Συνήθως δοκιμάζουμε ηλεκτρικά ποδήλατα που μοιράζονται αρκετά χαρακτηριστικά αλλά, μια στο τόσο, πέφτει στα χέρια μας και κάτι το ιδιαίτερο! Αυτό συνέβη και με το Fantic Issimo Urban, ένα ηλεκτρικό fatbike με έντονο ιταλικό “στοιχείο” και πολύ ξεχωριστό σχεδιασμό, το οποίο απευθύνεται στους πιο απαιτητικούς, για commuting ή αναψυχή. Μάλιστα, έχει ένα χαρακτηριστικό που δεν έχουμε ξαναδεί σε ποδήλατο μέχρι σήμερα και αφορά την μετάδοσή του, αφού έχει 5 σχέσεις με μόνο… 1 γρανάζι! Το πως γίνεται αυτό, θα το δείτε παρακάτω…

Fantic Issimo Urban video

Το Fantic Issimo Urban της δοκιμής μας παραχώρησε η γνωστή σας House of Wheels, στη γκάμα της οποίας θα βρείτε πλέον πολλά μοντέλα της Fantic, ακόμα και ορισμένα από τα πλέον high-end, carbon-frame e-MTBs για τους hardcore χρήστες! Το Issimo Urban κοστίζει λίγο πάνω από τις €3.000 αυτή τη στιγμή, τοποθετούμενο στη mid-range προς high-end κατηγορία fatbikes.

Κατασκευή, άνεση, φρένα

Αν μη τι άλλο, το Issimo Urban ξεχωρίζει αμέσως χάρη στη σχεδίασή του. Το πολύ ιδιαίτερο, αλουμινιένιο σασί του είναι “διάτρητο” από τη μεσαία τριβή μέχρι το τιμόνι, με τους ιταλούς σχεδιαστές να δημιουργούν κάτι το μοναδικό. Παραμένει στιβαρό και ασφαλέστατο, φυσικά, αλλά αν θέλετε μια πιο συμβατική εμφάνιση, υπάρχουν 10 διαφορετικά covers από την Fantic, ημιδιάφανα ή αδιαφανή, σε διάφορα χρώματα, ώστε να καλύψετε το “πλέγμα”. Το ποδήλατο είναι one size και θα καλύψει τους περισσότερους/τις περισσότερες, το τιμόνι είναι ξεκούραστο εργονομικά και φυσικά έχουμε low-step σχεδίαση, για εύκολο ανέβα-κατέβα.

Η σέλα είναι της Issimo με μεγάλη επιφάνεια για άνετη, πολύωρη χρήση, ενώ στο πίσω μέρος υπάρχει σχάρα που μπορεί να δεχθεί και πλαϊνές τσάντες, αλλά διαθέτει και κλειδαριά για εύκολη αφαίρεση/τοποθέτηση των τσαντών. Ταυτόχρονα εκτελεί και χρέη πίσω φτερού, ενώ μπροστά υπάρχει ένα κλασικό, πλαστικό φτερό.

Πρόκειται για ένα ηλεκτρικό fatbike, βέβαια, οπότε έχουμε τροχούς 20 ιντσών της Gipiemme με ακτίνες και fat ελαστικά 4″ της Vee-Tire (Speedster), σχεδιασμένα για χρήση δρόμου κυρίως. Στο εμπρός μέρος έχουμε πηρούνι της Zoom (80mm διαδρομή) με ρύθμιση προφόρτισης και συνολικά μπορούμε να πούμε οτι το Issimo Urban επιτυγχάνει ένα καλό συνδυασμό άνεσης και “σαφήνειας” στο δρόμο.

Όσο για τα φρένα, είναι υδραυλικά από την Shimano και υπερ-αρκετά για να ακινητοποιήσουν εγκαίρως το ποδήλατο από τα 25-30 Km/h, με εξαιρετική αίσθηση στις μανέτες. Τέλος, το στάντ βρίσκεται στο πίσω μέρος αλλά “κοιτάει” μπροστά και στηρίζει αποτελεσματικά το ποδήλατο και τα 33,5 Kg του.

Ισχύς και αυτονομία

Τα μεγάλα “όπλα” του Fantic Issimo Urban είναι ο ηλεκτροκινητήρας και η μπαταρία. Η Bafang είναι από τα κορυφαία ονόματα στο χώρο και το M500 μοτέρ μεσαίας τριβής της είναι αρκετά ισχυρό για κάθε χρήση, με 95 Nm ροπής να σας ανεβάζουν ακόμα και σε μεγάλες κλίσεις με αποδεκτή ταχύτητα και φυσικά, άμεση απόκριση σε κάθε σας πεταλιά. Ουσιαστικά είναι ένα “σκαλί” παραπάνω από το M400 που έχουν άλλα μοντέλα της αγοράς, έχει περισσότερη ροπή και προσφέρει ισχυρή υποβοήθηση ακόμα και σε μεγάλες κλίσεις. Μεταδίδει την κίνηση στον πίσω τροχό μέσω αλυσίδας, φυσικά, αλλά ίσως προσέξατε ότι φαινομενικά υπάρχει μόνο μια σχέση, με 40T δισκοβραχίονα εμπρός και 16T γρανάζι πίσω. Τι συμβαίνει;

Η απάντηση ακούει στο όνομα “Enviolo” και είναι η εταιρεία που έχει προσφέρει στο Issimo Urban την, ενσωματωμένη στο hub, μετάδοση των 5 σχέσεων (μοντέλο City). Ουσιαστικά η σχέση μετάδοσης αλλάζει “εσωτερικά”, χωρίς την ανάγκη για κασέτα και ντεραγιέ, ευκολότερα, γρηγορότερα και χωρίς φόβο εμπλοκής, αποσύνδεσης κ.λπ. Η 1η σχέση είναι αρκετά κοντή και η επιτρέπει μια ταχύτητα κοντά στα 25-27 Km/h, κάτι το εντυπωσιακό για τόσες λίγες σχέσεις. Επιπλέον μπορείτε να αλλάξετε σχέση υπό φορτίο άφοβα, χωρίς ρίσκο να “κουρέψετε” γρανάζι ή οτιδήποτε άλλο. Γενικά είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα τεχνολογία και αν θέλετε να μάθετε πως λειτουργεί, δείτε εδώ.

Όσον αφορά τη μπαταρία του ποδηλάτου, είναι αφαιρούμενη με κλειδί και “κουμπώνει” στην “κάθετο” του σασί, της οποίας πρακτικά αποτελεί τμήμα. Έτσι, αφ’ενός δεν χαλά την αισθητική του ποδηλάτου, αφ’ετέρου αποτελεί και δομικό τμήμα του. Έχει χωρητικότητα 630 Wh (17,5 Ah – 36V) και προσφέρει έως 100 Km αυτονομίας στο μικρό επίπεδο υποβοήθησης (από τα 5 διαθέσιμα). Φυσικά, αυτό εξαρτάται από το βάρος σας, τις διαδρομές που κάνετε και το αν επιλέγετε μεγάλα επίπεδα υποβοήθησης, αλλά ακόμα και σε αυτά, άνετα θα καλύψετε 50 Km. Για μια πλήρη φόρτιση απαιτούνται περίπου 4,5 ώρες με τον παρεχόμενο φορτιστή των 4A, μάλλον ο ισχυρότερος που έχουμε δει σε e-bike.

Οθόνη, χειριστήρια

Κλείνουμε με τα υπόλοιπα parts της Bafang που πλαισιώνουν το μοτέρ. Στο δεξί σας χέρι θα βρείτε ένα μικρό, διακριτικό χειριστήριο με 3 πλήκτρα. Μέσω αυτού επιλέγετε ένα από τα 5 επίπεδα υποβοήθησης, αλλάζετε την ένδειξη της οθόνης, ανάβετε/σβήνετε το φως (αν έχετε συνδέσει κάποιο) και φυσικά, ενεργοποιείτε/απενεργοποιείτε την οθόνη/υποβοήθηση.

Η οθόνη της Bafang είναι μικρη, monochrome LCD, ευδιάκριτη μέρα και νύχτα, δείχνοντας τα απολύτως απαραίτητα. Στη δεξιά της πλευρά υπάρχει και μια USB θύρα για να φορτίζετε το κινητό σας, το Bluetooth ηχείο σας ή ό,τι άλλο θέλετε.

Όσο για τα φώτα, μπροστά έχουμε ένα λευκό LED (Trelock Veo 50), αρκετά καλαίσθητο και με επαρκή φωτισμό για τις περισσότερες περιπτώσεις, ενώ στο πίσω μέρος ένα πολύ πιο διακριτικό, κόκκινο φως (Spanninga Pimento).

Συμπέρασμα

Το Fantic Issimo Urban είναι ένα ηλεκτρικό fatbike που δεν απευθύνεται σε όλους αλλά σίγουρα με την ιδιαίτερη σχεδίασή του και τα ποιοτικά εξαρτήματά του, κατά κύριο λόγο από ιταλικές εταιρείες, αποτελεί μια ενδιαφέρουσα πρόταση στη high-end κατηγορία. Θα το τολμήσετε;

Βρείτε το Fantic Issimo Urban στο www.houseofwheels.gr!

Fantic Issimo Urban photo gallery

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.