Συνήθως, εξετάζοντας τα χαρακτηριστικά ενός ηλεκτρικού πατινιού, τα πρώτα πράγματα που κοιτάμε είναι η ισχύς και η αυτονομία. Αυτό δεν ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις, ωστόσο, καθώς αν οι ανάγκες μας καλύπτονται, μας ενδιαφέρει αρκετά και η εμφάνιση, ο σχεδιασμός και η κατασκευή του πατινιού. Κάπως έτσι σκέφτηκαν και οι άνθρωποι της Egoboo ώστε να προσφέρουν στην αγορά το X-Maui California, σε συνεργασία με την πασίγνωστη Maui & Sons! Έχει “δροσερό” σχεδιασμό, εντυπωσιακό ambient φωτισμό και προσιτή τιμή, με “τίμια” χαρακτηριστικά από πλευράς επιδόσεων και αυτονομίας! Μετά το Gladiator X9 που δοκιμάσαμε πρόσφατα, ήρθε η ώρα να δούμε και αυτό το μοντέλο της εταιρείας… Φύγαμε!

EGOBOO X-Maui Xalifornia video review

Το EGOBOO X-Maui California είναι διαθέσιμο σε όλες τις μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων και σε πολλές συνεργαζόμενες επιχειρήσεις (δείτε τη λίστα εδώ), σε Ελλάδα και Κύπρο, έναντι €599. Μπορείτε να γνωρίσετε και να μάθετε περισσότερα για την EGOBOO στο επίσημο site της. Το X-Maui California έρχεται με 2 χρόνια εγγύηση αλλά ο ηλεκτροκινητήρας καλύπτεται για 3 χρόνια και η μπαταρία του για 6 μήνες.

Κατασκευή και εμφάνιση

Πριν καν ανοίξουμε το κουτί του X-Maui California, γίνεται σαφές οτι έχει δοθεί προσοχή στο design και το branding. Όλο το κουτί είναι… “Maui”, σε αντίθεση με τα κλασικά, καφέ κουτιά που συνήθως προστατεύουν ένα πατίνι κατά τη μεταφορά. Η συναρμολόγηση του άνω μέρους της κολώνας του τιμονιού είναι απλή διαδικασία (6 βίδες) και είστε έτοιμοι.

Το X-Maui California δείχνει ποιοτικό και όμορφο με την πρώτη ματιά, με το γαλάζιο, το λευκό και το πορτοκαλί χρώμα να συνδυάζονται αρμονικά. Φυσικά οι “καλοκαιρινές”, εξωτικές λεπτομέρειες είναι εκεί, μαζί με το Maui and Sons logo, αλλά όπως θα δείτε και στη συνέχεια, αυτή είναι μόνο η αρχή.

Το μοντέλο της Egoboo είναι πολύ compact και χωράει σχεδόν παντού, αλλά και σχετικά ελαφρύ, τη στιγμή που οι τάσεις της αγοράς κάνουν τα πατίνια βαρύτερα. Με μήκος 112cm μας επιστρέφει στις “παλιές, καλές μέρες” των μικρών πατινιών, αλλά μπορεί άνετα να εξυπηρετήσει έναν ενήλικα, με deck 16x54cm και τους μεγάλους τροχούς του. Το πλάτος του είναι 44cm και το ύψος του 119cm, αλλά μειώνεται στα 53cm όταν το πατίνι “αναδιπλωθεί”. Το X-Maui California ζυγίζει 16,5 Kg και μπορεί να υποστηρίξει αναβάτη και φορτίο έως 100 Kg (στην πράξη σίγουρα και περισσότερα). Εν ολίγοις, χωρίς να δείχνει μικρό και ενώ προσφέρει τον απαραίτητο “χώρο” στον αναβάτη, το πατίνι είναι αρκετά compact και βολικό στη μεταφορά και την αποθήκευση.

Η απόσταση από το έδαφος αγγίζει τα 12cm και είναι ικανοποιητική. Πάνω στο deck βρίσκουμε ένα ελαστικό “πάτωμα” που προσφέρει μπόλικο grip και καθαρίζεται εύκολα, ενώ στο πίσω μέρος το deck ανασηκώνεται, δημιουργώντας ένα μικρό footrest. Τα χερούλια είναι πολύ καλά σε αίσθηση και grip και η απόσταση του deck από αυτά είναι περίπου 98cm, κάτι που σημαίνει οτι το πατίνι θα εξυπηρετήσει αναβάτη ύψους έως και 1,90m περίπου, χωρίς πρόβλημα.

Τροχοί και μηχανισμός αναδίπλωσης

Έχουμε τονίσει πολλάκις οτι η ελάχιστη διάμετρος τροχών για ένα πατίνι πλέον πρέπει να είναι οι 10″, ανεξαρτήτως κατηγορίας. Το X-Maui California, λοιπόν, διαθέτει τροχούς 10″ με “ανοικτή” εμπρός ζάντα και tubeless ελαστικά 60/70-6,5, αρκετά φαρδιά για την ισχύ του και την κατηγορία του. Αυτό μεταφράζεται σε ευστάθεια στο δρόμο, ειδικά σε κακοτεχνίες του οδοστρώματος όπου ένα λεπτότερο ή μικρότερο σε διάμετρο ελαστικό μπορεί να επηρεάσει τη συμπεριφορά του πατινιού σε μεγάλο βαθμό, οπότε το συγκαταλέγουμε στα πλεονεκτήματα, σαφώς. Τα ελαστικά είναι γνώριμης χάραξης, δοκιμασμένα σε πολλά μοντέλα της αγοράς και ανθεκτικά.

Η κολώνα του τιμονιού έχει αρκετά μεγάλο πάχος και εμπνέει εμπιστοσύνη χάρη σε αυτό, αλλά περισσότερο μας ενδιαφέρει ο μηχανισμός αναδίπλωσης. Είναι εύχρηστος ακόμα και με το ένα χέρι, στιβαρός και δεν παρατηρήσαμε κανέναν τριγμό ή τζόγο στα αρκετά χιλιόμετρα που κάναμε με το πατίνι, ακόμα και σε χωματόδρομους και πλακόστρωτα. Στο footrest υπάρχει μια μικρή υποδοχή όπου “πιάνει” ο γάντζος της κολώνας του τιμονιού, ώστε να σηκώνετε το πατίνι με το ένα χέρι. Το πλαστικό γαντζάκι, ψηλά στην κολώνα, είναι μεν βιδωτό αλλά πολύ στιβαρό και μπορείτε εκεί να κρεμάσετε άφοβα μια σακούλα 1-2 Kg, ίσως και περισσότερων.

Συμπεριφορά, φρένα, ride quality

Όπως προείπαμε, το πατίνι της Egoboo είναι σταθερό στο δρόμο και υπήρξαν στιγμές που νιώσαμε οτι θα κρατήσει την πορεία του ακόμα και… χωρίς χέρια (μην το δοκιμάσετε)! Ανάρτηση δεν υπάρχει, άλλωστε υπάρχουν και άλλα μοντέλα στη γκάμα της εταιρείας με ανάρτηση, αν έχετε λίγο μεγαλύτερο budget, όπως το Gladiator X9 αλλά και το Challenger. Τα 10άρια ελαστικά βοηθούν λίγο στην απόσβεση των κραδασμών, αλλά γενικότερα θα συστήναμε το X-Maui California για μετακίνηση σε καλό οδόστρωμα και όχι για πολύ “βαριά”, καθημερινή χρήση πολλών χιλιομέτρων.

Το θετικό είναι οτι η ποιότητα συναρμογής είναι καλή, τα πλαστικά δεν τρίζουν, θόρυβοι δεν υπάρχουν και το πατίνι μας άφησε μια “μασίφ” αίσθηση, η οποία παραπέμπει σε κάτι το ποιοτικό, πάντα, ξεχωρίζοντας το “low” και το “medium” από το “high” quality όχημα.

Όσον αφορά τα φρένα, έχουμε ένα ταμπούρο στον εμπρός τροχό και το e-brake του ηλεκτροκινητήρα στο πίσω. Για το βάρος και τις ταχύτητες που αναπτύσσει το X-Maui California, τα φρένα είναι επαρκή και καλορυθμισμένα. Ο εμπρός τροχός δεν μπλοκάρει, φυσικά, ενώ το e-brake πίσω βοηθά αρκετά στην πέδηση. Γενικότερα, αν και προτιμάμε τα δισκόφρενα, η αλήθεια είναι οτι το ταμπούρο αρκεί για κίνηση με 20-25 Km/h και αναβάτες 80-100 Kg, ενώ θέλει και σαφώς μικρότερη συντήρηση από το δισκόφρενο.

Φώτα, οθόνη, χειρισμός

Ο φωτισμός είναι το δεύτερο πιο “δυνατό” χαρακτηριστικό του Egoboo X-Maui California, μετά την εμφάνισή του. Κυρίως χάρη στην ύπαρξη ατμοσφαιρικού, “ambient” φωτισμού με δύο μπλε LED μπάρες σε κάθε πλευρά του deck, οι οποίες φωτίζουν το έδαφος. Πριν φτάσουμε εκεί, όμως, έχουμε ένα ισχυρό λευκό LED στο τιμόνι με ωραία δέσμη, το οποίο φωτίζει στα 10+ μέτρα μπροστά από το πατίνι και μας κάλυψε σε σκοτεινούς δρόμους. Το πίσω, κόκκινο LED είναι ισχυρό και ορατό μέρα και νύχτα, ενώ αναβοσβήνει γρήγορα όταν πιέζετε το φρένο και δεν υπάρχει περίπτωση να μην το δει το όχημα που σας ακολουθεί.

Γενικώς τα φώτα μας κάλυψαν απόλυτα, αλλά ο μπλε φωτισμός είναι αυτός που κάνει το X-Maui California να ξεχωρίζει και το βράδυ. Αν είστε “διακριτικοί” τύποι μπορείτε να τον απενεργοποιήσετε μέσα από το mobile app, αν όχι, τότε το εφέ είναι εντυπωσιακό και ενισχύει και την ορατότητα του πατινιού το βράδυ. Μάλιστα, όταν πιέζετε το φρένο ή όταν είστε στο Low (pedestrian) mode, τα μπλε LEDs αναβοσβήνουν. Μια άλλη λειτουργία είναι της ένδειξης αλλαγής κατεύθυνσης με χαμηλές ταχύτητες σε όλα τα modes. Χάρη στο γυροσκόπιο του πατινιού, όταν “κλίνετε” προς τα δεξιά για να στρίψετε αναβοσβήνει η δεξιά μπλε LED μπάρα, ενώ αριστερά, η αριστερή. Δεν μπορεί να υποκαταστήσει ένα πραγματικό φλας αλλά σίγουρα βοηθά.

Η οθόνη είναι στρογγυλή, με μπλε φωτισμό, ευανάγνωστη μέρα και νύχτα και αρκετά κομψή. Διαθέτει ενδείξεις ταχύτητας, στάθμης μπαταρίας, φώτων, Cruise Control και του επιλεγμένου mode, αλλά και Bluetooth. Προς το μέρος του αναβάτη και κάτω από την οθόνη, υπάρχει το ένα και μοναδικό πλήκτρο του πατινιού. Με ένα πάτημα ανάβει ή σβήνει τα φώτα, με γρήγορο, διπλό πάτημα κάνει εναλλαγή μεταξύ των modes και με “τριπλό κλικ” αλλάζει την ένδειξη από Km/h σε MPH.

Bluetooth και app

Η ύπαρξη συνδεσιμότητας μέσω Bluetooth/app σε ένα entry-level πατίνι είναι πάντα καλή ένδειξη καθώς ακόμα και πολλά ακριβότερα μοντέλα δεν την διαθέτουν. Ειδικά αν το app είναι λειτουργικό, χωρίς bugs και με χρήσιμες επιλογές/ρυθμίσεις, τότε το θεωρούμε σαφές πλεονέκτημα. Τo X-Maui California διαθέτει Bluetooth και αρκεί να κατεβάσετε το LEQISMART app για να συνδεθείτε με το πατίνι.

Μέσα από την εφαρμογή μπορείτε να δείτε αποθηκευμένες τις διαδρομές σας, να κάνετε firmware/software updates over-the-air στο πατίνι αλλά και αρκετές ρυθμίσεις. Για παράδειγμα, μπορείτε να ορίσετε μέγιστη ταχύτητα σε κάθε ένα από τα 3 modes λειτουργίας, μπορείτε να ενεργοποιήσετε κλείδωμα/ξεκλείδωμα πατινιού με βάση και το πόσο κοντά είστε σε αυτό, μπορείτε να δείτε τη συνολική απόσταση που έχετε διανύσει, τις συνολικές ώρες λειτουργίας κ.λπ.

Το app λειτουργεί ομαλά και απροβλημάτιστα, έτσι το κρίνουμε θετικά και θα το χρησιμοποιείτε ίσως συχνότερα απ’όσο πιστεύατε, τουλάχιστον τις πρώτες μέρες/εβδομάδες κατοχής του πατινιού, μέχρι να καταλήξετε στις ιδανικές ρυθμίσεις. Να σημειωθεί επίσης οτι μπορείτε να ρυθμίσετε και την ισχύ της ανάκτησης ενέργειας (Low, Medium, High) αλλά και να κάνετε ένα διαγνωστικό έλεγχο για τυχόν σφάλματα.

Ισχύς και επιδόσεις

Περνάμε στον τομέα της ισχύος, που αναμφίβολα είναι αυτό που ενδιαφέρει αρκετούς χρήστες, ιδίως σε περιοχές με έντονες ανηφορικές κλίσεις. Το EGOBOO X-Maui California διαθέτει ηλεκτροκινητήρα στον πίσω τροχό με peak ισχύ 630W και διαρκή (nominal) ισχύ 350W.

Με την ισχύς αυτή το πατίνι φθάνει γρήγορα τα 25 Km/h, προφανώς, με αθόρυβη λειτουργία. Το ερώτημα είναι πως τα πάει στις ανηφόρες, βέβαια. Έχοντας ήδη δοκιμάσει το Gladiator X9 των 850W περιμέναμε ένα “κλικ” χαμηλότερη απόδοση, όπως είναι φυσιολογικό. Σε ήπιες κλίσεις, 3-5%, το πατίνι μπορεί να κρατηθεί κοντά στην τελική του ταχύτητα με ευκολία, ακόμα κι αν δεν έχετε γεμάτη μπαταρία. Από το 5% αρχίζει να δυσκολεύεται και στο 10% πρακτικά βρήκαμε το όριό του, αφού πολύ οριακά, με γεμάτη μπαταρία, κατάφερε να ανέβει σε μια τέτοια κλίση. Συμπερασματικά, για flat κομμάτια και ήπιες κλίσεις το X-Maui California θα σας καλύψει, αλλά αν έχετε πολλές, μεγάλες ανηφόρες στις διαδρομές σας, ίσως πρέπει να προτιμήσετε κάτι ισχυρότερο από τη γκάμα της εταιρείας.

Επιπλέον, η ύπαρξη Cruise Control σημαίνει οτι δεν χρειάζεται να κρατάτε διαρκώς πατημένο το γκάζι, βολικό για μεγάλες αποστάσεις με σταθερή ταχύτητα. Τέλος, να σημειώσουμε τα 3 modes λειτουργίας: To πρώτο είναι το Low/Pedestrian (έως 6 Km/h), το δεύτερο είναι το Medium (έως 15 Km/h) και το τρίτο είναι το High (έως 25 Km/h).

 

Αυτονομία και φόρτιση

Με μπαταρία 36V-7,8Ah, το EGOBOO X-Maui California σχεδιάστηκε για χρήστες που θέλουν να καλύπτουν μικρές αποστάσεις καθημερινά, για τυπικό commuting. Η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι 280Wh και η εταιρεία ανακοινώνει αυτονομία έως 30 Km. Απόλυτα εφικτό σε flat κομμάτια με ταχύτητα κοντά στα 20 Km/h, ενώ σε ένα πιο ρεαλιστικό σενάριο με ανηφόρες, συνέχεια “τέρμα” γκάζι, με την τελική ταχύτητα, μπορείτε να περίμενετε σχεδόν 22 Km πραγματικής αυτονομίας. Είναι ένα αποτέλεσμα αναμενόμενο για την μπαταρία αυτή οπότε μείναμε ικανοποιημένοι, ειδικά από τη στιγμή που η απόδοση δεν πέφτει αισθητά, μέχρι και το 10-15% περίπου. 

Εν ολίγοις, για τις last-mile διαδρομές της συντριπτικής πλειονότητας των χρηστών σε μια πόλη, η μπαταρία του πατίνιου θα σας καλύψει άνετα. Ο φορτιστής είναι πολύ compact και ελαφρύς, με απόδοση 1,5A (70W peak). Σε περίπου 5,5 ώρες πραγματοποιεί μια πλήρη φόρτιση και το μικρό του μέγεθος και βάρος καθιστά εύκολη τη μεταφορά του. Απαιτήθηκαν 0,3 ΚWh για την φόρτιση, κάτι που μεταφράζεται σε κόστος χρήσης περίπου €0,25/100 Km.

Συμπέρασμα

Το EGOBOO X-Maui California είναι ένα από τα πιο cool πατίνια που έχουμε δει μέχρι σήμερα και μπορεί να καλύψει τις βασικές ανάγκες μετακίνησής σας, με στυλ, “αέρα” και ξεχωρίζοντας για τον σχεδιασμό του, το compact μέγεθός του και τον εντυπωσιακό φωτισμό! Το value for money είναι καλό, στα €599 και αξίζει να είναι στη λίστα σας!

EGOBOO X-Maui California photo gallery

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.