του Χρήστου Κοτσακά
Στη Γηραιά ήπειρο, η ευρωπαϊκή απαγόρευση πώλησης νέων πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων αυτοκινήτων και ημιφορτηγών από το 2035 έχει επανέλθει στο προσκήνιο. Το αμφιλεγόμενο ζήτημα, το οποίο θεωρήθηκε σημείο καμπής ιστορικής σημασίας όταν υιοθετήθηκε το 2023, αποτέλεσε κεντρικό θέμα συζήτησης στην έκθεση αυτοκινήτου IAA Mobility στο Μόναχο. Εκεί, περισσότεροι από 150 ηγέτες της ευρωπαϊκής βιομηχανίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων κατασκευαστών όπως η Volvo και η Polestar, καθώς και προμηθευτών υλικών, κατασκευαστών μπαταριών και διαχειριστών δικτύου, υπέγραψαν ανοιχτή επιστολή καλώντας την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να «παραμείνει σταθερή» στον στόχο της.
Η επιστολή των υποστηρικτών της ηλεκτροκίνησης τόνιζε ότι ο στόχος έχει ήδη πυροδοτήσει επενδύσεις εκατοντάδων δισεκατομμυρίων ευρώ και πως οποιαδήποτε αποδυνάμωσή του θα υπονόμευε την εμπιστοσύνη των επενδυτών, παραχωρώντας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε ανταγωνιστές όπως η Κίνα. Η κίνηση αυτή ακολούθησε μια ξεχωριστή επιστολή που είχαν αποστείλει στην Πρόεδρο της Επιτροπής, Ursula von der Leyen, ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Προμηθευτών Αυτοκινητοβιομηχανίας (CLEPA). Σε αυτήν, οι σύνδεσμοι υποστήριζαν ότι οι στόχοι της ΕΕ για τον άνθρακα το 2035 «δεν είναι πλέον εφικτοί».
Η επιστολή των αυτοκινητοβιομηχανιών, την οποία υπέγραφαν ο επικεφαλής της Mercedes, Ola Källenius, ως πρόεδρος του ACEA, και ο Matthias Zink, πρόεδρος του CLEPA και Διευθύνων Σύμβουλος του τμήματος Automotive Technologies της Schaeffler, ζητούσε την «επαναξιολόγηση» του σχεδίου για τη διασφάλιση της βιομηχανικής ανταγωνιστικότητας. Στη συζήτηση παρενέβη και ο Γερμανός Καγκελάριος Friedrich Merz, ο οποίος από το βήμα του συνεδρίου δήλωσε ότι «οι μονομερείς πολιτικές δεσμεύσεις σε συγκεκριμένες τεχνολογίες είναι θεμελιωδώς λανθασμένη οδός οικονομικής πολιτικής». Η οργάνωση Transport & Environment, από την πλευρά της, κάλεσε την ΕΕ να παραμείνει σταθερή στον στόχο της κατά τη διάρκεια του διαλόγου για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Ηλεκτροκίνηση: Η Ε.Ε. απογειώνεται, η Tesla πέφτει, η Ελλάδα προτιμά τα υβριδικά