Άλλο ένα ηλεκτρικό ποδήλατο έπεσε στα χέρια μας και πρόκειται για το πρώτο full-suspension e-bike που δοκιμάζουμε! Πρόκειται για το CD15 που μας ήρθε από την House of Wheels και είναι το φθηνότερο μοντέλο του είδους του αυτή τη στιγμή στην ελληνική αγορά, οπότε σίγουρα απευθύνεται σε όσους θέλουν το “κάτι παραπάνω” από πλευράς άνεσης. Πάμε να το δούμε!

House of Wheels CD15 video review

Η House of Wheels δεν είναι μια νέα “είσοδος” στην αγορά καθώς διαθέτει ηλεκτρικά ποδήλατα, one-wheel και τα Evolve skateboards εδώ και αρκετά χρόνια. Αργότερα θα σας δείξουμε και αυτά τα ιδιαίτερα, ηλεκτρικά της μοντέλα, αλλά προς το παρόν θα εστιάσουμε στα e-bikes. Μπορείτε να τα δείτε, όμως, τόσο στο www.houseofwheels.gr, όσο και στο κατάστημά της στη Γλυφάδα (Λ. Βουλιαγμένης 59)!

Να σημειώσουμε πως το CD15 κοστίζει €1.299 και “πέφτει” στα €880 με την επιδότηση του Κινούμαι Ηλεκτρικά.

Εμφάνιση και κατασκευή

Το CD15 είναι διαθέσιμο σε μαύρο χρώμα, με πράσινες και λευκές λεπτομέρειες, αλλά και σε λευκό με κόκκινες λεπτομέρειες. Το είχαμε στη διάθεσή μας στο μαύρο χρώμα, όπως θα διαπιστώσετε. Έχει ελκυστική σχεδίαση και βάρος 22 Kg, αρκετά καλά για την κατηγορία του. Εντυπωσιακό το οτι ο controller είναι επιμελώς κρυμμένος στα “σωθικά” του και γενικά το cable management είναι καλό. Το ποδήλατο μπορεί να υποστηρίξει αναβάτες έως 150 Kg και έχει ύψος 47cm. Έτσι είναι κατάλληλο για μεσαίου αναστήματος αναβάτες, από 170-190cm.

Οι τροχοί είναι των 27,5″ και τα ελαστικά είναι για μεικτή χρήση, 27,5×2,1″, της CST. Σε συνδυασμό με την εμπρός ανάρτηση της Suntour με διαδρομή 100mm, προσφέρουν ένα βασικό επίπεδο άνεσης εντός και εκτός πόλης. Η ανάρτηση είναι ρυθμιζόμενη, φυσικά, όσον αφορά την προφόρτιση, ενώ μπορεί και να “κλειδώσει”. Το “game changer”, όμως, είναι η ανάρτηση και στο πίσω μέρος, που το καθιστά “full-suspension”. Το μονό αμορτισέρ δεν είναι high-end, μεν, αλλά κάνει απόσβεση κραδασμών που γίνεται αμέσως αντιληπτή σε σχέση με ένα μοντέλο που έχει μόνο εμπρός ανάρτηση. Έτσι, από πλευράς άνεσης, το CD15 παίρνει προβάδισμα, τόσο εκτός δρόμου, όσο και στις λακκούβες της ασφάλτου. Να σημειωθεί πως δεν έχουμε quick release στον εμπρός τροχό, κάτι που ίσως ενδιαφέρει ορισμένους από εσάς.

Μετάδοση και λοιπός εξοπλισμός

Από πλευράς μετάδοσης, έχουμε τριπλό δισκοβραχιόνα εμπρός, με ντεραγιέ της Shimano (FD-TY300). Πίσω έχουμε το κλασικό “7άρι” Shimano TZ500 Tourney. Το αποτέλεσμα είναι 21 διαφορετικές σχέσεις μετάδοσης, για κάθε περίσταση. Σε πολύ μεγάλες ανηφόρες θα καταφύγετε στις χαμηλές σχέσεις για να καταφέρετε να ανεβείτε. Σε ευθεία και κατηφόρα, το γρανάζωμα πρακτικά “τελειώνει” κοντά στα 30-31 Km/h. Σύνηθες στα e-bikes, δυστυχώς, αλλά για όσους θέλουν υψηλότερες ταχύτητες, υπάρχουν aftermarket λύσεις. Να σημειωθεί πως και οι επιλογείς ταχυτήτων είναι της Shimano, με οπτική ένδειξη (SL-TX50LN+TX507R).

Τα φρένα είναι μηχανικά, entry-level αλλά επαρκή σε συνδυασμό με τους δίσκους των 160mm και τα συγκεκριμένα ελαστικά. Οι μανέτες των φρένων δεν μας άφησαν παράπονο με την εργονομία και την αίσθησή τους. Η σέλα είναι gel και θα μπορούσε να είναι λίγο πιο άνετη, για μεγάλες αποστάσεις.

Τέλος, το ποδήλατο έρχεται με εμπρός φως (ενεργοποιείται μέσω των πλήκτρων στο αριστερό χέρι) και πίσω κόκκινο φωτάκι (απλού τύπου). Στις φωτογραφίες και στο video απουσιάζει το εμπρός φως, στο ποδήλατο του review. Σε γενικές γραμμές, το CD15 είναι σχετικά πλήρες και δεν έχει κάποιο έντονα “αδύναμο” σημείο.

Επιδόσεις, υποβοήθηση

Το ποδήλατο είναι 36V και το μοτέρ στον πίσω τροχό αποδίδει 250W, φυσικά. Αυτό μεταφράζεται σε entry-level επιδόσεις, οι οποίες όμως είναι υπερ-αρκετές σε flat ή ελαφρώς ανηφορικές διαδρομές. Το καλό είναι πως η υποβοήθηση έρχεται πολύ ομαλά, αν και με ελαφρά χρονική καθυστέρηση. Το σημειώνουμε ως θετικό, καθώς η απότομη ενεργοποίηση του ηλεκτροκινητήρα δεν ειναι επιθυμητή. Φυσικά, μπορείτε να επιλέξετε μέσω 5 διαφορετικών επιπέδων υποβοήθησης, ή να την απενεργοποιήσετε πλήρως. Μέσω του μενού της οθόνης (LCD-M5) μπορείτε να κάνετε ακόμα μικρότερες “υποδιαιρέσεις” της υποβοήθησης, σε έως και 9 σκαλοπάτια. Σε μεγάλες ανηφόρες θα χρειαστείτε σίγουρα μια χαμηλή σχέση μετάδοσης, αφού το μοτέρ “λαχανιάζει”, όπως είναι φυσιολογικό. Μην ξεχνάμε, όμως, ότι πρόκειται για ένα πολύ οικονομικό, entry-level 36V μοντέλο.

 

Η οθόνη είναι ευκρινής, φωτιζόμενη και παρέχει τις απαιτούμενες πληροφορίες με μεγάλα ψηφία. Στα αριστερά θα βρείτε τον επιλογέα 3 πλήκτρων (Power, επίπεδα υποβοήθησης). Μέσω αυτού μπορείτε να μπείτε και στο menu της οθόνης, για παραμετροποίηση του ποδηλάτου. Φυσικά, όλα τα ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά μέρη είναι αδιάβροχα (IP54 για το μοτέρ).

Αυτονομία

Όσον αφορά την αυτονομία, οφείλεται στη μπαταρία των 36V/10,4Ah, με στοιχεία Samsung σύμφωνα με την εταιρεία. Είναι η κλασικής χωρητικότητας μπαταρία και προσφέρει τα αναμενόμενα. Συγκεκριμένα, με αναβάτη 75-80Kg και διαρκώς στο 5ο επίπεδο υποβοήθησης, σε μικτή διαδρομή εντός πόλης με αρκετές ανηφόρες, πετύχαμε σχεδόν 40 Km με υποβοήθηση. Σε χαμηλότερα επίπεδα μπορείτε εύκολα να αυξήσετε, έως και να διπλασιάσετε την αυτονομία.

Ο φορτιστής είναι και την επαναφορτίζει σε περίπου 4,5 ώρες. Είναι αφαιρούμενη πολύ εύκολα με το ειδικό κλειδί, φυσικά. Παρ’ότι ελαφρώς διαταράσσει το όμορφο σχήμα του ποδηλάτου, τουλάχιστον είναι μικρή και ελαφριά.

Συμπέρασμα

Το CD15 της House of Wheels είναι, με λίγα λόγια, το πιο φθηνό full-suspension e-MTB που μπορείτε να αγοράσετε στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή. Πρόκειται για entry-level μοντέλο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, φυσικά. Ωστόσο, έχει ελκυστική σχεδίαση, ικανοποιητική αυτονομία και περιφερειακά, μια ωραία οθόνη και προσφέρει μεγαλύτερη άνεση εντός και εκτός δρόμου από ένα μοντέλο με μόνο εμπρός ανάρτηση. Αν η άνεση είναι ψηλά στα “λίστα” των προτεραιοτήτων σας, τότε αξίζει να το δείτε!

Περισσότερες πληροφορίες για το CD15 θα βρείτε στο www.houseofwheels.gr.

CD15 photo gallery

Προηγούμενο άρθροΔυστύχημα με πατίνι εξ’αιτίας πόρτας ΙΧ που άνοιξε απότομα
Επόμενο άρθροΙδού το Toyota bZ4X, το πρώτο EV της εταιρείας
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.