Τα entry-level ηλεκτρικά πατίνια διαρκώς βελτιώνονται και πλέον μπορείτε να βρείτε στην αγορά μοντέλα με αξιοπρεπή τεχνικά χαρακτηριστικά και ποιότητα, σε σχετικά προσιτές τιμές, κάτω από τα €1.000. Αυτό δεν ήταν πάντοτε δεδομένο και χαιρόμαστε να βλέπουμε νέα πατίνια όπως το Dualtron Dolphin, το οποίο ήρθε να προσφέρει μια αρκετά οικονομική επιλογή σε όσους αναζητούν το πρώτο τους πατίνι χωρίς να “σπάσουν τον κουμπαρά” τους… πάμε να το δούμε!
Το Dualtron Dolphin διατίθεται στην Ελλάδα από την Ecodrome έναντι €630 Μπορείτε να το δείτε στο site της εταιρείας αλλά και στο κατάστημά της στην Αγ.Παρασκευή, όπως και να κάνετε ένα test ride μαζί του!
Κατασκευή και εμφάνιση
Το Dolphin ανήκει στη νέα γενιά πατινιών της Minimotors και έτσι έχει κοινά χαρακτηριστικά με άλλα, υπάρχοντα μοντέλα που είδαμε πρόσφατα. Το μήκος του φθάνει τα 114cm αλλά όταν αναδιπλώνεται αυξάνεται ελαφρώς στα 116cm. Το πλάτος του είναι 59cm και το ύψος του όταν αναδιπλωθεί είναι 37cm. Γενικά είναι “μαζεμένο” σε διαστάσεις και θα χωρέσει εύκολα σχεδόν οπουδήποτε, π.χ. στο αυτοκίνητό σας, κάτω από το γραφείο, στο ασανσέρ κ.λπ.
Στα υπέρ θα βάλουμε το βάρος του, το οποίο αγγίζει τα 20 Kg και έτσι είναι ευκολότερη η μεταφορά του, ειδικά αν το σηκώσετε από την κολώνα του τιμονιού ενώ είναι διπλωμένο. Μπορεί να υποστηρίξει έως 120 Kg βάρους και είναι στεγανό απέναντι στο νερό κατά IPX5, όπως όλα τα νέα πατίνια της Minimotors, πλέον.
Η απόσταση από το έδαφος είναι ικανοποιητική, στα 12cm, ενώ οι διαστάσεις του deck φτάνουν τα 55x15cm μαζί με το footrest περίπου και θα καλύψουν τους περισσότερους αναβάτες. Τονίζουμε και την ύπαρξη ενός βολικού footrest στο πίσω μέρος με το ίδιο, αντιολισθητικό υλικό που φέρει και το υπόλοιπο deck. Το deck ειναι σχετικά λεπτό και η απόσταση deck-χερουλιών είναι 98cm, χρήσιμο για τους ψηλούς αναβάτες που θέλουν να ξέρουν αν το τιμόνι θα τους “πέφτει” χαμηλά ή όχι. Κοινώς, μέχρι τα 185-190cm είστε εντάξει.
Τα καλώδια και οι ντίζες είναι σχεδόν 100% “κρυμμένα” και έτσι δεν εμποδίζουν την περιστροφή του τιμονιού, το οποίο μάλιστα στρίβει σχεδόν κατά 80 μοίρες και κάνει εύκολους τους ελιγμούς σε κλειστούς χώρους. Τα πλαστικά φτερά εμπρός και πίσω δείχνουν ανθεκτικά και σταθερά, χωρίς να δέχονται κραδασμούς.
Όσο για τον μηχανισμό αναδίπλωσης, είναι στιβαρός, δείχνει αξιόπιστος και δεν παρατηρήσαμε οποιοδήποτε τζόγο στα πρώτα Km με το πατίνι. Το θετικό είναι οτι κρίνεται πιο εύχρηστος π.χ. από του Dualtron Togo Plus που δοκιμάσαμε πριν λίγους μήνες και ο πείρος ασφαλείας είναι πιο καλοσχεδιασμένος. Το πατίνι “κλειδώνει” στην διπλωμένη θέση του και έτσι μεταφέρεται ευκολότερα. Μπορείτε πρακτικά να κάνετε τη διακασία ακόμα και με το ένα χέρι, αν χρειαστεί.
Τροχοί, ελαστικά, φρένα
Ως “μικρό”, το Dualtron Dolphin έχει σχετικά μικρούς τροχούς, των 9″ εμπρός και των 8,5″ πίσω. Ο λόγος που έγινε αυτό είναι για να υπάρχει μια δεδομένη ασφάλεια και σταθερότητα εμπρός αλλά πίσω η μειωμένη διάμετρος βοηθά την επιτάχυνση, την αυτονομία και την πέδηση, χωρίς να μειώνει την ασφάλεια. Μάλιστα, ενώ εμπρός έχουμε tubeless ελαστικό της Minimotors (70/50-6,1), πίσω έχουμε ένα “semi-solid” ελαστικό, δηλαδή πρακτικά συμπαγές, χωρίς αέρα, αλλά με κάποια “κενά” εσωτερικά ώστε να μειώνονται λίγο οι κραδασμοί. Οι άνθρωποι της Dualtron Greece ανέφεραν σε σχετική μας ερώτηση οτι το 70% των σκασμένων ελαστικών σε πατίνια παρατηρούνται στον πίσω τροχό και έτσι η επιλογή αυτής της λύσης έχει μια λογική πίσω της.
Τα φρένα του πατινιού αποτελούνται από ταμπούρο εμπρός και πίσω. Η αίσθηση στις μανέτες είναι ικανοποιητική για την κατηγορία και αναμενόμενη για μηχανικά φρένα, αλλά αυτό που μας ενδιαφέρει εν προκειμένω είναι η αποτελεσματικότητα. Η απάντηση είναι οτι τα ταμπούρα είναι υπερ-αρκετά για το Dolphin και δεν μας προβλημάτισαν σε καμία περίπτωση, χωρίς να μπλοκάρουν εύκολα τους τροχούς αλλά ταυτόχρονα προσφέροντας αρκετά καλή πέδηση, ειδικά σε συνδυασμό με e-brake πίσω (το ρυθμίζετε μέσα από το app).
Αναρτήσεις και συμπεριφορά
Με τιμή κοντά στα €600, δεν περιμέναμε θαύματα στον τομέα “άνεσης” από το Dolphin, ειδικά με το semi-solid ελαστικό πίσω. Η Minimotors του πρόσφερε δύο αναρτήσεις, basic σε κάθε περίπτωση, με διπλό ελατήριο εμπρός (δύο διαφορετικά ελατήρια σε “σειρά” μέσα στην κολώνα του τιμονιού) και μονό πίσω. Θα λέγαμε οτι είναι το απολύτως ελάχιστο από πλευράς ανάρτησης που μπορείτε να έχετε σε ένα πατίνι και σε γενικές γραμμές απορροφούν κάποιους κραδασμούς, αλλά είναι σαφώς υποδέεστερες από τις αναρτήσεις άλλων, ακριβότερων μοντέλων, όπως το Togo Plus και το Dualtron Mini Special.
Από την άλλη, το μεγάλο πλάτος του τιμονιού και γενικότερα η διάταξη και η γεωμετρία του πατινιού προσφέρουν ικανοποιητικότατη ευστάθεια, ανεξαρτήτως ταχύτητας, οπότε σε αυτό τον τομέα βάζουμε υψηλή βαθμολογία. Το τιμόνι έχει ακριβώς το σωστό “βάρος” και καλή αίσθηση, το πατίνι είναι σταθερό ακόμα και στα 40+ Km/h που είδαμε σε έντονη κατηφόρα και γενικά, δεν έχουμε κάτι να προσθέσουμε εδώ.
Φωτισμός και χειριστήρια
Όσον αφορά τα χειριστήρια στο τιμόνι, αριστερά έχουμε ένα διπλό διακόπτη για τα φλας και δεξιά, πάνω στη γκαζιέρα, υπάρχει το Power button και ένα πλήκτρο για τα φώτα. Δεν υπάρχει κόρνα αλλά μόνο ένα κουδουνάκι και αν θέλετε, θα πρέπει να αγοράστε μια ξεχωριστά (το συστήνουμε).
Από πλευράς φωτισμού, έχουμε ένα προβολάκι χαμηλά στην κολώνα του τιμονιού. Φωτίζει αρκετά ώστε να σας βλέπουν οι απέναντι και το δρόμο μπροστά σας, με μια σχετικά στενόμακρη δέσμη, αλλά δεν θα φωτίσει όλο το πλάτος του δρόμου επαρκώς και η κλίση του δεν ρυθμίζεται. Στο πίσω μέρος του deck έχουμε το κόκκινο φως “πορείας” και φρένων, το οποίο όπως και τα φλας κρύβονται πίσω από ένα λευκό, ημιδιαφανές πλαστικό. Δεν είναι η καλύτερη λύση για την ορατότητά τους και τη μέρα δεν διακρίνονται εύκολα αλλά το βράδυ είναι ορατά με μεγαλύτερη άνεση από τα οχήματα που σας ακολουθούν.
Το σημαντικότερο, εδώ, είναι τα κίτρινα φλας εμπρός και πίσω, στο ύψος του deck. Είναι εξαιρετικά για να δείχνετε οτι θα αλλάξετε κατεύθυνση, κυρίως τη νύχτα, αφού είναι αρκετά ισχυρά και φαίνονται από απόσταση. Επίσης, αν κρατήσετε πατημένο (long press) το πλήκτρο των φώτων, ανάβουν ταυτόχρονα ως “alarm”.
Οθόνη, app και ρυθμίσεις
Εδώ και χρόνια περιμέναμε τα πρώτα πατίνια της Minimotors με συνδεσιμότητα Bluetooth και το Dualtron Dolphin προστίθεται σε όσα έχουμε δοκιμάσει με τη δυνατότητα αυτή. Η οθόνη του Togo Plus είναι τετράγωνη, στο κέντρο του τιμονιού και λίγο πιο χαμηλά. Είναι έγχρωμη, σχετικά ευανάγνωστη μέρα και νύχτα, παρά την αντανάκλαση του φωτώς, τουλάχιστον όσον αφορά τις δύο μεγάλες και βασικές ενδείξεις, δηλαδή την ταχύτητα και την τάση/ποσοστό της μπαταρίας. Δεν έχει καθόλου πλήκτρα πάνω της και πέρα από την αλλαγή mode (μέσω μονού “κλικ” στο power button), όλες οι υπόλοιπες ρυθμίσεις γίνονται αποκλειστικά μέσα από το smartphone σας και το Minimotors app.
Εδώ να σημειώσουμε οτι το Dolphin είναι το πρώτο πατίνι της εταιρείας που δοκιμάζουμε και έρχεται από το εργοστάσιο με δύο NFC κάρτες για το ξεκλείδωμά του, αγγίζοντάς τες στην περιοχή πάνω από την οθόνη. Εναλλακτικά μπορείτε να το ξεκλειδώσετε μέσα από το smartphone σας με χρήση Bluetooth.
Δεν θα προτείναμε να εμπιστεύεστε την ένδειξη μπαταρίας (%) και αυτονομίας, παρά μόνο την ένδειξη της τάσης, καθώς είναι η μόνη αξιόπιστη. Σε σχέση με την οθόνη του Togo Plus, όμως, η τοποθέτηση της οθόνης του Dolphin είναι σαφώς καλύτερη για να της ρίχνετε μια γρήγορη ματιά εν κινήσει.
Το app της Minimotors είναι όμορφο, χρηστικό και παρέχει αρκετές πληροφορίες, αλλά και ρυθμίσεις, σε βαθμό που πλέον είναι σχεδόν απαραίτητο στο χρήστη. Περισσότερα θα δείτε στο video μας.
Κινητήρας και επιδόσεις
Το Dualtron Dolphin διαθέτει ένα ηλεκτροκινητήρα στον πίσω τροχό με 450W διαρκή ισχύ και 1.050W peak. Χάρη και στους μικρούς τροχούς, αλλά και το μικρό βάρος του, έχει ικανοποιητική επιτάχυνση και “πιάνει” τα 25 Km/h πολύ γρήγορα, ενώ θετικό είναι οτι η απόδοση δεν μειώνεται έντονα, ακόμα και με την μπαταρία στο 10-15%. Αν έχετε απενεργοποιήσει από το app το “safe mode” και το “BMS Cut”, το μόνο που θα δείτε είναι οτι κάτω από 10% περίπου το πατίνι μπορεί να μειώσει αισθητά την απόδοσή του, αλλά αν το αφήσετε λίγο idle ώστε να επανέλθει η τάση της μπαταρίας, για λίγο θα σας δώσει και πάλι αρκετά Watts. Στις ανηφόρες, το Dolphin θα ανέβει σε κλίση 10% με 13-14 Km/h περίπου και στο 15% βρίσκεται το όριό του, με γεμάτη μπαταρία και αναβάτη 75 Kg.
Το μόνο που έχουμε να παρατηρήσουμε είναι η θορυβώδης λειτουργία των μοτέρ υπό φορτίο σε ανηφόρες και χαμηλές ταχύτητες (έως τα 10 Km/h), αλλά τουλάχιστον θα σας ακούνε οι πεζοί μπροστά σας πιο εύκολα.
Να σημειωθεί οτι στην οθόνη είδαμε, σε ελαφρά κατηφόρα, μέχρι και 42 Km/h ενώ σε μηδενική κλίση θα δείτε συνήθως γυρώ στα 36 Km/h, πάντα εφ’όσον έχετε αποστείλει το σχετικό αίτημα στην Minimotors για πλήρη ταχύτητα και κάτι που θυμίζουμε οτι επιτρέπεται μόνο σε ιδιωτικούς δρόμους/πίστα/πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής κ.λπ.
Αυτονομία, φόρτιση
Για ένα πατίνι αυτής της κατηγορίας τιμής, η μπαταρία των 36V και 12Ah είναι ίσως και λίγο μεγαλύτερη από αυτό που θα περιμέναμε. Η εταιρεία ανακοινώνει έως 37 Km αυτονομίας με ήπια χρήση και 60 Kg αναβάτη. Είναι ένα νούμερο που θα πετύχετε πολύ εύκολα αν κινείστε με 20-25 Km/h, ανεξαρτήτως mode ισχύος και energy saving, αν δεν έχετε διαρκώς ανηφόρες στη διαδρομή σας.
Φυσικά, δεν θα μπορούσαμε να μην φέρουμε τη μπαταρία στα όριά της, προσπαθώντας να δούμε την αυτονομία με πλήρη ισχύ και πλήρη ταχύτητα. Στη χειρότερη δυνατή περίπτωση, λοιπόν, θα πετύχετε περίπου 27 Km αυτονομίας, με όλα “τέρμα” (θερμοκρασία 15 βαθμοί Κελσίου). Με βάση την ισχύ και την ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει το Mini Special, είναι ένα αναμενόμενο αποτέλεσμα.
Ο απλός φορτιστής που παίρνετε με το Dualtron Dolphin έχει απόδοση 1,5A. Με άδεια μπαταρία ξεκινά στα 60W και κάνει peak αργότερα, στα 70W περίπου. Είναι σχετικά μικρός, ελαφρύς, χωρίς ενεργό σύστημα ψύξης φυσικά, ενώ απαιτούνται περίπου 8 ώρες για μια πλήρη φόρτιση. Τέλος, για την φόρτιση απαιτήθηκαν 0,5 KWh ενέργειας. Δεν υπάρχει εναλλακτικός, ταχύτερος φορτιστής για τη συγκεκριμένη μπαταρία. H θύρα φόρτισης βρίσκεται πίσω από ένα πλαστικό, κόκκινο πορτάκι, μπροστά από το deck.
Συμπέρασμα
Έχουμε καιρό να δώσουμε άτυπα τον τίτλο του “πιο value for money” πατινιού και με το Dualtron Togo Plus μπαίνουμε ξανά στον πειρασμό. Αναρτήσεις, καλή ισχύς και αυτονομία, ποιότητα, στεγανότητα και αρκετά “βοηθήματα” με τιμή €840, το καθιστούν μια εξαιρετική επιλογή στη “μικρή” κατηγορία, για όσους δεν διαθέτουν τεράστιο budget. Από εμάς είναι “ναι”!
Dualtron Dolphin photo gallery