Τα entry-level ηλεκτρικά πατίνια διαρκώς βελτιώνονται και πλέον μπορείτε να βρείτε στην αγορά μοντέλα με αξιοπρεπή τεχνικά χαρακτηριστικά και ποιότητα, σε σχετικά προσιτές τιμές, κάτω από τα €1.000. Αυτό δεν ήταν πάντοτε δεδομένα και χαιρόμαστε να βλέπουμε νέα πατίνια όπως το Dualtron Togo Plus, το οποίο ήρθε να διεκδικήσει τον τίτλο του πιο value for money πατινιού για το 2024 και… μένει να δούμε αν τα καταφέρνει! Για πάμε…

Dualtron Togo Plus video review

Το Dualtron Togo Plus διατίθεται στην Ελλάδα από την Ecodrome έναντι €840 Μπορείτε να το δείτε στο site της εταιρείας αλλά και στο κατάστημά της στην Αγ.Παρασκευή, όπως και να κάνετε ένα test ride μαζί του!

Κατασκευή και εμφάνιση 

Το Togo Plus ανήκει στη νέα γενιά πατινιών της Minimotors και έτσι έχει κοινά χαρακτηριστικά με άλλα, υπάρχοντα μοντέλα, όπως το Mini Special που είδαμε πρόσφατα. Το μήκος του φθάνει τα 120cm αλλά όταν αναδιπλώνεται μείωνεται στα 116cm. Το πλάτος του είναι 62cm και το ύψος 113cm, αλλά όταν αναδιπλωθεί, ανάλογα με το αν στρίψετε το τιμόνι ή όχι, το ύψος μειώνεται στα 42-60cm και το πλάτος μέχρι και τα 45cm περίπου.

Στα υπέρ θα βάλουμε το βάρος του, το οποίο αγγίζει μεν τα 23,5 Kg (άρα δεν είναι και τόσο εύκολη η μεταφορά), όμως θεωρείται μάλλον μικρό, πλέον, σε σύγκριση με άλλα πατίνια της αγοράς. Μπορεί να υποστηρίξει έως 120 Kg βάρους και είναι στεγανό απέναντι στο νερό κατά IPX5, όπως όλα τα νέα πατίνια της Minimotors, πλέον.

Η απόσταση από το έδαφος είναι ικανοποιητική, στα 13cm, ενώ οι διαστάσεις του deck φτάνουν τα 52x16cm μαζί με το footrest περίπου και θα καλύψουν τους περισσότερους αναβάτες. Τονίζουμε και την ύπαρξη ενός πολύ στιβαρού footrest στο πίσω μέρος με το ίδιο, αντιολισθητικό υλικό που φέρει και το υπόλοιπο deck. Το deck ειναι σχετικά λεπτό και η απόσταση deck-χερουλιών είναι 99cm, χρήσιμο για τους ψηλούς αναβάτες που θέλουν να ξέρουν αν το τιμόνι θα τους “πέφτει” χαμηλά ή όχι. Κοινώς, μέχρι τα 185-190cm οριακά είστε εντάξει.

Το cable management είναι “basic” αλλά ασφαλές και δεν εμποδίζει την περιστροφή του τιμονιού, ενώ τα πλαστικά φτερά εμπρός και πίσω δείχνουν ανθεκτικά και σταθερά, χωρίς να δέχονται κραδασμούς.

Όσο για τον μηχανισμό αναδίπλωσης, είναι στιβαρός, δείχνει αξιόπιστος και δεν παρατηρήσαμε οποιοδήποτε τζόγο στα πρώτα Km με το πατίνι. Ωστόσο, θέλει σίγουρα 2 χέρια ελεύθερα για να χρησιμοποιηθεί και κυρίως ο μικρός πείρος που ασφαλίζει τον μηχανισμό στη θέση του, θέλει εξοικείωση. Το πατίνι “κλειδώνει” στην διπλωμένη θέση του και έτσι μεταφέρεται ευκολότερα, αν και η κολώνα του τιμονιού είναι πολύγωνη, με μεγάλο πάχος, άρα η μεταφορά με το ένα χέρι θα μπορούσε να είναι ευκολότερη.

Τροχοί, ελαστικά, φρένα

Ως “μικρό”, το Dualtron Togo Plus έχει σχετικά μικρούς τροχούς, των 9″. Έχουμε ξεφύγει σχεδόν πλήρως από την εποχή των τροχών 8 και 8,5″, ευτυχώς, αλλά για κάποιους χρήστες ίσως οι 9″ παραμένουν “λίγες”. Τα ελαστικά είναι της Minimotors, με διαστάσεις 70/50-6,1 εμπρός και πίσω. Είναι “χαμηλού” προφίλ, με σαμπρέλα, σκληρό πλαϊνό και αυτό τα καθιστά σχετικά σκληρά και στο θέμα της άνεσης, αλλά από πλευράς φάρδους και πρόσφυσης μας ικανοποίησαν και ταιριάζουν στο χαρακτήρα του Mini Special. Σε συνδυασμό με την ανάρτηση, βέβαια, δεν τίθεται ζήτημα ασφάλειας, εκτός αν βρεθείτε σε λακκούβα πολύ μεγάλου βάθους (π.χ. 10cm).

Τα φρένα του πατινιού αποτελούνται από ταμπούρο εμπρός και πίσω. Η αίσθηση στις μανέτες είναι καλύτερη από του Mini Special και αναμενόμενη για μηχανικά φρένα, αλλά αυτό που μας ενδιαφέρει εν προκειμένω είναι η αποτελεσματικότητα. Η απάντηση είναι οτι τα ταμπούρα είναι υπερ-αρκετά για τις περισσότερες περιπτώσεις αλλά αν κάνετε επιθετική χρήση ή αναπτύσσετε μεγάλη ταχύτητα σε κατηφόρες, συστήνουμε οπωσδήποτε να έχετε ενεργό και το e-brake μέσα από το menu της οθόνης, έστω στο μεσαίο του επίπεδο. Μαζί με το e-brake τα φρένα είναι αποτελεσματικά ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες, αλλά μην ξεχνάτε οτι το e-brake εφαρμόζεται μόνο στον πίσω τροχό. Γενικώς παρατηρήσαμε οτι ο πίσω τροχός μπλοκάρει εύκολα αν έχετε και το e-brake ενεργό, οπότε καλό θα ήταν να μετατοπίζετε το βάρος σας όσο πιο πίσω γίνεται, κατά το φρενάρισμα.

Αναρτήσεις και συμπεριφορά

Όποιος επιλέγει ένα πατίνι με τιμή άνω των €600, προφανώς το κάνει και για λόγους άνεσης και απόσβεσης κραδασμών. Το Dualtron Togo Plus έχει ανάρτηση εμπρός και πίσω, με μονό ελατήριο σε κάθε περίπτωση. Εμπρός έχουμε ρύθμιση προφόρτισης από το κλασικό πιατέλο ενώ πίσω, το τετράγωνο, “πυκνό” ελατήριο έχει μια βίδα στο πάνω μέρος του, η οποία μπορεί να το συμπιέσει/αποσυμπιέσει αν θέλετε.

Γενικώς η ανάρτηση είναι “basic”, όπως θα περίμενε κανείς στην κατηγορία αυτή. Ωστόσο, κάνει καλή απόσβεση πάνω από μικρές εγκάρσιες ανωμαλίες και μέχρι εκεί, είναι ικανοποιητική. Μόλις ο δρόμος αρχίσει να “χαλάει” λίγο παραπάνω, βέβαια, δείχνει τις αδυναμίες της, καθώς είναι “ξερή” και περνά κραδασμούς στο deck και τον αναβάτη. Κοινώς, για καθημερινή χρήση σε κακούς δρόμους, υπάρχουν προτιμότερες επιλογές, αλλά βέβαια είναι και ακριβότερες. Σίγουρα, όμως, το Togo Plus είναι προτιμότερο από οποιοδήποτε πατίνι έχει μόνο εμπρός, ή δεν έχει καθόλου, ανάρτηση.

Στον τομέα της ευστάθειας και του συστήματος διεύθυνσης, το τιμόνι σε συνδυασμό με τα ελαστικά και τους τροχούς προσφέρουν μια πολύ μεγάλη αίσθηση σταθερότητας, σπάνια σε τόσο “μικρά” πατίνια, ακόμα και στα 40 Km/h. Από την άλλη, το τιμόνι δείχνει να “βαριέται” στις αλλαγές κατευθύνσεων και τις κλίσεις, οπότε το Togo Plus είναι πιο αργό στους ελιγμούς απ’ότι θα περιμέναμε. Κάπου κερδίζεις, κάπου χάνεις!

Φωτισμός και χειριστήρια

Όσον αφορά τα χειριστήρια στο τιμόνι, αριστερά έχουμε ένα πλήκτρο για το εμπρός και το πίσω φως(και μόνο), αλλά και δύο πλήκτρα για τα φλας, όλα με ενδεικτικά LEDs. Δεν υπάρχει κόρνα, δυστυχώς, αλλά μόνο ένα κουδουνάκι και αυτή είναι μια έλλειψη που δεν θα θέλαμε στο Togo Plus.

Από πλευράς φωτισμού, έχουμε ένα προβολάκι στην κολώνα του τιμονιού, περίπου στη μέση της. Φωτίζει αρκετά ώστε να σας βλέπουν οι απέναντι και ελαφρώς το δρόμο μπροστά σας, αλλά δεν είναι αρκετό για να κινείστε άνετα σε σκοτεινούς δρόμους. Η κλίση του ρυθμίζεται, πάντως. Στο πίσω φτερό έχουμε ένα μεγάλο, κόκκινο φως που ανάβει εντονότερα όταν πιέζετε το φρένο.

Το σημαντικότερο, εδώ, είναι τα κίτρινα φλας εμπρός και πίσω, στο ύψος του deck. Είναι εξαιρετικά για να δείχνετε οτι θα αλλάξετε κατεύθυνση, κυρίως τη νύχτα, αφού είναι αρκετά ισχυρά και φαίνονται από απόσταση. Μάλιστα, όταν πιέζετε το φρένο αναβοσβήνουν όλα μαζί γρήγορα, μαζί με το κόκκινο πίσω φως που ανάβει εντονότερα. Έτσι, γίνεστε άμεσα αντιληπτοί από τα οχήματα που σας ακολουθούν.

Οθόνη, app και ρυθμίσεις

Εδώ και χρόνια περιμέναμε τα πρώτα πατίνια της Minimotors με συνδεσιμότητα Bluetooth και το Dualtron Togo Plus είναι το τρίτο που δοκιμάζουμε με τη δυνατότητα αυτή. Ωστόσο, σε αντίθεση με τα City και Mini Special που είδαμε πριν λίγο καιρό, η οθόνη του Togo Plus είναι τετράγωνη, στο κέντρο του τιμονιού και λίγο πιο χαμηλά, ενώ το thumb throttle είναι “κενό”, με μόνο ένα μπλε LED να το κάνει να ξεχωρίζει. Η οθόνη έγχρωμη, με νέες ενδείξεις και λειτουργίες. Είναι σχετικά ευανάγνωστη μέρα και νύχτα με εξαίρεση 2-3, μάλλον ασήμαντες ενδείξεις, οι οποίες λόγω του σκούρου χρώματός τους (καφέ, βαθύ κόκκινο), δεν διακρίνονται εύκολα τη μέρα. Επίσης, μια άλλη διαφορά είναι οτι δεν έχει καθόλου πλήκτρα πάνω της. Έτσι, πέρα από την αλλαγή mode (μέσω μονού “κλικ” στο power button), όλες οι υπόλοιπες ρυθμίσεις γίνονται αποκλειστικά μέσα από το smartphone σας και το Minimotors app. Ξεχάστε, λοιπόν, τα γνωστά μας “P” settings με την οθόνη αυτή.

Η οθόνη δείχνει στάθμη μπαταρίας με 4 κουτάκια, ταχύτητα, τάση μπαταρίας (και ποσοστό επί τοις 100), trip, οδόμετρο και υπολειπόμενη αυτονομία. Επίσης δείχνει ένα πράσινο “Ε” ως ένδειξη Eco mode, ένα καφέ “Safe” το οποίο διακρίνεται μόνο σε σκιά ή το βράδυ και αφορά την προστασία από κατά λάθος πάτημα του γκαζιού. Ωστόσο, δεν θα προτείναμε να εμπιστεύεστε την ένδειξη μπαταρίας (%) και αυτονομίας, παρά μόνο την ένδειξη της τάσης, καθώς είναι η μόνη αξιόπιστη. Επίσης, ένα άλλο μειονέκτημα είναι αυτό της τοποθέτησής της στο Togo Plus καθώς είναι πολύ “χαμηλά” και έτσι δεν μπορείτε να της ρίξετε μια γρήγορη ματιά, χωρίς να πάρετε την προσοχή σας από το δρόμο.

Το app της Minimotors είναι όμορφο, χρηστικό και παρέχει αρκετές πληροφορίες, αλλά σίγουρα μπορείτε να… ζήσετε και χωρίς αυτό, δεν είναι απαραίτητο. Το χρειάζεστε υποχρεωτικά μόνο για την διαδικασία της αφαίρεσης του περιοριστή ταχύτητας. Μέσω αυτού στέλνετε το αίτημα στην ίδια τη Minimotors, αποδεικνύοντας οτι είστε ο κάτοχος του πατινιού με το συγκεκριμένο σειριακό αριθμό και μέσα σε κάποια 24ωρα, αν η εταιρεία εγκρίνει την αφαίρεση του κόφτη, θα το κάνει από τη μεριά της.

Κινητήρας και επιδόσεις

Το Togo Plus διαθέτει ένα ηλεκτροκινητήρα στον πίσω τροχό με 650W διαρκή ισχύ και 1.350W peak, με square wave 25A controller. Χάρη και στους μικρούς τροχούς, αλλά και το μικρό βάρος του, έχει ικανοποιητικήεπιτάχυνση και “πιάνει” τα 25 Km/h πολύ γρήγορα, ενώ θετικό είναι οτι η απόδοση δεν μειώνεται έντονα, ακόμα και με την μπαταρία στο 10-15%. Δεν θα νιώσετε κάποιο “κόψιμο”, όμως, ώστε να προειδοποιηθείτε εγκαίρως οτι θα “μείνει” από μπαταρία, συνεπώς πρέπει να έχετε το νου σας στην τάση της. Στις ανηφόρες, το Togo Plus θα ανέβει σε κλίση 10% με 15-20 Km/h και στο 15% περίπου βρίσκεται το όριό του, με γεμάτη μπαταρία και αναβάτη 75 Kg.

Το μόνο που έχουμε να παρατηρήσουμε είναι η θορυβώδης λειτουργία των μοτέρ υπό φορτίο σε ανηφόρες και χαμηλές ταχύτητες (έως τα 10 Km/h), αλλά τουλάχιστον θα σας ακούνε οι πεζοί μπροστά σας πιο εύκολα.

Να σημειωθεί οτι στην οθόνη είδαμε, σε ελαφρά κατηφόρα, μέχρι και 47-48 Km/h, αλλά με βάση τον μετρητικό εξοπλισμό μας η πραγματική μέγιστη ταχύτητα ήταν 43 Km/h.

Αυτονομία, φόρτιση

Στα θετικά του Mini Special θα βάλουμε και τη μπαταρία του. Για ένα πατίνι αυτής της κατηγορίας τιμής είναι και μεγάλη σε χωρητικότητα (48V-15Ah) αλλά και με επώνυμα στοιχεία (Samsung 21700). Η εταιρεία ανακοινώνει 50 Km αυτονομίας σε τυπικές συνθήκες χρήσης. Είναι ένα νούμερο που θα πετύχετε πολύ εύκολα αν κινείστε με την τυπική ταχύτητα των 25 Km/h, ανεξαρτήτως mode ισχύος και energy saving, αλλά μπορείτε και να το ξεπεράσετε, με εγκράτεια στις επιταχύνσεις.

Φυσικά, δεν θα μπορούσαμε να μην φέρουμε τη μπαταρία στα όριά της, προσπαθώντας να δούμε την αυτονομία με πλήρη ισχύ και πλήρη ταχύτητα, αλλά και πολλές επιταχύνσεις. Στη χειρότερη δυνατή περίπτωση, λοιπόν, θα πετύχετε περίπου 30 Km αυτονομίας, με όλα “τέρμα” (θερμοκρασία 15 βαθμοί Κελσίου). Με βάση την ισχύ και την ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει το Mini Special, είναι ένα αναμενόμενο αποτέλεσμα, κάθως πέσαμε μέσα στην πρόβλεψή μας για 30-35 Km. Σε τυπικές συνθήκες χρήσης εντός πόλης, όμως, τα 40-50 Km θα έρθουν εύκολα.

Ο απλός φορτιστής που παίρνετε με το Dualtron Togo Plus έχει απόδοση 1,5A. Με άδεια μπαταρία ξεκινά στα 75W και κάνει peak αργότερα, στα 89W περίπου. Είναι σχετικά μικρός, ελαφρύς, χωρίς ενεργό σύστημα ψύξης φυσικά, ενώ απαιτούνται περίπου 10 ώρες για μια πλήρη φόρτιση. Τέλος, για την φόρτιση απαιτήθηκαν 0,7 KWh ενέργειας. Δεν υπάρχει εναλλακτικός, ταχύτερος φορτιστής για τη συγκεκριμένη μπαταρία.

Συμπέρασμα

Έχουμε καιρό να δώσουμε άτυπα τον τίτλο του “πιο value for money” πατινιού και με το Dualtron Togo Plus μπαίνουμε ξανά στον πειρασμό. Αναρτήσεις, καλή ισχύς και αυτονομία, ποιότητα, στεγανότητα και αρκετά “βοηθήματα” με τιμή €840, το καθιστούν μια εξαιρετική επιλογή στη “μικρή” κατηγορία, για όσους δεν διαθέτουν τεράστιο budget. Από εμάς είναι “ναι”!

Dualtron Togo Plus photo gallery

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.