιο αίτημα όλων των χρηστών ελαφρών, δίκυκλων μέσων (πατίνια, ποδήλατα κ.λπ.), ετοιμάζεται να αλλάξει μορφή, μετά από το πρώτο, δοκιμαστικό δίμηνο.

Όπως διαβάσαμε στο iefimerida, ο Δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης πρότεινε να αποδοθεί μια λωρίδα παραπάνω για τα αυτοκίνητα στην Πανεπιστημίου. Η εισήγηση έγινε κατά τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου της Αθήνας, που συζήτησε την παράταση των μέτρων του «Μεγάλου Περιπάτου». Η πρόταση Μπακογιάννη -που έγινε κατόπιν των ενστάσεων Γερουλάνου- έγινε δεκτή με ευρεία πλειοψηφία, καθώς τη στήριξαν οι παρατάξεις του Παύλου Γερουλάνου, του Γιώργου Βουλγαράκη και του Βασίλη Καπερνάρου. Τελικά, η πρόταση Μπακογιάννη έλαβε 30 θετικές ψήφους, έναντι 11 αρνητικών.

Η ανατροπή στα προσωρινά έργα του «Μεγάλου Περιπάτου» έγινε καθώς η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), βάσει της οποίας είχαν επιβληθεί τα προσωρινά μέτρα, έληγε στις 21 Αυγούστου 2020. Έτσι, η απόφαση για παράταση για άλλο ένα τρίμηνο έπρεπε να ληφθεί απόψε από το δημοτικό συμβούλιο της Αθήνας. Ωστόσο, λόγω της απλής αναλογικής στην αυτοδιοίκηση, ο Κώστας Μπακογιάννης δεν διέθετε την πλειοψηφία αν δεν εξασφάλιζε τις ψήφους και άλλων παρατάξεων, όπως του Παύλου Γερουλάνου. Γι’ αυτό και έκανε δεκτές τις ενστάσεις και τους 10 όρους που είχε θέσει (ανάμεσά τους και την απόδοση μίας επιπλέον λωρίδας στα ΙΧ στην Πανεπιστημίου), τις οποίες ενσωμάτωσε στις βελτιωτικές προτάσεις για τον «Μεγάλο Περίπατο».

Στην εισήγησή του, ο δήμαρχος Αθηναίων προανήγγειλε:

«Δύο μήνες μετά την έναρξη του “Μεγάλου Περιπάτου”, η συνεχής παρακολούθηση και επιστημονική αξιολόγηση του έργου, καθώς επίσης και η δημόσια διαβούλευση μας παρέχουν πλέον σημαντικά στοιχεία και δεδομένα. Έχει έρθει η ώρα να λάβουμε υπόψη μας όλα αυτά, τα οποία μάλιστα συζητήσαμε στο δημοτικό συμβούλιο, στη Διαπαραταξιακή Επιτροπή με τους εκπροσώπους των παρατάξεων και της επιστημονικής κοινότητας, στις συναντήσεις μας με τους φορείς, τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, και να προχωρήσουμε στο δεύτερο τρίμηνο της πιλοτικής παρέμβασης, το οποίο ξεκινά στις 21 Αυγούστου». Αυτό τόνισε ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης στην εισήγησή του στο δημοτικό συμβούλιο, που αποφάσισε με ευρεία πλειοψηφία την παράταση κατά τρεις μήνες της πιλοτικής παρέμβασης του «Μεγάλου Περιπάτου».

Στην συνεδρίαση έγινε αποτίμηση συμπερασμάτων από τη μέχρι τώρα δοκιμαστική περίοδο του Μεγάλου Περιπάτου. Επίσης, συζητήθηκε η λήψη επιπλέον υποστηρικτικών μέτρων (σηματοδότηση, διαρκής αστυνόμευση, ελεγχόμενη στάθμευση κ.ά.) και η ουσιαστική ενεργοποίηση των λεωφορειολωρίδων, που θα διευκολύνει την ταχύτερη κίνηση των μέσων μαζικής μεταφοράς. Όπως ανέφερε στην τοποθέτησή του ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, στις 21 Αυγούστου ξεκινά «το δεύτερο τρίμηνο της πιλοτικής παρέμβασης» στο κέντρο της πρωτεύουσας, του Μεγάλου Περιπάτου, με την παραχώρηση, μεταξύ άλλων, μιας ακόμα λωρίδας στην οδό Πανεπιστημίου για την κυκλοφορία των μέσων μαζικής μεταφοράς.

«Με αυτόν τον τρόπο δίνουμε μία ακόμα λωρίδα της Πανεπιστημίου για την κυκλοφορία των οχημάτων ώστε να έχουμε εκτίμηση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων, και να προχωρήσουμε στις αποφάσεις για τη διαμόρφωση του τελικού έργου» είπε. Ο κ. Μπακογιάννης αναφέρθηκε και στο Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο το οποίο καταρτίζεται από τον δήμο Αθηναίων και θα αποτελέσει κορωνίδα της διαβούλευσης, καθώς είναι το θεσμικό εκείνο όχημα που «θα μας επιτρέψει να λαμβάνουμε αποφάσεις σε κρίσιμα ζητήματα που αφορούν στην ανάκτηση του δημόσιου χώρου και στη διαχείρισή του. Επιπλέον θα μας επιτρέψει να εξασφαλιστεί η δυνατότητα θεσμοθέτησης πεζοδρόμων, διαπλάτυνσης πεζοδρομίων και χαρακτηρισμού δρόμων ήπιας κυκλοφορίας σε σύντομο χρονικό διάστημα και να αποκτήσει το δημοτικό συμβούλιο εργαλεία πολιτικής για τις χρήσεις γης».

Πηγή: iefimerida.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here