Στον διαρκή αγώνα για το προσιτό, αλλά “καλό” ηλεκτρικό πατίνι, κάθε τόσο ξεχωρίζουμε ένα μοντέλο που μπορεί να καλύψει τις καθημερινές μετακινήσεις ενός απαιτητικού χρήστη. Ξεφεύγοντας από την “low-end” αγορά, το budget ανεβαίνει, όπως και οι απαιτήσεις, αλλά γενικά με €1.000-1.500 μπορείτε να βρείτε ένα πατίνι με ικανοποιητικά specs και δυνατότητες. Το Dualtron Mini Special είναι ένα από αυτά τα μοντέλα, νέο στην αγορά, μια μεγάλη αναβάθμιση σε σχέση με τα παλιά “Mini” μοντέλα της Minimotors, σχεδόν σε όλους τους τομείς! Πάμε να το δούμε…

Dualtron Mini Special video review

Το Dualtron Mini Special διατίθεται στην Ελλάδα από την Ecodrome έναντι €1.490 Μπορείτε να το δείτε στο site της εταιρείας αλλά και στο κατάστημά της στην Αγ.Παρασκευή, όπως και να κάνετε ένα test ride μαζί του!

Κατασκευή και εμφάνιση 

Το πρώτο που ξεχωρίζει κανείς πάνω στο Mini Special είναι οι λέξεις “Long Body” στο deck. Ναι, είναι μακρύτερο και με μεγαλύτερο μεταξόνιο, στα 95cm πλέον, άρα πιο σταθερό στο δρόμο και γενικά βελτιωμένο σε αίσθηση κατά την οδήγηση. Το μήκος του φθάνει τα 118cm αλλά όταν αναδιπλώνεται αυξάνεται στα 127cm, οπότε να είστε σίγουροι οτι χωράει στο πορτ μπαγκάζ (μια δοκιμή επί τόπου είναι το καλύτερο σενάριο). Το πλάτος του είναι 62cm και το ύψος 125cm, αλλά μειώνονται σε 27cm και 39cm διπλωμένο, αντίστοιχα, καθώς “σπάνε” και τα χερούλια του τιμονιού.

Στα υπέρ θα βάλουμε το βάρος του, το οποίο αγγίζει μεν τα 27 Kg (άρα δεν είναι και τόσο εύκολη η μεταφορά), όμως θεωρείται μάλλον μικρό, πλέον, σε σύγκριση με άλλα πατίνια της αγοράς. Ας μην ξεχνάμε οτι πρόκειται για dual motor μοντέλο με μπαταρία πάνω από 1 KWh οπότε, δεν ήταν εφικτό κάτι καλύτερο, χωρίς χρήση “εξωτικών” υλικών. Μπορεί να υποστηρίξει έως 120 Kg βάρους και είναι στεγανό απέναντι στο νερό κατά IPX5, όπως όλα τα νέα πατίνια της Minimotors, πλέον.

Η απόσταση από το έδαφος είναι ικανοποιητική, στα 13cm, ενώ οι διαστάσεις του deck φτάνουν τα 48x19cm περίπου και θα καλύψουν τη συντριπτική πλειονότητα των αναβατών. Τονίζουμε και την ύπαρξη ενός πολύ στιβαρού footrest στο πίσω μέρος με το ίδιο, αντιολισθητικό υλικό που φέρει και το υπόλοιπο deck. Το deck ειναι σχετικά λεπτό και η απόσταση deck-χερουλιών είναι 103cm, χρήσιμο για τους ψηλούς αναβάτες που θέλουν να ξέρουν αν το τιμόνι θα τους “πέφτει” χαμηλά ή όχι. Κοινώς, μέχρι τα 185-190cm οριακά είστε εντάξει.

Εμφανισιακά έχουμε διαφοροποιήσεις σε σχέση με τον κλασικό σχεδιασμό Dualtron, κυρίως στο κάτω μέρος της κολώνας του τιμονιού, τον μηχανισμό αναδίπλωσης, τις αναρτήσεις και το πίσω φτερό. Το cable management είναι “basic” αλλά ασφαλές και δεν εμποδίζει την περιστροφή του τιμονιού, ενώ ο ambient φωτισμός το βράδυ είναι πολύ έντονος αλλά ρυθμίζεται σε ένταση, χρώματα και “σχέδια”, ενώ μπορεί να απενεργοποιηθεί τελείως, αν θέλετε.

Όσο για τον μηχανισμό αναδίπλωσης, είναι στιβαρός, δείχνει αξιόπιστος και δεν παρατηρήσαμε οποιοδήποτε τζόγο στα πρώτα 200 Km με το πατίνι. Ωστόσο, θέλει σίγουρα 2 χέρια ελεύθερα για να χρησιμοποιηθεί και κυρίως ο μικρός πείρος που ασφαλίζει τον μηχανισμό στη θέση του, θέλει αρκετή προσπάθεια και επιδεξιότητα.

Τροχοί, ελαστικά, φρένα

Ως “Mini”, το Dualtron Mini Special έχει σχετικά μικρούς τροχούς, των 9″. Έχουμε ξεφύγει σχεδόν πλήρως από την εποχή των τροχών 8 και 8,5″, ευτυχώς, αλλά για κάποιους χρήστες ίσως οι 9″ παραμένουν “λίγες”. Τα ελαστικά είναι της Minimotors, με διαστάσεις 70/50-6,1 εμπρός και πίσω. Είναι “χαμηλού” προφίλ, tubeless προφανώς, με σκληρό πλαϊνό και αυτό τα καθιστά σχετικά σκληρά και στο θέμα της άνεσης, αλλά από πλευράς φάρδους και πρόσφυσης μας ικανοποίησαν και ταιριάζουν στο χαρακτήρα του Mini Special. Σε συνδυασμό με την ανάρτηση, βέβαια, δεν τίθεται ζήτημα ασφάλειας, εκτός αν βρεθείτε σε λακκούβα πολύ μεγάλου βάθους (π.χ. 15cm).

Τα φρένα του πατινιού αποτελούνται από ταμπούρο εμπρός και πίσω. Η αίσθηση στις μανέτες είναι μάλλον μέτρια αλλά αυτό που μας ενδιαφέρει εν προκειμένω είναι η αποτελεσματικότητα, καθώς το Mini Special μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 60-65 Km/h. Η απάντηση είναι οτι τα ταμπούρα είναι υπερ-αρκετά για τις περισσότερες περιπτώσεις αλλά αν κάνετε επιθετική χρήση και είστε συχνά πάνω από τα 50 Km/h (π.χ. στην πίστα), συστήνουμε να έχετε ενεργό και το e-brake μέσα από το menu της οθόνης, έστω και στο χαμηλό ή το μεσαίο του επίπεδο. Μαζί με το e-brake τα φρένα είναι αποτελεσματικά ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, αλλά θα χρειαστεί να εξοικειωθείτε με την μικρή “υστέρηση” που υπάρχει στην εφαρμογή του ηλεκτρόφρενου. Να σημειωθεί οτι το e-brake εφαρμόζεται και στους δύο τροχούς (μοτέρ), ασχέτως του ποια μανέτα φρένου τραβάτε. Στο μέγιστο επίπεδο είναι αρκετά έντονο και αυτό θα σας βοηθήσει να μην φθείρετε και τα φρένα ιδιαίτερα.

Αναρτήσεις και συμπεριφορά

Όποιος επιλέγει ένα πατίνι με τιμή άνω των €1.000, προφανώς το κάνει και για λόγους άνεσης και απόσβεσης κραδασμών. Το Dualtron Mini Special έχει ανάρτηση εμπρός και πίσω, με διπλά ελατήρια και διάταξη “<” στο εμπρός μέρος, όπως ορισμένα μοντέλα ανώτερων κατηγοριών. Δεν έχουμε εναλλάξιμα silent blocks όπως σε μεγαλύτερα Dualtron πατίνια αλλά κατόπιν παραγγελίας στην εταιρεία, μπορεί να γίνει τροποποίηση της ανάρτησης για πιο “μαλακή” ή “σκληρή” συμπεριφορά.

Έχοντας θέσει τα παραπάνω ως δεδομένα και κυρίως με αυτή την εμπρός ανάρτηση, περιμέναμε ένα αρκετά καλό επίπεδο άνεσης από το Mini Special. Στην πράξη τα χαμηλού προφίλ ελαστικά και οι μικροί τροχοί στερούν πόντους στον τομέα της άνεσης και έτσι βρισκόμαστε κάπου στη “μέση”, στην υποκειμενική κλίμακα με την οποία βαθμολογούμε ένα όχημα. Ωστόσο, αυτό γίνεται αισθητό κυρίως στις κακοτεχνίες των δρόμων, οι οποίες δυστυχώς είναι πολλές. Γενικά η ανάρτηση του πατινιού προσφέρει ευστάθεια και ακόμα και υπό πίεση (πλευρικό φορτίο) είναι καλή για την κατηγορία. Απλώς, αν κάνετε πολλές δεκάδες χιλιόμετρα κάθε μέρα, ίσως long-term να θελήσετε κάτι πιο άνετο, από πλευράς ανάρτησης.

Στον τομέα της ευστάθειας και του συστήματος διεύθυνσης δεν είχαμε κάποιο παράπονο, αφού μέχρι και τα 60 Km/h δεν υπήρχε υποψία wobble, ενώ πάνω από τα 60 Km/h αρχίζαμε να νιώθουμε οτι πλησιάζουμε το όριο ταχύτητας αυτής της κατασκευής. Το Mini Special είναι ευέλικτο, χωρίς πολύ φαρδύ τιμόνι και ιδανικό για κίνηση στο μποτιλιάρισμα και στενούς χώρους.

Φωτισμός και χειριστήρια

Όσον αφορά τα χειριστήρια στο τιμόνι, αριστερά έχουμε ένα πλήκτρο για το εμπρός φως (και μόνο), ενώ από κάτω βρίσκεται η κόρνα (αρκετά δυνατή για πεζούς, δικυκλιστές και αυτοκίνητα με ανοικτό παράθυρο, αλλά θα μπορούσε να είναι ακόμα ισχυρότερη). Στο δεξί σας χέρι βρίσκεται το EY3 3ης γενιάς της Minimotors, για το οποίο σας γράψαμε πρώτη φορά στο review του Dualtron City, το περασμένο καλοκαίρι.

Από πλευράς φωτισμού, έχουμε τον απίστευτο ambient φωτισμό του Dualtron Mini Special, το οποίο είναι γεμάτο πολύχρωμα LEDs με τις λέξεις “Dualtron” και “The dream of electric technology”, στο τιμόνι και το deck. Αν είστε… διακριτικοί τύποι, μάλλον θα προτιμήσετε να τα απενεργοποιήσετε. Αν θέλετε να τραβάτε την προσοχή το βράδυ, είστε στο σωστό review! Το θετικό είναι οτι τα φώτα αυτά είναι ανεξάρτητα από τα υπολοιπα και ρυθμίζονται μέσα από το app της Minimotors, το οποίο είναι εξαιρετικό. Έτσι μπορείτε να τα φέρετε ακριβώς στα μέτρα σας, ή ακόμα και να τα απενεργοποιήσετε τελείως.

Στο εμπρός μέρος του deck υπάρχουν δύο λευκά LEDs, κυρίως για να σας βλέπουν οι απέναντι το βράδυ. Στο πίσω μέρος του άλλα δύο κόκκινα LEDs, αρκετά ορατά το βράδυ, τα οποία ανάβουν εντονότερα μόλις πιέσετε το φρένο. Το καλό είναι οτι υπάρχει και ένα ξεχωριστό εμπρός φως (ενσωματώνει και την κόρνα), χαμηλά στην κολώνα του τιμονιού, με 4 λευκά LEDs. Αυτό είναι αρκετά ισχυρό, με καλή δέσμη (ρυθμιζόμενη) και θα σας καλύψει ακόμα και σε τελείως σκοτεινούς δρόμους.

Οθόνη, app και ρυθμίσεις

Εδώ και χρόνια περιμέναμε τα πρώτα πατίνια της Minimotors με συνδεσιμότητα Bluetooth και το Dualtron Mini Special είναι το δεύτερο δοκιμάζουμε με τη νέα οθόνη! Η οθόνη του θυμίζει το κλασικό ΕΥΕ με thumb throttle, αλλά είναι ανανεωμένη, έγχρωμη, με νέες ενδείξεις και λειτουργίες. Είναι ευανάγνωστη μέρα και νύχτα με εξαίρεση 2-3, μάλλον ασήμαντες ενδείξεις, οι οποίες λόγω του σκούρου χρώματός τους (καφέ, βαθύ κόκκινο), δεν διακρίνονται εύκολα τη μέρα. Τα πλήκτρα της είναι τα γνωστά τρία, αλλά πλέον δεν βρίσκονται στη “βάση” του throttle, αλλά στο κάτω μέρος της οθόνης. Έτσι, δεν μπορείτε να τα πιέσετε εύκολα εν κινήσει, εκτός αν έχετε κάποια εκπληκτική ευλιγισία στα δάχτυλά σας.

Η οθόνη δείχνει στάθμη μπαταρίας με 4 κουτάκια, ταχύτητα, τάση μπαταρίας (και ποσοστό επί τοις 100), trip, οδόμετρο και υπολειπόμενη αυτονομία. Επίσης δείχνει ένα πράσινο “Ε” ως ένδειξη Eco mode, ένα καφέ “Safe” το οποίο διακρίνεται μόνο σε σκιά ή το βράδυ και αφορά την προστασία από κατά λάθος πάτημα του γκαζιού. Αυτή η λειτουργία μας φάνηκε αρκετά βολική και χρήσιμη, το πως λειτουργεί το περιγράφουμε στο video review. Ωστόσο, δεν θα προτείναμε να εμπιστεύεστε την ένδειξη μπαταρίας (%) και αυτονομίας, παρά μόνο την ένδειξη της τάσης, καθώς είναι η μόνη αξιόπιστη.

Το αριστερό πλήκτρο είναι το ΟΝ/OFF με παρατεταμένη πίεση, ενώ με απλό πάτημα κάνει εναλλαγή μεταξύ των modes ισχύος. Το δεξί πλήκτρο κάνει εναλλαγή των ενδείξεων. Το μεσαίο πλήκτρο κάνει εναλλαγή μεταξύ % στάθμη μπαταρίας και την τάση της σε V, ενώ με παρατεταμένη πίεση ενεργοποιεί το Eco mode.

Εδώ να πούμε οτι η νέα οθόνη έχει και νέο μενου ρυθμίσεων! Ξεχάστε, λοιπόν, τα παλιά “P” settings που είχαμε αναλύσει σε παλαιότερο video μας και δείτε το video του Dualtron Mini Special για να ξέρετε τι κάνει η κάθε επιλογή.

Το app της Minimotors είναι όμορφο, χρηστικό και παρέχει αρκετές πληροφορίες, αλλά σίγουρα μπορείτε να… ζήσετε και χωρίς αυτό, δεν είναι απαραίτητο. Το χρειάζεστε υποχρεωτικά μόνο για την διαδικασία της αφαίρεσης του περιοριστή ταχύτητας. Μέσω αυτού στέλνετε το αίτημα στην ίδια τη Minimotors, αποδεικνύοντας οτι είστε ο κάτοχος του πατινιού με το συγκεκριμένο σειριακό αριθμό και μέσα σε κάποια 24ωρα, αν η εταιρεία εγκρίνει την αφαίρεση του κόφτη, θα το κάνει από τη μεριά της.

Κινητήρας και επιδόσεις

Το Mini Special διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες με 450W διαρκή ισχύ και 1.100W peak (σύνολο 2.200W). Χάρη και στους μικρούς τροχούς, αλλά και το μικρό βάρος του, έχει αρκετό “νεύρο” και πολύ καλή επιτάχυνση, σε βαθμό που μας εξέπληξε ευχάριστα. Με αναβάτη 75 Kg ανεβαίνει παντού με μεγάλη άνεση, όπως π.χ. στην ανηφόρα δοκιμών μας με 20% κλίση, με περίπου 25 Km/h. Στις περισσότερες “κανονικές” ανηφόρες ανεβαίνει άνετα με 40 Km/h και το θετικό είναι οτι η απόδοση δεν μειώνεται έντονα, ακόμα και με την μπαταρία στο 10-15%. Απλώς αν αρχίσετε να νιώθετε μικρά cut-offs υπό φορτίο, να ξέρετε οτι σύντομα το πατίνι θα “μείνει” από μπαταρία, άρα βάλτε κάποιο μικρότερο mode ισχύος και μετριάστε το “γκάζι” σας.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ένα 0-30 Km/h σε 3,5″ περίπου και ένα 0-50 Km/h σε 8-8,5″, με τη μπαταρία στο 85%. Είναι πολύ σβέλτο μοντέλο και θα σας καλύψει άνετα, ειδικά σε επιταχύνσεις σε χαμηλές-μεσαίες ταχύτητες. Συνολικά, μείναμε πολύ ικανοποιημένοι από τις επιδόσεις και η απόδοση είναι ομαλή, ακόμα και με όλες τις ρυθμίσεις στο “max”. Το μόνο που έχουμε να παρατηρήσουμε είναι η σχετικά θορυβώδης λειτουργία των μοτέρ (αλλά τουλάχιστον θα σας ακούνε οι πεζοί μπροστά σας πιο εύκολα).

Να σημειωθεί οτι στην οθόνη είδαμε, σε ελαφρά κατηφόρα, μέχρι και 69 Km/h, αλλά με βάση τον μετρητικό εξοπλισμό μας η πραγματική μέγιστη ταχύτητα ήταν 65 Km/h.

Αυτονομία, φόρτιση

Στα δυνατά χαρακτηριστικά του Mini Special θα βάλουμε και τη μπαταρία του. Για ένα πατίνι αυτής της κατηγορίας τιμής είναι και μεγάλη σε χωρητικότητα (52V-21Ah) αλλά και με επώνυμα στοιχεία (LG 3.500mAh). Η εταιρεία ανακοινώνει 65 Km αυτονομίας σε τυπικές συνθήκες χρήσης. Είναι ένα νούμερο που θα πετύχετε πολύ εύκολα αν κινείστε με την τυπική ταχύτητα των 25 Km/h, ανεξαρτήτως mode ισχύος και energy saving, αλλά μπορείτε και να το ξεπεράσετε, με εγκράτεια στις επιταχύνσεις.

Φυσικά, δεν θα μπορούσαμε να μην φέρουμε τη μπαταρία στα όριά της, προσπαθώντας να δούμε την αυτονομία με πλήρη ισχύ και πλήρη ταχύτητα, αλλά και πολλές επιταχύνσεις. Στη χειρότερη δυνατή περίπτωση, λοιπόν, θα πετύχετε περίπου 30 Km αυτονομίας, με όλα “τέρμα” (θερμοκρασία 15 βαθμοί Κελσίου). Με βάση την ισχύ και την ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει το Mini Special, είναι ένα αναμενόμενο αποτέλεσμα, κάθως πέσαμε μέσα στην πρόβλεψή μας για 30-35 Km. Σε τυπικές συνθήκες χρήσης εντός πόλης, όμως, τα 50-60 Km θα έρθουν εύκολα.

Ο απλός φορτιστής που παίρνετε με το Dualtron Mini Special έχει απόδοση 2A. Με άδεια μπαταρία ξεκινά στα 100+ W και κάνει peak λίγο πριν το 100%, στα 128W περίπου. Είναι σχετικά μικρός, ελαφρύς, χωρίς ενεργό σύστημα ψύξης φυσικά, ενώ απαιτούνται περίπου 9,5-10 ώρες για μια πλήρη φόρτιση. Βέβαια, υπάρχει διαθέσιμος και ο ταχυφορτιστής της Minimotors (7A), τον οποίο μπορείτε να αγοράσετε ξεχωριστά και θα γεμίσει τη μπαταρία σε περίπου 3 ώρες. Τέλος, για την φόρτιση απαιτήθηκαν 1,06 KWh ενέργειας.

Συμπέρασμα

Το Dualtron Mini Special είναι όντως το Mini όπως… θα έπρεπε να είναι εξ’αρχής, έστω και βαρύτερο, νομοτελειακά. Μπόλικη ισχύς, καλή αυτονομία, διπλή ανάρτηση, πολύ καλή ρυθμισιμότητα μέσα από οθόνη και app (Bluetooth) και ένα all-around πατίνι που θα καλύψει άνετα το μέσο χρήστη, σε σχετικά προσιτή τιμή!

Dualtron Mini Special photo gallery

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.