Στην αναζήτηση για το “τέλειο” ηλεκτρικό πατίνι, όπως θα έχετε καταλάβει, δεν υπάρχει ορατό τέλος. Κάθε αναβάτης και commuter έχει διαφορετικές ανάγκες, οπότε το ιδανικό απλά δεν υφίσταται. Ωστόσο, το Dualtron Victor αποδείχθηκε μια “χρυσή τομή” για πολλούς χρήστες και έγινε ένα από τα best-selling μοντέλα της εταιρείας στην Ελλάδα, όχι άδικα θα προσθέσουμε. Μέχρι σήμερα δεν είχαμε την ευκαιρία να το δοκιμάσουμε εκτενώς και ήρθε η ώρα να αλλάξει αυτό. Στα χέρια μας βρέθηκε για αρκετές μέρες το Dualtron Victor Luxury+, ο… δεύτερος διάδοχος του Victor (μετά το “απλό” Luxury), με σχεδόν όλες τις βελτιώσεις και προσθήκες που εδώ και καιρό ζητούσε το κοινό. Πάμε να το δούμε!

Dualtron Victor Luxury+ video review

Το Dualtron Victor Luxury+ διατίθεται στην Ελλάδα από την γνωστή μας Dualtron Greece! Μπορείτε να το δείτε στο site της εταιρείας αλλά και στο κατάστημά της στο Χαλάνδρι, ενώ με το κουπόνι “GETELECTRIC” στην παραγγελία σας παίρνετε δώρο και ένα 2ο base φορτιστή, για να φορτίζετε με διπλάσια συνολική ισχύ!

Κατασκευή και εμφάνιση 

Ξεκινάμε με την εξωτερική εμφάνιση και την κατασκευή. Μια από τις κύριες διαφορές του Luxury+ από το Luxury αφορούν τις διαστάσεις του. Έχουμε κατά 60mm μακρύτερο deck (φάρδους 24,5cm) αλλά και κατά 60mm ψηλότερη κολώνα τιμονιού (απόσταση από το deck 103,5cm). Σαφώς πιο άνετη εμπειρία χρήσης, λοιπόν, ειδικά για αναβάτες μεγαλύτερου ύψους ή/και μεγαλύτερων κάτω άκρων.

Να πούμε, επίσης, ότι έχει απόσταση 18,5cm από το έδαφος και δύσκολα θα “βρει” κάτω. Μάλιστα, η απόσταση deck-χερουλιών είναι μεγαλύτερη ακόμα και από του Thunder II, για σύγκριση. Όσο για το πόσο “ψηλά” βρίσκεστε σε σχέση με το δρόμο, η απάντηση είναι 27cm. Λίγο ψηλότερα απ’ότι θα θέλαμε, αλλά δεν γινόταν αλλιώς. Συνολικά οι διαστάσεις του είναι 1170 x 609 x 1307 mm και 1110 x 279 x 560 mm αναδιπλωμένο.

Το deck καλύπτεται από ένα μαλακό, ελαστικό υλικό που αφ’ενός είναι ιδιαίτερα αντιολισθητικό, ακόμα και βρεγμένο, ενώ καθαρίζεται και σαφώς ευκολότερα από χώμα/λάσπη σε σχέση με το κλασικό grip tape. All in all, το deck μας ικανοποίησε πλήρως.

Το βάρος των 37 Kg είναι σαφώς μεγάλο για ένα πατίνι, αλλά χαμηλότερο από άλλων, “μεγάλων” μοντέλων. Αντικειμενικά, όμως, το Victor Luxury+ δεν είναι η καλύτερη λύση, αν αναγκάζεστε να το ανεβάζετε σε σκάλες ή να το σηκώνετε για να μπει στο αυτοκίνητό σας, σε καθημερινή βάση. Ελαφρώς βαρύτερη κατά 1-2 Kg είναι η έκδοση με την 35Ah μπαταρία.

Footrest και αναδίπλωση

Ένα τεράστιο “+” του Luxury+ είναι το footrest στο πίσω μέρος του deck. Είναι απαραίτητο σε όλα τα ισχυρά πατίνια, αλλά δεν έρχεται πάντα από το εργοστάσιο και πρέπει να αγοραστεί ξεχωριστά. Πλέον είναι στο “βασικό εξοπλισμό”. Είναι μεταλλικό, φαρδύ, πολύ σταθερό και μεγάλου πάχους. Έτσι μπορείτε άνετα να κρατάτε “κόντρα” με το πόδι στην επιτάχυνση, αλλά και να το χρησιμοποιείτε ως χερούλι για να σηκώσετε το πατίνι. Δεν είναι απλά ένα footrest/handle, όμως. Στο πίσω μέρος του έχει και δύο μπάρες από κόκκινα LEDs! Ουσιαστικά είναι το πίσω φως του Thunder 2, εντυπωσιακό, ισχυρό και ορατό από μεγάλη απόσταση. Όταν πιέζετε το φρένο ανάβουν και οι δύο μπάρες LED, αλλιώς ανάβει η μια, ενώ ταυτόχρονα αναβοσβήνουν γρήγορα τα φλας, ώστε να σας προσέξει το όχημα που ακολουθεί.

Ειδική μνεία πρέπει να γίνει και στο νέο lock της κολώνας του τιμονιού. Είναι η τελευταία revision του διπλού lock της Minimotors, απαλλαγμένη από τις ατέλειες του παρελθόντος. Χρειάζεται λίγο περισσότερος χρόνος για την αναδίπλωση/ανάπτυξη, βέβαια, αλλά και πάλι είναι ζήτημα μισού λεπτού, στη χειρότερη περίπτωση. Από πλευράς σταθερότητας και αίσθησης προσεγγίζει ένα “fixed” lock (που όμως καταργεί και την αναδίπλωση) και σε γενικές γραμμές μας ικανοποίησε.

Να πούμε επίσης πως στο κάτω μέρος του τιμονιού υπάρχει ένα bracket που “πιάνει” στο γάντζο που βρίσκεται στη βάση του footrest και έτσι “κλειδώνει” την κολώνα του τιμονιού σε οριζόντια θέση, για να μπορείτε να σηκώσετε ευκολότερα το πατίνι με τα χέρια.

Αναρτήσεις και συμπεριφορά

Ένα ισχυρό πατίνι χρειάζεται και το αντίστοιχο “πάτημα” στο δρόμο, με ό,τι αυτό συμπεριλαμβάνει. Οι αναρτήσεις εμπρός και πίσω στο Victor Luxury+ είναι ρυθμιζόμενες σε 3 διαφορετικές γωνίες/ύψη και με την κλασική επιλογή μεταξύ 5 διαφορετικών silent blocks για να φέρετε τη σκληρότητα στα μέτρα σας. Ένα από τα “ατού” του Victor ήταν η άνετη ανάρτησή του. Αυτό είναι χαρακτηριστικό και του Victor Luxury+, το οποίο θα σας καλύψει εντός και εκτός πόλης, αλλά και υπό πίεση (π.χ. στην πίστα). Η ανάρτηση είναι στο σωστό επίπεδο για να υποστηρίξει τη δύναμη και το βάρος του. Αυτό σημαίνει πως το πατίνι δεν “κάθεται” στην επιτάχυνση, ούτε “βουτάει” στα φρένα.

Άξια αναφοράς είναι και η σταθερότητά του πατινιού ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες. Αρκετά “μεγάλα” πατίνια, ακόμα και high-end, εμφανίζουν το λεγόμενο “wobble” πάνω από τα 40-50 Km/h, κάτι σαφώς επικίνδυνο και άβολο. Το Luxury+ παίρνει εξαιρετική βαθμολογία στον τομέα αυτό. Δεν παρατηρήσαμε καμία αστάθεια και μας ενέπνευσε εμπιστοσύνη ακόμα και κοντά στα 80 Km/h.

Το θετικό είναι οτι είχαμε την ευκαιρία να “ξεζουμίσουμε” το Victor Luxury+ και στην πίστα. Στο 2ο TrackDay ηλεκτρικών πατινιών και unicycles που διοργανώσαμε πριν λίγους μήνες, οδηγήσαμε υπό πίεση και σε απαιτητικές συνθήκες το πατίνι και μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις από πλευράς συμπεριφοράς, σε χαμηλές, μεσαίες και υψηλές ταχύτητες.

Ελαστικά και φρένα

Οι τροχοί παραμένουν 10″, όπως και στο Luxury. Τα ελαστικά με σαμπρέλα είναι της Minimotors με διαστάσεις 80/65-6 και δεν μας προβλημάτισαν, αν και υπάρχουν εναλλακτικές για πιο “επιθετική” χρήση, αν το θέλετε, διαθέσιμες από την Dualtron Greece. Είναι επαρκέστατα για την ισχύ και το βάρος του πατινιού, απλώς θέλει λίγη προσπάθεια να διατηρήσετε πρόσφυση εμπρός, ξεκινώντας με πλήρη ισχύ στις ανηφόρες.

Όσον αφορά τα φρένα, είναι της Zoom, πλήρως υδραυλικά, με δίσκους 140mm εμπρός και πίσω. Για καλύτερη ισορροπία ο εμπρός δίσκος βρίσκεται στα δεξιά του τροχού και ο πίσω στα αριστερά. Επίσης δοκιμάστηκαν στην πίστα και μάλιστα με διαφορετικούς αναβάτες για περίπου 1 ώρα και δεν εμφάνισαν σημεία “κόπωσης”. Υπάρχει και ABS (αν και δεν μας τρελαίνει η λειτουργία του στα Minimotors μοντέλα), ενώ και το e-brake βοηθά στην επιβράδυνση.

Κινητήρας και επιδόσεις

Από πλευράς ισχύος, το Victor Luxury+ τοποθετείται στη “μεσαία” κατηγορία της γκάμας. Είναι ελάχιστα ισχυρότερο από το Luxury χάρη στους δύο controllers των 32Α έκαστος (από 30Α). Έτσι, η peak ισχύς είναι 2.150W στον κάθε τροχό και 4.300W συνολικά. Η τελική ταχύτητα (εκτός δημόσιων δρόμων, φυσικά), αγγίζει τα 75 Km/h σε μηδενική κλίση και αν επιμείνετε θα τα ξεπεράσει ελαφρώς.

Από πλευράς επιτάχυνσης, μετρήσαμε το 0-50 Km/h σε 6,5″ και το 0-70 Km/h σε περίπου 15″.  Είναι ένα αρκετά σβέλτο πατίνι ενώ χάρη και στο footrest οδηγείται εύκολα ακόμα κι αν προέρχεστε από αρκετά πιο αδύναμο μοντέλο. Σίγουρα η ισχύς του θα σας καλύψει σε μεγάλο βαθμό, λοιπόν.

Δεν χρειάζεται καν να αναφέρουμε τη μέγιστη κλίση στην οποία θα σας ανεβάσει το μοντέλο της Minimotors και η οποία αγγίζει τις 35 μοίρες και το 70%, αφού πουθενά δεν θα βρείτε ανηφόρα μεγαλύτερη του 20-25%, πρακτικά. Ενδεικτικά το δοκιμάσαμε πλήρως φορτισμένο σε ανηφόρα του 20%, με φορτίο 85 Kg και κατάφερε να την ανέβει με 35 Km/h.

Μια προσθήκη στο Luxury+ είναι και οι διακόπτες Eco/Turbo και Single/Dual στο δεξί σας χέρι. Όπως σε κάθε δυνατό μοντέλο με το EY3 controller, το παραμικρό άγγιγμα του throttle οδηγεί σε “μπαμ” επιτάχυνσης, ειδικά κάτω από τα 20 Km/h, σε βαθμό ενοχλητικό. Το Eco mode βοηθά πολύ μέσα στην πόλη για πιο άνετη οδήγηση σε χαμηλές ταχύτητες. Δεν συστήνουμε ιδιαίτερα την χρήση του single motor mode (μόνο πίσω κίνηση) αλλά βοηθάει αν την χρειαστείτε.

Αυτονομία

Βελτιωμένο και στον τομέα της αυτονομίας είναι το νέο Victor σε σχέση με τους προκατόχους του. Πλέον έχουμε δύο επιλογές, με μπαταρία 60V-28Ah (στοιχεία SINC) και 60V-35Ah (στοιχεία LG 21700). Ακόμα και με τη “μικρή” έκδοση έχετε 4Ah επιπλέον σε σχέση με το Luxury. Όσοι διανύετε πολύ μεγάλες αποστάσεις, μάλλον θα θελήσετε την 35άρα μπαταρία, η οποία όμως θα σας “κοστίσει” επιπλέον €440 αυτή τη στιγμή.

Τις ημέρες των δοκιμών μας επικρατούσε κρύο και έτσι είδαμε πραγματική αυτονομία σε δύσκολες συνθήκες. Με θερμοκρασία 6 βαθμών Κελσίου, στο Mode 3, με πλήρη ισχύ (χωρίς power saving) και φορτίο 80-85 Kg, πετύχαμε περίπου 45 Km με μια φόρτιση, με μέση ταχύτητα 45-50 Km/h. Έτσι, με θερμοκρασία 20-25 βαθμών μπορείτε να περιμένετε 55-60 Km με το ίδιο στυλ οδήγησης. Με χρήση του Mode 2 ή/και ελαφρώς χαμηλότερες ταχύτητες, όπως και με ήπιο power saving, τα 70-80 Km είναι απόλυτα εφικτά.

Σημειώνουμε πως με την τάση λειτουργίας περίπου στα 50-51V υπό φορτίο, το πατίνι θα είναι έτοιμο να σβήσει. Εκεί προτείνουμε τη χρήση Mode 2 ή/και Eco mode, ώστε αν χρειαστεί να εξαντλήσετε πλήρως την μπαταρία και την αυτονομία του πατινιού.

Φόρτιση

Η φόρτιση είναι σχετικά αργή με τον “απλό” φορτιστή που παίρνετε μαζί με το Luxury+. Η μπαταρία είναι σχετικά μεγάλη σε χωρητικότητα και χρειάζεται έναν ισχυρό φορτιστή. Ο φορτιστής που διατίθεται έχει απόδοση 1,75Α. Το αποτέλεσμα είναι να απαιτούνται περίπου 15 ώρες για πλήρη φόρτιση της “μικρής” έκδοσης (28Ah). Για την 35άρα έκδοση, θα χρειαστούν ίσως και 20 ώρες. Το καλό είναι πως υπάρχουν δύο θύρες φόρτισης στο πλάι (3-pin) και μπορείτε να συνδέσετε δύο φορτιστές ταυτόχρονα. Έτσι θα έχετε συνολική απόδοση 3,5Α και φόρτιση στο μισό χρόνο (7,5-10 ώρες).

Εδώ σας έχουμε μια πολύ ευχάριστη έκπληξη! Με την αγορά του Victor Luxury+ από την Dualtron Greece ή επίσημο μεταπωλητή της, απλώς γράψτε στην παραγγελία σας ή αναφέρετε κατά την επικοινωνία σας με το κατάστημα το κουπόνι “GETELECTRIC” και θα πάρετε ΔΩΡΟ τον 2ο φορτιστή, αξίας €65!

Αν πάλι δεν σας αρκεί η ισχύς φόρτισης υπάρχει διαθέσιμος και ταχυφορτιστής από την Minimotors. Αυτόν είχαμε στη διάθεσή μας για την δοκιμή. Έχει ενεργό σύστημα ψύξης και παράγει θόρυβο περίπου 35 db, οπότε δύσκολα θα… κοιμηθείτε δίπλα του. Αποδίδει 6,5A και στο peak του τον μετρήσαμε στα 480-500W ισχύος, ενώ ολοκληρώνει μια πλήρη φόρτιση σε περίπου 4+ ώρες. Αυτός θα σας καλύψει σίγουρα! Μπορείτε να τον αποκτήσετε ξεχωριστά έναντι €165.

Για μια πλήρη φόρτιση απαιτήθηκαν 1,8-1,9 ΚWh σύμφωνα με τον μετρητή μας. Με τις τρέχουσες τιμές υπολογίστε ένα κόστος κοντά στα €0,8-0,9/100 Km.

Κόρνα και φωτισμός

Το Dualtron Victor Luxury+ είναι ένα πατίνι που σίγουρα χρειάζεται μια ισχυρή κόρνα. Ευτυχώς έρχεται πλέον προεγκατεστημένη από το εργοστάσιο και είναι πανίσχυρη. Θα την ακούσει άνετα κάθε οδηγός αυτοκινήτου, ακόμα και με κλειστά παράθυρα, ενώ θέλει προσοχή για να μην… τρομάζετε τους πεζούς. Το πλήκτρο της βρίσκεται στο αριστερό χειριστήριο, σε βολική θέση.

Ακόμα σημαντικότερος είναι ο τομέας του φωτισμού. Παντού στο σώμα του πατινιού υπάρχουν πολύχρωμα LEDs που φωτίζουν τις λέξεις Dualtron” και “Victor”. Στο κάτω μέρος του deck υπάρχουν και 2 μπλε LEDs, τα οποία φωτίζουν το έδαφος. Όλα αυτά δημιουργούν ένα εξαιρετικό effect το βράδυ. Αν, όμως είναι “too much” για τα γούστα σας, μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από τον διακόπτη κάτω από το deck. Το μειονέκτημα είναι οτι έτσι απενεργοποιείτε και το πίσω φως, όταν δεν πιέζετε το φρένο.

Στο πίσω μέρος, τα LEDs του footrest κάνουν εξαιρετική δουλειά. Δύο κίτρινα (για φλας και αλάρμ) εκατέρωθεν του footrest. Ο διακόπτης για το φλας δεν είναι ίδιος με του Thunder II. Είναι βολικός αλλά δεν υπάρχει “επαναφορά” για τα φλας. Άρα πρέπει να ξαναπατήσετε το πλήκτρο για να το σβήσετε.

Τέλος, εξαιρετική προσθήκη (αν και θα έπρεπε να είναι αυτονόητη) είναι το εμπρός φως της Minimotors. Είναι χαμηλά, κάτω από την κόρνα, έχει μεγάλη ισχύ και καλή θερμοκρασία φωτός. Εν γένει θα σας καλύψει άνετα ακόμα και σε ορισμένους σκοτεινούς δρόμους, οπότε δεν χρειάζεστε aftermarket φωτισμό.

Μήπως ήρθε η ώρα για νέα οθόνη;

Στο δεξί μέρος βρίσκουμε το κλασικό, πλέον, EYE (EY3) control της Minimotors, με throttle-σκανδάλη. Το ξέρετε εδώ και αρκετά χρόνια, είναι σε πάρα πολλά μοντέλα της εταιρείας. Μάλλον έφτασε η ώρα για κάτι πιο “φρέσκο” από την εταιρεία, με περισσότερες επιλογές στο menu, Bluetooth συνδεσιμότητα και μια πιο προηγμένη οθόνη. Ευτυχώς υπάρχει ήδη, το είδαμε πρόσφατα πάνω στο Dualtron X Limited και το θετικό είναι οτι θα μπορεί να γίνει retrofit σε σχεδόν όλα τα Dualtron μοντέλα, αν το θελήσετε. Σύντομα όλα τα νέα μοντέλα θα έχουν τη νέα οθόνη, τουλάχιστον τα mid-range και high-end.

Για όσους είστε νέοι στα πατίνια της Minimotors, πάντως, υπάρχει και το σχετικό μας tutorial για το EY3 controller.

Συμπέρασμα

Το Dualtron Victor Luxury+ στις €2.750 (28Ah)€3.190 (35Ah) είναι πολύ κοντά στο “τέλειο”, δυνατό πατίνι. Ναι, είναι αντικειμενικά βαρύ αλλά όχι και τόσο αν αναλογιστούμε τον εξοπλισμό, τις διαστάσεις και τις δυνατότητές του, ενώ έχει επιτευχθεί η ιδανική ισορροπία μεταξύ ισχύος, άνεσης, επιδόσεων, αυτονομίας και συμπεριφοράς. Τα αξεσουάρ και περιφερειακά του σημαίνουν οτι δεν χρειάζεται να αγοράσετε “extra” πράγματα, ούτε καν stabilizer για το τιμόνι, κάτι που δεν είναι αυτονόητο (δυστυχώς) για πολλά πατίνια. Με πιθανή τοποθέτηση της νέας οθόνης της Minimotors στο μέλλον, το κόστος θα ανέβει λίγο περισσότερο, αλλά θα μιλάμε για ένα από τα πιο ισορροπημένα πατίνια της αγοράς, αρκετά καλό για commuting, αναψυχή, ακόμα και “πίστα”!

Βρείτε το Dualtron Victor Luxury+ στο Dualtron.gr με 2 έτη εγγύησης και πλήρη after sales υποστήριξη. Με το κουπόνι GETELECTRIC παίρνετε ΔΩΡΟ έναν 2ο απλό φορτιστή, για ταυτόχρονη “διπλή” φόρτιση!

Dualtron Victor Luxury+ photo gallery

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.