Το Hummer της General Motors έχει γράψει τη δική του ιστορία στο χώρο της αυτοκίνησης, έστω κι αν δεν ήταν πάντα αποδέκτης θετικών σχολίων για την φιλοσοφία του και τις φυσικές του διαστάσεις, αλλά και την εμφάνισή του. Ποιος, όμως, δεν θα ήθελε να βρεθεί πίσω από το τιμόνι στο νέο, ηλεκτρικό Hummer EV των 1.000 ίππων, έστω και από καθαρή περιέργεια;

Ναι, πρόκειται για ένα “αυθεντικό” Hummer, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Και ναι, είναι αμιγώς ηλεκτρικό και… βγάζει τη γλώσσα στο Cybertruck της Tesla, που απέχει ακόμα αρκετά από το να εμφανιστεί στην αγορά. Πάμε, όμως, να το δούμε λίγο πιο αναλυτικά.

Για να είμαστε δίκαιοι, κανείς δε μπορεί να αγοράσει ένα Hummer EV, ακόμα, καθώς θα διατεθεί σε ένα χρόνο, το φθινόπωρο του 2021. Πριν από αυτό θα έχουμε δει το Rivian R1T και το Ford F-150 EV, που θα αποτελούν και τον άμεσο ανταγωνισμό του. Η GMC αποκαλεί το Hummer EV, “supertruck”, και όχι άδικα.

Διαστάσεις και σχεδίαση

Είναι γιγαντιαίο, με μήκος 5,5m, μεταξόνιο 3,44m και ύψος 2,06m. Εξωτερικά παραπέμπει άμεσα στα παλιότερα Hummer, με τη χαρακτηριστική μάσκα του, τον heavy-duty προφυλακτήρα και τη γενικότερη εμφάνιση… κουτιού με ρόδες. Σίγουρα, όμως, είναι αρκετά πιο ελκυστικό από τα παλιά H1 και H2, χάρη σε ορισμένες λεπτομέρειες που ξεχωρίζουν.

Διαθέτει μια αφαιρούμενη οροφή από 4 “Sky Panels” τα οποία είναι τζάμια που αφαιρούνται και τοποθετούνται στον εμπρός αποθηκευτικό χώρο, προσφέροντας μια “ανοιχτή” εμπειρία που αρκετοί off-roaders επιθυμούν. Η GMC ονομάζει την οροφή “Infinity Roof” και ακόμα και το κεντρικό I-bar αφαιρείται και τοποθετείται κάτω από τα καθίσματα, αν το θέλετε.

Ισχύς, αυτονομία και δυνατότητες

Το Hummer EV είναι το πρώτο όχημα της GMC που κατασκευάζεται με την Ultium αρχιτεκτονική, ειδικά ανεπτυγμένη για τα ηλεκτρικά οχήματα. Το πρώτο μοντέλο που θα δούμε στην αγορά θα είναι το Edition 1, με μπαταρία χωρητικότητας 200 kWh και τρείς ηλεκτροκινητήρες: Έναν για τους εμπρός τροχούς και δύο για τους πίσω, συνολικής απόδοσης 1.000 ίππων! Το σύστημα τετρακίνησης ονομάζεται e4WD και θα έχει torque vectoring, ενώ στην αγορά αναμένεται, σε δεύτερη φάση, και ένα μικρότερο Hummer EV με 2 μοτέρ και μικρότερη μπαταρία.

Η αυτονομία για το πολύ βαρύ όχημα θα ξεπερνά τα 563Km, σύμφωνα με την εταιρεία, ενώ θα υποστηρίζει υπερ-ταχεία φόρτιση 800V (DC), κάτι που σημαίνει οτι θα μπορεί να αξιοποιήσει 350kW φορτιστές και να “κερδίσει” 160 Km αυτονομίας με μόλις 10′ φόρτισης. Από πλευράς επιδόσεων, το “Watts to Freedom” mode με launch control υπόσχεται 0-96 Km/h σε 3″, ενώ απαιτεί ειδική διαδικασία για την ενεργοποίησή του μέσα από το menu του οχήματος. Όταν αυτό συμβεί, η ανάρτηση χαμηλώνει, ελέγχονται οι θερμοκρασίες των ηλεκτρονικών μερών και οι μπαταρίες ψύχονται, αν χρειάζεται. Ακόμα και το κάθισμα του οδηγούν… δονείται, ενώ περίεργοι ήχοι θα ακούγονται στην καμπίνα, σημάδι του οτι κάτι “μεγάλο” ετοιμάζεται να συμβεί.

Μέσα από το ίδιο meny μπορείτε να ρυθμίσετε αναρίθμητες παραμέτρους, μεταξύ των οποίων τη ροπή που φθάνει σε κάθε τροχό (αλλά και τη μέγιστη ροπή), την τετρακίνηση, την τετραδιεύθυνση, το ύψος και την απόσβεση της ανάρτησης, το βάρος του τιμονιού, την αίσθηση του πεντάλ του φρένου αλλά και το stability control.

Επίσης, το Hummer EV θα έχει το Super Cruise mode, τα οποίο είναι μια λειτουργία ημι-αυτόνομης οδήγησης, με πάνω από 360.000 Km δρόμων χαρτογραφημένα για “hands-free” λειτουργία. Μεταξύ άλλων, θα έχει και δυνατότητα αυτόματης αλλαγής λωρίδας.

Off-road…

Για να είναι “γνήσιο” Hummer, όμως, το Hummer EV έπρεπε να τα καταφέρνει και εκτός δρόμου. Στις φωτογραφίες το βλέπουμε να διασχίζει ποτάμια και να… οργώνει αμμώδη τοπία, εικόνες ασυνήθιστες για ηλεκτρικά οχήματα. Τα δύο ενεργά διαφορικά του μπορούν να κλειδώνουν όταν απαιτείται και τα ελαστικά των 35″ πάνω στις ζάντες των 18″ υπόσχονται πως θα μπορούν να ανέβουν σε κάθετα εμπόδια ύψους 45cm και να περάσουν το όχημα με ασφάλεια μέσα από νερό βάθους 61cm. Αν… κολλήσετε κάπου, το Extract Mode αυξάνει το ύψος του οχήματος κατά 15cm και συνολικά μπορείτε να το αυξομειώσετε κατά 20cm, με τη διαδρομή της ανάρτησης εμπρός και πίσω να φτάνει τα 33cm.

Εντυπωσιακό είναι και το σύστημα τετραδιεύθυνσης του Hummer EV, με τους πίσω τροχούς να μπορούν να στρίψουν σε μεγάλη γωνία, δίνοντας τη δυνατότητα του περίφημου “CrabWalk”, της κίνησης του σε διαγώνια γραμμή, με μικρές ταχύτητες. Αυτό προσφέρει πολύ μικρό κύκλο στροφής, μόλις 11,3 μέτρων και θα βοηθήσει πολύ σε off-road κατάστασεις, αλλά ίσως και… στο παρκάρισμα.

Για τους λάτρεις του off-road, όλο το πάτωμα του Hummer EV είναι ενισχυμένο με ατσάλι, όπως και η μπαταρία, φυσικά. Επιπλέον, το όχημα διαθέτει κάμερες στο κάτω μέρος του, προστατευμένες και με δικά τους συστήματα πλυσίματος από τις βρωμιές, ώστε να μπορείτε να βλέπετε τα εμπόδια πάνω από τα οποία πρέπει να περάσετε με ασφάλεια. Μάλιστα, οι ίδιες κάμερες δείχνουν και την εσωτερική πλευρά των ελαστικών, εξ’ισου χρήσιμο για να αποφύγετε κάποιο σκίσιμό τους σε μια κοφτερή πέτρα.

Το infotainment σύστημα του ηλεκτρικού Hummer προσφέρει δεκάδες δυνατότητες και επιλογές, μεταξύ των οποίων και ορισμένα “widgets” που προβάλλουν σε πραγματικό χρόνο τη ροπή κάθε τροχού, την πίεση των ελαστικών, τη λειτουργία των διαφορικών, τις γωνίες pitch και roll, ακόμα και ένα “drift gauge” που δείχνει τη μέγιστη γωνία πλαγιολίσθησης που πετύχατε!

Τιμή και διαθεσιμότητα

Και πόσο θα κοστίζει; Το Edition 1 Hummer EV θα έρχεται με λευκό (Lunar Horizon) εσωτερικό και τιμή $112.595, ή σχεδόν €95.000. Φυσικά, αν έρθει στην Ελλάδα, η τιμή αυτή θα είναι σημαντικά υψηλότερη. Μετά την Edition 1 θα δούμε και το EV3X με ελαφρώς υποδεέστερα specs και τιμή $99.995, με 900 ίππους και αυτονομία 482Km, το φθινόπωρο του 2022. Την άνοιξη του 2023 θα εμφανιστεί και το EV2X μοντέλο έναντι $89.995, με 625 ίππους και αυτονομία 482Km. Αλλά το πραγματικά “βασικό” μοντέλο, το Hummer EV2, θα αργήσει. Αναμένεται το 2024 με τιμή από $79.995, χωρίς τετραδιεύθυνση και αερανάρτηση, με 625 ίππους και αυτονομία 402Km. Μέχρι τότε, όμως, ποιος μπορεί να προβλέψει το οτιδήποτε…

Πάντως, όσοι θέλουν το Edition 1 μπορούν να το προπαραγγείλουν ήδη. Θα παράγεται στο Factory Zero της GMC (πρώην Detroit-Hamtrack), το οποίο μόλις δέχθηκε αναβάθμιση αξίας €1,8 δις για να μπορεί να κατασκευάσει EVs.

Πηγή: CNET

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.