Λίγες είναι οι φορές που δεν χρειάζεται… συστάσεις κάποιο νέο μοντέλο που δοκιμάζουμε αλλά μάλλον το BYD Dolphin αποτελεί εξαίρεση. Τουλάχιστον στις τάξεις των ανθρώπων που παρακολουθούν την αγορά της ηλεκτροκίνησης, υπάρχουν αρκετοί που το περίμεναν εδώ και καιρό να φτάσει σε ελληνικό έδαφος και φυσικά, αρκετοί από εσάς αναμένατε να “πέσει” στα χέρια μας. Αυτό συνέβη και παρακάτω θα διαβάσετε αρκετά (και θα δείτε περισσότερα, στο video), για ένα από τα πιο προσιτά και value for money ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυτή τη στιγμή στην αγορά! Φύγαμε…
Πριν συνεχίσουμε, να σημειώσουμε οτι το BYD Dolphin διατίθεται στην Ελλάδα έναντι €26.380 στην έκδοση Comfort (αυτή που θα δείτε στο review) και έναντι €28.380 στην έκδοση Design, με τις τιμές να μην περιλαμβάνουν την όποια κρατική επιδότηση. Η εταιρεία προσφέρει 3 χρόνια δωρεάν service, εγγύηση 6 ετών/150.000 Km για το όχημα, 8 ετών/200.000 Km για τη μπαταρία και 8 ετών/150.000 Km για τον ηλεκτροκινητήρα. Να σημειώσουμε, επίσης, οτι οι τιμές, σύμφωνα με την BYD Hellas, ισχύουν “για περιορισμένο αριθμό οχημάτων”.
Εξωτερικές διαστάσεις και κατασκευή
Είχαμε στη διάθεσή μας το Urban Grey χρώμα αλλά υπάρχουν επίσης τα Cream White, Amethyst Purple, Coral Pink, Skiing White και Jet Black. Η έκδοση Design έχει διχρωμία στο αμάξωμα και τις ζάντες, όπως και γυάλινη, πανοραμική οροφή, συν κάποια μικρά extras (π.χ. ασύρματη φόρτιση κινητού, φίμε κρύσταλλα πίσω). Το εσωτερικό, σε κάθε περίπτωση, είναι μόνο μαύρο.
Το Dolphin έχει μήκος 4,29m, πλάτος 2,01m με τους καθρέπτες σε έκταση και ύψος 1,57m, με μεταξόνιο 2,7m. Ζυγίζει 1.650 Kg (το ζυγίσαμε) και ο κύκλος στροφής του είναι κοντά στα 10,5m, ενώ “πατάει” σε 17άρες ζάντες αλουμινίου με ελαστικά 205/50/17 (LingLong). Επίσης έχει απόσταση από το έδαφος 15cm (εκ παραδρομής στο video αναφέρουμε 17,5cm, δεν ισχύει) και μπορεί να υποστηρίξει φορτίο έως 410 Kg (μαζί με επιβάτες), έως 50 Kg στον κοτσαδόρο, κάθετα (μηδενική έλξη αναφέρει η εταιρεία) και έως 50 Kg στην οροφή του, αν βάλετε μπάρες/μπαγκαζιέρα.
Σχεδιαστικά δεν είναι κραυγαλέο, ειδικά το εμπρός μέρος, παρά το “διατρέχον” DRL κατά μήκος της μάσκας, θα λέγαμε οτι δεν τραβάει την προσοχή. Στο πίσω μέρος η κατάσταση αλλάζει χάρη στο πολύ όμορφο φωτιστικό σώμα που “περιπλέκεται” και διατρέχει την πίσω πόρτα, δίνοντας πόντους αισθητικής. Μικρές λεπτομέρες όπως η αεροτομή, τα “νεύρα” στις πόρτες και λοιπά, ολοκληρώνουν το πακέτο. Οι ζάντες είναι μάλλον καλαίσθητες και ευτυχώς δεν “βρίσκουν” πολύ εύκολα στο πεζοδρόμιο, αλλά να προσέχετε σε κάθε περίπτωση.
Αξίζει ειδική αναφορά στο σασί και την ασφάλεια που προσφέρει, πέραν αερόσακων και λοιπών ηλεκτρικών βοηθημάτων. Η Blade μπαταρία της BYD είναι δομικό στοιχείο του αυτοκινήτου και χάρη στις προσπάθειες της εταιρείας, το Dolphin έχει αποσπάσει 5 αστέρια στις δοκιμές του EuroNCAP, με 89% ασφάλεια επιβατών και 85% στην ασφάλεια των ευαίσθητων χρηστών του δρόμου. Οι αερόσακοι είναι 7 στον αριθμό και υπάρχει επίσης δυνατότητα ανίχνευσης “ξεχασμένου” παιδιού στην καμπίνα, όπως και αισθητήρες πίεσης ελαστικών (δείχνουν επακριβώς την πίεση στο dash).
Καμπίνα και χώροι
Περνώντας στο εσωτερικό, βρίσκουμε όμορφο, δερμάτινο σαλόνι, με τα εμπρός καθίσματα να έχουν ενιαίο προσκέφαλο. Υπάρχουν 3 θέσεις isofix, οι 2 πίσω και η 1 στο κάθισμα του συνοδηγού. Στα θετικά το οτι τα εμπρός καθίσματα είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, χωρίς μνήμη όμως. Πίσω υπάρχει υπερυψωμένος τεμπέλης με δύο ποτηροθήκες, “τσέπες” στις πόρτες, ενώ εμπρός έχουμε περισσότερους, μικρούς και μεγαλύτερους, αποθηκευτικούς χώρους, όπως και άνετο τεμπέλη με δερμάτινη, μαλακή επένδυση.
Σε ένα entry-level (τιμολογιακά) EV δεν περιμέναμε… δάφνες ποιότητας από πλευράς υλικών και αυτό φάνηκε σε ένα βαθμό στο Dolphin. Βέβαια, στις περισσότερες περιπτώσεις τα υλικά και η ποιότητα είναι ικανοποιητικού επιπέδου για την κατηγορία, με συνδυασμό δέρματος, μαλακών, σκληρών, γυαλιστερών ή ματ, πλαστικών και σε λίγες περιπτώσεις, επένδυση “υφάσματος”. Σε κάποια λίγα σημεία γίνεται εμφανής η χρήση πιο φθηνών υλικών, αλλά κάπως έπρεπε να μείνει χαμηλά το κόστος. Κοινώς, καθώς η σύγκριση με το Atto 3 μας εξυπηρετεί, είναι σίγουρα ένα κλικ κάτω σε ποιότητα το Dolphin, αλλά όλα έχουν να κάνουν με το κόστος. Σχεδιαστικά, το εσωτερικό είναι πολύ πιο συμβατικό, αλλά με κάποιες ωραίες καμπύλες (π.χ. γύρω από τους 4 στρογγυλούς αεραγωγούς). Επίσης είναι το μοντέλο της BYD με τον πιο “ήπιο” ambient φωτισμό, μονάχα σε λίγα σημεία, χαμηλής μικρής έντασης φωτός και διακριτικό. Οι πλαφονιέρες αφής, όμως, είναι ισχυρές, εμπρός και πίσω.
Όλα τα παράθυρα έχουν “auto” ανέβασμα και κατέβασμα, οι καθρέπτες είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι αλλά και αναδιπλούμενοι, ενώ και τα εμπρός καθίσματα είναι θερμαινόμενα!
Ανοίγοντας (σχετικά εύκολα) το port-baggage βρίσκουμε 345 λίτρα αποθηκευτικού χώρου τα οποία γίνονται έως 1.310 αν ρίξετε τα 60:40 καθίσματα. Αυτό σημαίνει σχεδόν 100 λίτρα λιγότερα από του Atto 3, με τα καθίσματα στην κανονική τους θέση, αλλά σχεδόν ίδιο όγκο όταν είναι “ριγμένα”. Κοινώς, έχει δοθεί χώρους στους πίσω επιβάτες, μάλλον εις βάρος του χώρου αποσκευών. Αυτό μεταφράζεται σε πολύ καλό legroom και headroom για τους πίσω επιβάτες, ένα μεγάλο πλεονέκτημα για την κατηγορία. Κατά τα άλλα, τα 345 λίτρα είναι τυπικά για το B και C segment, ούτε στο άνω όριο, ούτε στο κάτω. Κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών θα βρείτε το κιτ επισκευής ελαστικών και τα λοιπά απαραίτητα, αλλά ο χώρος αυτός είναι μικρός και όχι ιδιαίτερα αξιοποιήσιμος για αποσκευές.
Τέλος, η ηχομόνωση είναι σίγουρα ένα κλικ κάτω από του Atto 3, αλλά στα αναμενόμενα για την κατηγορία επίπεδα, δηλαδή απλώς, επαρκής. Όμως υπάρχουν έντονοι αεροδυναμικοί θόρυβοι που ξεκινούν από τα 90 Km/h περίπου και ίσως σας “αναγκάσουν” να βάλετε μουσική στο infotainment.
Χαρακτηριστικά και βοηθήματα
Οι δύο επόμενες ενότητες θα μπορούσαν να είναι πολύ μεγάλες σε έκταση. Αυτό διότι το μεγάλο “ατού” του Dolphin (και των υπόλοιπων μοντέλων της BYD) είναι, αναμφίβολα, η “τεχνολογία” του. Από τα ηλεκτρονικά βοηθήματα για τον οδηγό μέχρι τις μικρές “ευκολίες” για όλους τους επιβάτες και την… περιστρεφόμενη κεντρική οθόνη αλλά και τις φωνητικές εντολές που ξεπερνούν τα στενά όρια του infotainment, όλα είναι “high-tech” σε βαθμό που νομίζεις οτι… οδηγείς ένα πραγματικό smartphone/tablet.
Πριν πάμε στο infotainment καθαυτό να αναφέρουμε μερικά βοηθήματα και λειτουργίες του BYD Dolphin. Έχουμε keyless entry (που θα μπορούσε να λειτουργεί λίγο καλύτερα, ομολογουμένως) με κουμπάκι μόνο στο χερούλι του οδηγού αλλά και NFC tag που ξεκλειδώνει το όχημα πλησιάζοντάς στον καθρέφτη του οδηγού, φωτισμό εδάφους κάτω από τους καθρέπτες, 2 x USB-C θύρες των 60W και 2 x USB-C θύρες των 18W, διζωνικό κλιματισμό με φίλτρο καμπίνας που συγκρατεί και τα PM2.5 μικροσωματίδια, αντλία θερμότητας για μείωση της κατανάλωσης του κλιματισμού, αυτόματα φώτα, follow me home φώτα και πολλά ακόμη. Επίσης υπάρχει, προφανώς, συνδεσιμότητα και δυνατότητα ελέγχου μέσω mobile app (BYD), αλλά δυστυχώς δεν είχαμε τη δυνατότητα να το δοκιμάσουμε, επιφυλασσόμαστε για το μέλλον.
Επίσης έχουμε 4 κάμερες περιμετρικά ώστε να σας προσφέρουν ένα 360 view του οχήματος, χάρη στο οποίο αφ’ενός η στάθμευση γίνεται πολύ πιο εύκολη (όπως και χάρη στους αισθητήρες στάθμευσης), αφ’ετέρου γενικά μπορείτε να κινηθείτε με μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια σε στενούς χώρους, κοντά σε γωνίες, άλλα οχήματα, αντικείμενα κ.λπ. Οι κάμερες ενεργοποιούνται αυτόματα και προβάλλουν το αντίστοιχο view στην κεντρική οθόνη (π.χ. όταν ξεπαρκάρετε), είναι πραγματικά σωτήριες.
Στην κατηγορία των βοηθημάτων οδηγού, έχουμε μπόλικα να αναφέρουμε, μεταξύ άλλων την έλεγχο τυφλής γωνίας, την προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης, το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, το lane assist με υποβοήθηση και ειδοποίηση, το adaptive cruise control, ενώ αξίζει να αναφέρουμε οτι υπάρχει και οπίσθιο collision warning, rear traffic cross alert και φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης ενώ κινείστε με όπισθεν. Εννοείται η ύπαρξη Auto Hold, Hill Assist και λοιπών, αντίστοιχων χαρακτηριστικών, ώστε η κίνηση ακόμα και σε δύσκολες συνθήκες να γίνεται εύκολη. Πολύ μας άρεσε η οπτική προειδοποίηση της νεκρής γωνίας στο dash (εκτός από τους καθρέπτες) αλλά και η προειδοποίηση ανοίγματος πόρτας όταν είστε σε στάση, αν πλησιάζει όχημα από κάποια πλευρά.
Αυτό που διαπιστώνουμε, έχοντας δοκιμάσει κατά σειρά τα Atto 3, Seal AWD και Dolphin, φέτος, είναι η σταδιακή βελτίωση του software της εταιρείας όσον αφορά τα βοηθήματα οδηγού, τα notifications, την πληροφόρηση μέσω των οθονών, το infotainment κ.λπ.
Infotainment και χειρισμός
Στα περί infotainment, ως συνήθως, ο κατάλογος λειτουργιών και δυνατοτήτων είναι τόσο εκτενής, που θα σας παραπέμψουμε στο αναλυτικό μας video. Άλλωστε, μια εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις… Η κεντρική οθόνη ειναι 12,8″ και μπορεί να περιστρέφεται κατά 90 μοίρες για portrait ή landscape διάταξη, μέσω του πλήκτρου στο τιμόνι. Το οτι η BYD διατηρεί τέτοια χαρακτηριστικά σε όλη της τη γκάμα, ακόμα και στο Dolphin, είναι σαφώς ένα θετικό στοιχείο. Θα θέλαμε λίγο υψηλότερη φωτεινότητα από την οθόνη αυτή, πάντως.
Να σημειωθεί οτι υπάρχει μόνιμη 4G συνδεσιμότητα και έτσι μπορείτε να χρησιμοποιείτε εύκολα την πλοήγηση, μπορείτε να ακούτε μέσω Spotify, να κάνετε OTA updates κ.λπ. Το navi είναι αρκετά καλό αλλά εννοείται οτι υπάρχει υποστήριξη Apple Carplay και Android Auto, ασύρματα. Επίσης μέσω του εργοστασιακού Navi μπορείτε να δείτε στο χάρτη μέχρι “που” μπορείτε να φτάσετε με το υπόλοιπο της μπαταρίας σας, όσον αφορά κεντρικούς δρόμους και μητροπολιτικές περιοχές.
Το dash του οδηγού είναι των 5″ και προσφέρει την απαραίτητη πληροφόρηση, με τα “γραφικά” στο κέντρο να έχουν βελτιωθεί σαφώς και να είναι σε ένα πολύ καλό επίπεδο. Ωστόσο, εξακολουθεί να μας ενοχλεί η μη δυνατότητα μόνιμης προβολής κάποιων ενδείξεων, όπως π.χ. η μέση κατανάλωση κ.λπ. Είναι ενδείξεις που μπορείτε από τα πλήκτρα στο τιμόνι να δείτε προσωρινά, αλλά μετά από λίγα δευτερόλεπτα εξαφανίζονται και επανερχόμαστε στην default προβολή. Παραμένει στη θέση του η μέτρηση επιτάχυνσης από στάση, που βέβαια είναι ένα gimmick, αλλά δεν βλάπτει και η ύπαρξή της.
Όσον αφορά τα χειριστήρια, εδώ είναι μάλλον ένα από τα ελάχιστο και μάλλον το κύριο μειονέκτημα του Dolphin. Τα πλήκτρα/διακόπτες στην κεντρική κονσόλα, κάτω από την οθόνη, είναι λιγότερο ή περισσότερο δύσχρηστα, με μέτριο feedback και αίσθηση. Εξαιρούμε (ευτυχώς) τον επιλογέα σχέσεων και το χειρόφρενο/parking, αλλά η υλοποίηση των υπολοίπων θα μπορούσε να ήταν πολύ καλύτερη και μας εξέπληξε δυσάρεστα.
Τέλος, αν πείτε “Hi BYD!”, το infotainment αναμένει τις εντολές σας. Αυτές δεν περιορίζονται στον έλεγχο του ήχου, της μουσικής κ.λπ. αλλά σας επιτρέπουν π.χ. να ανοίξετε/κλείσετε μεμομονωμένα παράθυρα, την ηλιοροφή, το σκιάδιο κ.λπ. Κάποιες λειτουργίες δεν υποστηρίζονται ακόμα αλλά φανταζόμαστε οτι είναι θέμα χρόνου. Αν δεν θέλετε να πείτε την φράση αυτή, μπορείτε απλά να πατήσετε το αντίστοιχο πλήκτρο στο τιμόνι. Τα 6 ηχεία παρέχουν ισχυρό και καθαρό ήχο, αλλά σίγουρα είναι 1-2 επίπεδα κάτω (σε αριθμό, ένταση και ακουστική εμπειρία) από του Atto 3 και του Seal/Seal U.
Συμπεριφορά και άνεση
Τέλος με την “τεχνολογία”, πάμε σε πιο κλασικές δυνατότητες και ιδιότητες. Το BYD Dolphin διαθέτει γόνατα McPherson εμπρός και ανάρτηση με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, ενώ όπως προείπαμε “πατάει” σε 17άρες ζάντες. Από πλευράς άνεσης τα πάει απλά αρκετά καλά και αποσβαίνει τους περισσότερους κραδασμούς με ευκολία, όπου κι αν βρεθείτε. Η κίνηση σε χωματόδρομους είναι σχετικά άνετη αλλά σε μεγάλες εγκάρσιες ανωμαλίες, εντός και εκτός πόλης, η ανάρτηση θα “κοπανήσει” αισθητά.
Η καλή απόσβεση των κραδασμών ευτυχώς δεν συνοδεύεται και από ασάφεια ή ενοχλητική ταλάντωση που συναντάμε ενίοτε σε “comfort” αναρτήσεις. Φυσικά το Dolphin δεν φτιάχτηκε για πίστα, ούτε για επιθετική οδήγηση σε επαρχιακό δίκτυο, καθώς μην ξεχνάτε και τα 1.650 Kg του, όπως και την μπόλικη ροπή στους εμπρός τροχούς, τα οποία πρέπει να διαχειριστεί.
Χαρήκαμε που δεν υπήρχε το αισθητό “lift” και “squat” που κάνει το αμάξωμα του Atto 3 και έτσι το Dolphin μας άφησε μια αξιοπρεπέστατη αίσθηση υπό πλευρικό φορτίο, εκτός πόλης. Γενικώς το όχημα πλησιάζει μια χρυσή τομή μεταξύ άνεσης και συμπεριφοράς υπό πίεσω, παρ’ότι δεν είναι σπορ κατασκευή.
Εδώ φθάνουμε στο τρίτο και τελευταίο “μείον” του Dolphin, το οποίο όμως ευτυχώς διορθώνεται εύκολα. Πρόκειται για τα εργοστασιακά ελαστικά που προαναφέραμε, τα οποία παρότι προσφέρει μια σχετικά καλή πλευρική πρόσφυση και αποδίδουν με ασφάλεια κατά την ισχυρή πέδηση, τα βρίσκουν… “σκούρα” στην εγκάρσια επιτάχυνση. Οι 204 ίπποι δεν είναι λίγοι, αλλά δεν δικαιολογούν και την σχεδόν διαρκή απώλεια πρόσφυσης στο “τέρμα” γκάζι, ακόμα και στο eco mode, ενώ το traction control δουλεύει κυριολεκτικά “υπερωρίες”. Κάνει εξαιρετική δουλειά όμως, διατηρώντας την πρόσφυση όσο μπορεί με ακαριαίες μικρορυθμίσεις, χωρίς να “κόβει” με εκνευριστικό τρόπο, αλλά είναι πάνω από προφανώς οτι τα συγκεκριμένα ελαστικά δεν μπορούν να διαχειριστούν την ισχύ, ούτε σε επιτάχυνση από χαμηλές ταχύτητες στην ευθεία, ούτε στην έξοδο από τις στροφές, εκτός αν μιλάμε για ολοκαίνουρια και εξαιρετικής ποιότητας άσφαλτο. Απλώς βάλτε στο πρόγραμμα την αλλαγή τους μετά από κάποιες χιλιάδες χιλιόμετρα, αυτή είναι η συμβουλή μας.
Όσον αφορά το τιμόνι, που επίσης επηρεάζει τον τομέα της άνεσης, είναι καλό στην αίσθηση, με το “βάρος” που θα θέλαμε, το οποίο άλλωστε ρυθμίζεται και μέσω της οθόνης (Sport, Normal). Μέσα στην πόλη περιστρέφεται με ελάχιστη προσπάθεια και σε υψηλότερες ταχύτητες έχει το βάρος που θα θέλαμε. Από πλευράς feedback, παίζουν ρόλο και τα ελαστικά, θα λέγαμε οτι είναι κοντά στο μέσο όρο της κατηγορίας.
Να βάλουμε εδώ και τον τομέα της ορατότητας. Προς τα πίσω είναι στα αναμενόμενα επίπεδα, αλλά τα A-pillars “κόβουν” σίγουρα πόντους, παρά τα φινιστρίνια που ενσωματώνουν, ενώ ευμεγέθης είναι και η μονάδα του ραντάρ, πίσω από τον κεντρικό καθρέπτη, περιορίζοντας κάπως την ορατότητα προς τα πάνω (π.χ. ένα φωτεινό σηματόδοτη).
Φρένα
Από πλευράς πέδησης, οι αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και οι “απλοί” πίσω επιτελούν πολύ καλά το έργο τους, σε συνδυασμό και με το e-brake. Σε φρενάρισμα πανικού το Dolphin ακινητοποιήθηκε άμεσα και χωρίς “δράμα”, ενώ το ABS και το EBD είναι επίσης πολύ καλά.
Όσον αφορά την αναγεννητική πέδηση και γενικότερα τη δυνατότητα one pedal driving, είναι γνωστή, πλέον, η τακτική της BYD. Σε μεσαίες και υψηλές ταχύτητες, το “άσε” του γκαζιού οδηγεί σε μια αναγεννητική πέδηση επιπέδου έως 45 KW περίπου, ικανοποιητική σε ανοιχτούς δρόμους. Δυστυχώς το Dolphin μειώνει γρήγορα το regen κάτω από τα 30 Km/h και πρακτικά το μηδενίζει κάτω από τα 20 Km/h. Αποτέλεσμα, το να πρέπει να χρησιμοποιείτε συχνά το πεντάλ του φρένου εντός πόλης, όπου η μέση ταχύτητα γενικά κυμαίνεται κοντά στα 15-20 Km/h. Αυτό ανεξαρτήτως του επιπέδου regen, το οποίο έχει μόνο 2 “θέσεις”, normal ή high. Το είχαμε διαρκώς στο high και θα ήταν εξαιρετικό, αν απλά λειτουργούσε και σε χαμηλές ταχύτητες. Οι λάτρεις του one-pedal driving στα EVs σίγουρα καταλαβαίνετε τι θέλουμε να πούμε και ελπίζουμε σε μια αναβάθμιση software για το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό.
Επιδόσεις και απόδοση
Στον τομέα των επιδόσεων, το Dolphin θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένα μικρό, ηλεκτρικό “hot hatch” και ξεπερνά με άνεση τον ανταγωνισμό στην οικονομική του κατηγορία. Με 204 ίππους στους εμπρός τροχούς και 310 Nm, το αυτοκίνητο κινεί πολύ σβέλτα τη μάζα του και εκτοξεύεται από στάση αλλά και εν κινήσει με μεσαίες ταχύτητες, κάνοντας πανεύκολες τις προσπεράσεις. Το 0-100 σε 7″ σχεδόν επαληθεύτηκε στις μετρήσεις μας (7,2-7,3″ στο Sport mode) και μάλιστα με αρκετό σπινιάρισμα, σε καλή άσφαλτο, εξ’αιτίας των ελαστικών. Πιστεύουμε οτι με καλά λάστιχα, το Dolphin μπορεί να κάνει ακόμα και 6,8-6,9″ με άνεση ενώ η μέγιστη ταχύτητα, σύμφωνα με την εταιρεία, φτάνει τα 160 Km/h.
Γενικά ο τρόπος που αποδίδεται η ισχύς και το επίπεδό της, μας ικανοποίησαν πλήρως. Τα διαθέσιμα modes ισχύος είναι τρία και συνήθως βρισκόμασταν στο Eco mode, αφού δεν μας χρειάστηκε κάτι παραπάνω, ούτε με ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου, ούτε σε καμία άλλη περίπτωση. Οι ρεπρίζ είναι πολύ καλές, οι προσπεράσεις γίνονται με ευκολία και γενικώς, μείναμε απόλυτα ικανοποιημένοι από την ισχύ, τη ροπή, την επιτάχυνση. Σε στριφτερές διαδρομές, ο περιοριστικός παράγοντας είναι και πάλι, τα ελαστικά.
Να σημειωθεί επίσης οτι το ESP μπορεί να απενεργοποιηθεί μέχρι τα 80 Km/h και σας δίνει αρκετή ελευθερία κινήσεων και… “παιχνιδιού”.
Αυτονομία
Σαφέστατα ένα μεγάλο πλεονέκτημα του Dolphin που αλλάζει τα δεδομένα στην κατηγορία του, αλλά και γενικά στην ηλεκτροκίνηση για την αγορά μας, είναι η αυτονομία και η μπαταρία του. Είναι η μεγαλύτερη μπαταρία που βλέπουμε σε αυτά τα τιμολογιακά επίπεδα και περιορίζει σαφώς το range anxiety, ανοίγοντας το δρόμο σε πολλού υποψήφιους αγοραστές που όμως δεν καλύπτονται από μια μπαταρία 40-50 KWh. Η μπαταρία του Dolphin είναι LFP, της τεχνολογίας Blade της BYD, με ωφέλιμη χωρητικότητα 60,4 KWh, πρακτικά ίδια με του Atto 3 (400V).
Η εκτιμώμενη αυτονομία που προσφέρει φτάνει τα 427 Km στον μικτό WLTP κύκλο, ενώ η κατανάλωση τις 14,5 KWh/100 Km. Στο dash πάντως, με 100% μπαταρία, είδαμε έως 455 Km.
Κινηθήκαμε σε ένα βαθμό εντός πόλης αλλά κυρίως στο επαρχιακό δίκτυο και σε αυτοκινητόδρομο. Αν κινείστε εντός πόλης με ήπιες ταχύτητες και επιταχύνσεις, αλλά και ιδανικές θερμοκρασίες, η κατανάλωση θα πέσει ακόμα και στα 12 KWh/100 Km, ενώ η αυτονομία θα ξεπεράσει τα 500 Km.
Εκτός πόλης, στο επαρχιακό δίκτυο, με ταχύτητες 60-80 Km/h και ομαλή ροή, η κατανάλωση παραμένει σε ικανοποιητικά επίπεδα, κάτω από τις 15 KWh/100 και άνετα θα βγάλετε γύρω στα 430-450 Km αυτονομίας, στο eco mode.
Στον αυτοκινητόδρομο σαφώς και υπάρχει αύξηση της κατανάλωσης και μείωση της αυτονομίας, αλλά καθώς δεν είναι SUV, αεροδυναμικά τα πράγματα είναι κάπως καλύτερα. Μέχρι 110-120 Km/h δεν θα ξεπεράσετε τις 20 KWh/100 Km, οπότε μπορείτε να περιμένετε 300 Km χωρίς φόρτιση. Με μεγάλο φορτίο (επιβάτες και αποσκευές) ή υψηλότερες ταχύτητες, ή/και “βαριά” χρήση κλιματισμού (το χειμώνα ή το καλοκαίρι), η κατανάλωση μπορεί να ανέβει πάνω από το “20” και η αυτονομία να πέσει κάτω από τα 300 Km. Εν τέλει, στο Eco mode και χωρίς… ψυχωτική αυτοσυγκράτηση, είδαμε μια πραγματική αυτονομία κοντά στα 380 Km, σε μικτό κύκλο.
Εδώ αξίζει να σημειώσουμε οτι η BYD αναφέρει έως 5.000 κύκλους φόρτισης και εκφόρτισης για την μπαταρία της (2.500 + 2.500, ίσως;).
Φόρτιση και V2L
Κλείνουμε με τον τομέα της φόρτισης. Αρχικά να πούμε οτι χαρήκαμε με τη παραλαβή του οχήματος τόσο με Type-2 σε Type-2 καλώδιο, όσο και με το EVSE των 10A για φόρτιση από πρίζα σούκο, σε δύο ωραία βαλιτσάκια. Το BYD Dolphin έχει 11KW OBC και επαναφορτίζεται σε 6-6,5 ώρες πλήρως στα 11 KW, ή στις 9,5 ώρες περίπου στα 7KW (και κάτι). Μέσω παροχής σούκο είδαμε 1,7-1,8 KW ισχύος στο dash, αλλά η οθόνη του μετρητή μας έδειχνε 2,2 KW.
Και στον τομέα της DC φόρτισης έχουμε την ίδια μέγιστη ισχύ με του Atto 3, όπως είναι φυσιολογικό. Μέχρι 88 KW αναφέρει η εταιρεία και “κουμπώνοντας” το Dolphin με 10% SoC σε ταχυφορτιστή, είδαμε αμέσως να πιάνει ισχύ φόρτισης 89KW. Σε περίπου 25′ είχαμε κάνει το 10-60% και κάπου εκεί η ισχύς μειώθηκε στα 50-60KW, ενώ μετά το 85% θα μειωθεί κι άλλο. Εν τέλει το 10-80% απαιτεί περίπου 40′, ενώ να σημειωθεί οτι κάπου στη μέση του session ενεργοποιήθηκε το σύστημα ψύξης της μπαταρίας.
Τέλος, να σημειώσουμε οτι και το Dolphin υποστηρίζει V2L, έως 3,3KW, ώστε να τροφοδοτείτε άλλες ηλεκτρικές συσκευές 220V μέσω του οχήματος, αν χρειαστεί. Αλλά θα πρέπει να αποκτήσετε ξεχωριστά τον αντάπτορα V2L από την BYD Hellas.
Συμπέρασμα
Το BYD Dolphin, εν συντομία, είναι ακριβώς αυτό που περιμέναμε. Ένα ηλεκτρικό hatch που μπορεί να εξυπηρετήσει ακόμα και μια οικογένεια, με τιμή κάτω από €20.000 με την επιδότηση, ικανοποιητική αυτονομία, υπερ-αρκετή ισχύ για τον καθένα, εξαιρετική τεχνολογία και υπερπλήρη κατάλογο βοηθημάτων οδηγού και επιβατών. Υπάρχουν 2-3 σημεία τα οποία ίσως του στερήσουν το “άριστα” αλλά ο παράγοντας “κόστος” είναι τόσο σημαντικός αυτή τη στιγμή στην ελληνική αγορά, που μάλλον οι περισσότεροι αγοραστές θα επιλέξουν να τα αγνοήσουν, ώστε να απολαύσουν τα θετικά του. Στην κατηγορία του δύσκολα έχει ανταγωνισμό αυτή τη στιγμή και το συστήνουμε με μεγάλη ευκολία.
Δείτε το BYD Dolphin στο bydauto.gr
BYD Dolphin photo gallery