Η κατηγορία των ηλεκτρικών microcars αποδεικνύεται αρκετά δημοφιλής στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, κάτι που ίσως δεν θα περίμενε κανείς με βάση τις τιμές τους. Όπως και να έχει, όμως, διαρκώς καταφθάνουν νέα μοντέλα στη χώρα μας, διαθέσιμα για αγορά ή leasing και πάντα χαιρόμαστε να τα δοκιμάζουμε! Το XEV Yoyo δεν είναι ακριβώς “καινούριο” στην Ελλάδα αλλά κάνει μια δυναμική επάνοδο το 2024 και αποδεικνύεται μεγάλο “hit” στην κατηγορία του, με φουτουριστικό σχεδιασμό και κάτι το μοναδικό… αφαιρούμενες μπαταρίες! Το είχαμε στα χέρια μας για δοκιμή και παρακάτω θα μάθετε τα πάντα γι’αυτό…

XEV Yoyo video review

Πριν συνεχίσουμε να σημειώσουμε οτι το Yoyo της δοκιμής μας παραχώρησε το instacar. Πρόκειται για μια υπηρεσία ευέλικτου leasing οχημάτων στην Ελλάδα, με πολλά πλεονεκτήματα για ιδιώτες και επιχειρήσεις, ενώ στον στόλο του (που διαρκώς μεγαλώνει) θα βρείτε αμιγώς ηλεκτρικά, plug-in υβριδικά, απλά υβριδικά αλλά και συμβατικά μοντέλα βενζίνης/diesel, όπως και ηλεκτρικά σκούτερ αλλά και ηλεκτρικά ποδήλατα! Τα κύρια πλεονεκτήματά του είναι η έλλειψη χρονικής δέσμευσης για την μίσθωση και η μηδενική προκαταβολή, ενώ η διαδικασία αίτησης, έγκρισης και παραλαβής γίνεται πλήρως ψηφιακά digitally, μέσα σε λίγα λεπτά, μέσω της καλοσχεδιασμένης πλατφόρμας του instacar.gr. Δεν θα επεκταθούμε αλλά θα σας αφήσουμε να δείτε τα διαθέσιμα μοντέλα αυτοκινήτωνσκούτερ και ποδηλάτων στο instacar και να εξερευνήσετε τις δυνατότητες που σας προσφέρει…

Επίσης, αν θέλετε πρώτα να μάθετε περισσότερα για τα ηλεκτρικά μικροαυτοκίνητα ή microcars, σας προτείνουμε να ρίξετε μια ματιά στο σχετικό επεξηγηματικό άρθρο που ετοιμάσαμε για εσάς πρόσφατα, θα σας λύσει αρκετές απορίες!

Εξωτερικές διαστάσεις και κατασκευή

Ξεκινάμε με το ισχυρό “όπλο” του XEV Yoyo, την εμφάνισή του. Τραβάει αμέσως το βλέμμα και σε αντίθεση με πολλά “κινέζικα” microcars, είναι ελκυστικό και εντυπωσιακό, με αρκετές καμπύλες αλλά και στοιχεία που “εξέχουν”, όπως τα φώτα εμπρός και πίσω. Made in China και αυτό, βέβαια, αλλά με… ιταλικό design και ευρωπαϊκές επιρροές. Το μήκος του είναι 2,53m, το πλάτος του 1,5m και το ύψος του 1,56m, με το μεταξόνιο να φτάνει τα 1,68m και την απόσταση από το έδαφος τα 15cm. Έτσι, δύσκολα θα “βρείτε” κάτω, ενώ θα χωρέσετε παντού, χάρη και στον κύκλο στροφής των 4,5m. Το Yoyo ζυγίζει 449 Kg χωρίς τις μπαταρίες και έχει μέγιστη επιτρεπόμενη μάζα 850 Kg, άρα πρακτικά μπορεί να δεχθεί επιβάτες και φορτίο έως 330 Kg.

Μόνο η έκδοση Sprint που είχαμε στη διαθεσή μας έχει 15άρες ζάντες αλουμινίου, αρκετά όμορφες, με ελαστικά 155/60 (b-brand). Οι άλλες εκδόσεις έχουν 14άρες, ατσάλινες ζάντες με τάσια και ελαστικά 155/65. Εμφανισιακά ξεχωρίσαμε τόσο την πίσω, μαύρη, γυάλινη πόρτα, όσο και την διπλή γυάλινη οροφή, αλλά κυρίως τα LED φώτα εμπρός και πίσω. Εξέχουν αρκετά από το αμάξωμα αλλά με κομψό τρόπο και εμπρός έχουμε ισχυρά DRLs που εκτελούν (κατά το ήμισυ) χρέη φλας, ενώ πίσω επίσης το “μισό” κόκκινο φως εκτελεί χρέη φλας. Εμπρός έχουμε projector για τα φώτα πορείας και ένα μικρό “καθρέφτη” για τη μεγάλη σκάλα. Η δέσμη των projectors είναι, αναμενόμενα, πολύ καλή και μείναμε ικανοποιημένοι από το φωτισμό στο σκοτάδι (λάμπες αλογόνου) ενώ η μεγάλη σκάλα στοχεύει κεντρικά και ψηλά. Σε γενικές γραμμές, το Yoyo είναι από τα λίγα microcars που σε κάνει να θέλεις να το βλέπεις απ’εξω, ειδικά το βράδυ.

Επιπλέον, στο εξωτερικό των πορτών υπάρχουν τα πλαστικά “blades”. Είναι οι λευκές λωρίδες που βλέπετε στις φωτογραφίες, οι οποίες όμως αφαιρούνται σχετικά εύκολα και στο διαφημιστικό υλικό της XEV βλέπουμε οτι μπορούν να αντικατασταθούν με blades άλλου χρώματος ή custom σχεδίων (δεν ξέρουμε αν είναι διαθέσιμα και στην Ελλάδα).

Να σημειωθεί οτι τμήμα της “μάσκας” εμπρός μπορεί να αφαιρεθεί (μας δυσκόλεψε λίγο) ώστε να δώσει πρόσβαση στα υγρά των φρένων και το νερό για τον υαλοκαθαριστήρα εμπρός. Ο οποίος είναι ευμεγέθης αλλά ευτυχώς δεν ενοχλεί από πλευράς ορατότητας.

Καμπίνα και χώροι

Περνώντας στο εσωτερικό του, το Yoyo έχει ένα όμορφο ταμπλώ και αντίστοιχα όμορφες επενδύσεις στις πόρτες, με συνδυασμό γκρι πλαστικού και γυαλιστερού, στο χρώμα του αμαξώματος. Το τιμόνι έχει μεταλλικές λεπτομέρειες αλλά δυστυχώς δεν έχει καθόλου πλήκτρα ελέγχου. Τα υφασμάτινα καθίσματα είναι ωραία σε όψη και αφή αλλά και ξεκούραστα σε πολύωρη χρήση. Ο τεμπέλης ανάμεσά τους είναι σχετικά βολικός και αποκαλύπτει έναν από τους 4 μικροχώρους που υπάρχουν στο όχημα, εκτός των “λάστιχων” στις πόρτες που μπορούν να συγκρατήσουν ορισμένα αντικείμενα. Ντουλαπάκι δεν υπάρχει, πάντως.

Η γυάλινη, διπλή πανοραμική οροφή προσφέρει επίσης πόντους, εσωτερικά και εξωτερικά, ενώ βοηθά στη θέρμανση της καμπίνας το χειμώνα. Το καλοκαίρι σίγουρα θα κάνει δύσκολη την κατάσταση παρά τις φιμέ μεμβράνες της, αλλά τουλάχιστον “κόβεται” στη μέση από μια παχιά λωρίδα (αποτελεί ενίσχυση του σασί σε περίπτωση ανατροπής). Μιας που λέμε για το σασί, όπως φαίνεται και από τις εικόνες του στο site της XEV, έχει δωθεί έμφαση στην παθητική ασφάλεια του “κλωβού” από ατσάλι με ενισχύσεις στις πόρτες, εμπρός ζώνη παραμόρφωσης και ενίσχυση για προστασία σε περίπτωση ανατροπής.

Εργονομικά, αισθανθήκαμε κάπως στριμωγμένοι στο Yoyo, κυρίως γιατί η πόρτα του οδηγού ήταν πολύ κοντά μας, αν και έχει ένα μεγάλο, βολικό άνοιγμα για να αναπαύεται το αριστερό χέρι του. Για έναν τυπικό ενήλικα γενικά η κατάσταση είναι εντάξει, αλλά κάποιος μεγαλόσωμος/ογκώδης οδηγός/επιβάτης θα αισθανθεί κάπως άβολα. Τουλάχιστον υπάρχει μπόλικο headroom και αρκετό legroom, ενώ τα καθίσματα ρυθμίζονται ως προς την ανάκλιση αλλά και την θέση τους, πάνω στο σιδηρόδρομο. Ο αποθηκευτικός χώρος είναι προσβάσιμος από την καμπίνα. Επίσης, το “πάτωμα” στα πόδια των επιβατών είναι επίπεδο, χωρίς κανένα εξόγκωμα ή εμπόδιο μεταξύ τους.

Η ορατότητα είναι γενικά καλή, με δύο εξαιρέσεις. Πρώτον τα ευμεγέθη A-pillars που μέσα στην πόλη δεν εμποδίζουν, αλλά στις στροφές ενός επαρχιακού δρόμου μειώνουν την ορατότητα, παρά τα εμπρός φινιστρίνια. Δεύτερον, η μαύρη πίσω πόρτα και το μικρό άνοιγμα που αφήνει, επιτρέπουν περιορισμένη ορατότητα που θα την αντιληφθείτε κυρίως προσπαθώντας να παρκάρετε, κοιτώντας πίσω.

Οι διακόπτες και τα διάφορα πλήκτρα είναι σε βολικές θέσεις και δεν χρειάζεται να “τεντώντεστε” ούτε να τους “ψάχνετε”. Ειδικά αυτός των σχέσεων αλλά και τα πλήκτρα του κλιματισμού είναι μια χαρά, ενώ όλα είναι φωτιζόμενα μέρα και νύχτα. Η οθόνη θα μπορούσε να είναι ελάχιστα πιο κοντά στον οδηγό, αλλά και αυτή κρίνεται ικανοποιητική, με αυτόματη φωτεινότητα. Ίσως ο πιο άβολος διακόπτης να είναι αυτός της ρύθμισης των καθρεπτών, στο εμπρός μέρος της πόρτας του οδηγού. Επί τη ευκαιρία, οι πλαϊνοι καθρέπτες είναι μεγάλοι, μακρόστενοι και αυξάνουν το πλάτος του οχήματος, αλλά προσφέρουν καλή ορατότητα προς τα πίσω. Ο κεντρικός καθρέπτης έχει λειτουργία anti-glare αλλά ο “μοχλός” μας φάνηκε κακός, ποιοτικά.

Τέλος, ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 180 λίτρα και μπορεί να δεχθεί μικρά σακβουαγιάζ ή τις σακούλες με τα ψώνια σας, αλλά μην βάλετε βάρος στην εταζέρα καθώς… θα πέσει.

Χαρακτηριστικά και βοηθήματα

Σε καμία περίπτωση το Yoyο δεν είναι “φτωχό” από πλευράς εξοπλισμού. Όποια από τις τρεις εκδόσεις κι αν επιλέξετε, έχετε τα περισσότερα από τα διαθέσιμα χαρακτηριστικά, με εξαίρεση την οθόνη. Αυτή είναι των 7″ στην έκδοση Easy, μαζί με βάση για το κινητό σας, αλλά φτάνει τις 10″ στις εκδόσεις Joy και Sprint, χωρίς την βάση. Τι περιλαμβάνουν τα βοηθήματα και χαρακτηριστικά, λοιπόν;

Αυτόματο κλείδωμα θυρών κατά την οδήγηση, ηλεκτρικά παράθυρα (τα οποία ανοίγουν και κλείνουν αυτόματα όταν ανοίξετε/κλείσετε την πόρτα, για ασφάλεια), πλαφονιέρα με δύο φωτάκια (αφής), αλεξήλια, κλιματισμό, keyless entry, follow me home φώτα, Bluetooth, τρεις USB θύρες (οι δύο είναι των 2,4A, μπροστά από τον τεμπέλη και η άλλη μπροστά από τον συνοδηγό), δύο ηχεία στο ταμπλώ αλλά και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες!

Από τα παραπάνω, θα αναφερθούμε σε ορισμένα ειδικότερα. Το keyless entry λειτουργεί εξαιρετικά και πρακτικά, σε συνδυασμό με το μικρό κουμπάκι στο έξω μέρος της πόρτας του οδηγού, σας επιτρέπει να μην χρησιμοποιείτε το τηλεχειριστήριο σχεδόν ποτέ. Όσον αφορά τον κλιματισμό, η θέρμανση λειτουργεί επίσης πολύ καλά και θερμαίνει την καμπίνα γρήγορα, ενώ η ψύξη είναι ένα “κλικ” κάτω και το καλοκαίρι θα έχει λίγο δυσκολότερο έργο, ειδικά αν αφήσετε για ώρες το αμάξι στον ήλιο. Η κατεύθυνση του αέρα δεν άφησε παράπονα (πάνω μέρος, πόδια ή παρμπρίζ/παράθυρα για ξεθάμπωμα), ενώ στην 1η “σκάλα” του ανεμιστήρα, ο θόρυβος είναι μικρός (αλλά υπαρκτός). Μας έλειψε, βέβαια, η αντίσταση στο πίσω τζάμι, αν χρειαστεί για το ξεθάμπωμά του.

Στον τομέα του infotainment, η οθόνη αποκρίνεται πολύ καλά και γρήγορα στην αφή μας, αλλά έχει προκαθορισμένες ενδείξεις και ελάχιστη παραμετροποιησιμότητα. Δείχνει σε καλό σημείο την ταχύτητα, την επιλεγμένη σχέση, τους σταθμούς του ραδιοφώνου, τον συνομιλητή σας σε λειτουργία hands-free κ.λπ., ενώ με μικρότερες ενδείξεις (που μερικές φορές “ψάχναμε”) δείχνει τη στάθμη της μπαταρίας, το ποσοστό της και την υπόλειπόμενη αυτονομία. Επίσης δείχνει μέσω μιας “μπάρας” σε πραγματικό χρόνο την απόδοση ισχύος ή την λειτουργία της αναγεννητικής πέδησης. Θα θέλαμε μερικές επιπλέον ενδείξεις και κυρίως έναν ευκολότερο τρόπο ρύθμισης της έντασης του ήχου, αφού πρέπει να “κατεβάσετε” ένα slider και θα την βρείτε εκεί (αν υπήρχε πλήκτρο έντασης στο τιμόνι, δεν θα είχαμε πρόβλημα).

Η εταιρεία αναφέρει υποστήριξη Android Auto και Apple Carplay. Στην πράξη είδαμε στην οθόνη μόνο το Apple Carplay prompt, αλλά δεν καταφέραμε να χρησιμοποιήσουμε Android Auto με οποιονδήποτε τρόπο. Επίσης αναφέρεται η υποστήριξη screen mirroring αλλά επίσης δεν το καταφέραμε. Σαν bluetooth/hands-free, το infotainment λειτουργεί πολύ καλά, αφού ακούγαμε καθαρά τους συνομιλητές μας και μας άκουγαν κι εκείνοι. Το αυτοκίνητο έχει και Wi-Fi (το είδαμε ως διαθέσιμο στα κοντινά δίκτυα) αλλά ελλείψει password… δεν συνδεθήκαμε. Τέλος, η εταιρεία αναφέρει την ύπαρξη app για απομακρυσμένο έλεγχο του Yoyo, αλλά αυτό δεν είναι ακόμα διαθέσιμο.

Συμπεριφορά και άνεση

Η ανάρτηση του XEV Yoyo αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και εξαρτημένη πίσω ανάρτηση με ελατήρια, μια διάταξη αρκετά καλή για την κατηγορία, σε σχέση με άλλα microcars με απλούστερες διατάξεις. Από πλευράς άνεσης, με τις 15άρες ζάντες, δεν θα το λέγαμε άνετο αλλά ούτε και υπερβολικά σκληρό. Σίγουρα δεν είναι ευχάριστο στις κακοτεχνίες του οδοστρώματος αλλά ανάλογα με τις αντοχές σας, είναι υποφερτή η κατάσταση.

Το βέβαιο είναι οτι το Yoyo έχει την καλύτερη συμπεριφορά υπό πίεση σε σχέση με τον ανταγωνισμό του και το ευχαριστηθήκαμε στις λίγες στιγμές που το δοκιμάσαμε σε τέτοιες συνθήκες. Προβλέψιμο και με αντιδράσεις και αίσθηση αντίστοιχες ενός κανονικού επιβατικού, έδειξε οτι έχει γίνει δουλειά στον τομέα της ανάρτησης.

Όσον αφορά το σύστημα διεύθυνσης, έχουμε θετικά αλλά και αρνητικά. Τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση, σχετικά “κοντό”, πανάλαφρο σε χαμηλές ταχύτητες, κάνει την οδήγηση στην πόλη παιχνιδάκι. Ωστόσο, σε υψηλότερες ταχύτητες η επαναφορά του εκμηδενίζεται, πιθανώς λόγω της μικρής γωνίας κάστερ και έτσι πρέπει διαρκώς να το επαναφέρετε εσείς στην “ευθεία”. Κυριολεκτικά μπορείτε να πάρετε καμπές με 70 και 80 Km/h χωρίς να αγγίζετε το τιμόνι, απλώς “τοποθετώντας” το σε μια προκαθορισμένη γωνία, δεν θα επανέλθει ποτέ μόνο του. Αυτό είναι ενίοτε κουραστικό, αλλά σε καμία περίπτωση επικίνδυνο. Στον αυτοκινητόδρομο δεν παρατηρήσαμε ευαισθησία στον (ήπιο) πλευρικό άνεμο και τα βαρέα οχήματα δίπλα μας.

Φρένα

Τα φρένα απαρτίζονται από 4 μικρά δισκόφρενα (μη αεριζόμενα), υδραυλικά εννοείται, αλλά και το e-brake που εφαρμόζεται στους πίσω τροχούς. Σε χαμηλές και μεσαίες ταχύτητες δεν μας προβλημάτισαν, σε συνδυασμό με το regen. Ωστόσο, σε υψηλότερες ταχύτητες και σε απότομα φρεναρίσματα “πανικού”, παρατηρήσαμε οτι όση δύναμη κι αν ασκήσουμε στο πεντάλ του φρένου, σε καλό οδόστρωμα οι τροχοί δεν θα τείνουν ποτέ να μπλοκάρουν και είμαστε πολύ μακριά από το όριο του ABS. 

Αυτό σημαίνει πρακτικά οτι η απόσταση ακινητοποίησης μεγαλώνει αναίτια και σε ορισμένες περιπτώσεις αυτό μας προκάλεσε ανασφάλεια και αρχίσαμε να είμαστε πιο επιφυλακτικοί και συντηρητικοί. Ίσως τα φρένα δεν είχαν “πατήσει” καλά ακόμη αλλά ακόμα και μετά από 400 Km στο οδόμετρο, είχαμε το ίδιο πρόβλημα. Με λίγα λόγια, προσοχή σε μεσαίες και υψηλές ταχύτητες αφού η ισχύς πέδησης δεν είναι η πρέπουσα. Τέλος, να πούμε οτι υπάρχει και σύστημα EBD, ενώ το χειρόφρενο είναι μηχανικό και βρίσκεται στο… αριστερό πόδι του οδηγού, ως ποδομοχλός.

Επιδόσεις και απόδοση

Από πλευράς επιδόσεως, το XEV Yoyo διαθέτει ένα ηλεκτροκινητήρα στο πίσω μέρος, ο οποίος αποδίδει 7,5 KW συνεχούς ισχύος και 15 KW peak ισχύος (20 ίππους). Η κίνηση μεταδίδει στους πίσω τροχούς μέσω ενός ανοιχτού διαφορικού και έχουμε δύο modes, το D και το S. Ουσιαστικά το D είναι ένα “eco” mode στο οποίο όλα γίνονται λίγο πιο ομαλά και πιο “αργά”, αλλά εξακολουθεί να επιτρέπει υψηλές ταχύτητες, δεν υπάρχει περιοριστής. Το S mode είναι το “ισχυρό” και εκεί θα δείτε τη μέγιστη επιτάχυνση και ταχύτητα.

Η απόδοση της ισχύος είναι ομαλή και γραμμική, χωρίς απότομες εκκινήσεις αλλά και χωρίς υπερβολική νωθρότητα από στάση. Μετρήσαμε το 0-30 Km/h σε 3″, το 0-50 Km/h σε 6″ και το 0-70 Km/h σε 11,5″ περίπου. Γενικά το Yoyo είναι σβέλτο και ευχάριστο, με μόνη παρατήρηση το lag στο “πάτα” αλλά και στο “άσε” (e-brake), το οποίο διαρκεί 0,5-1″. Η μέγιστη ταχύτητα που είδαμε ήταν 93 Km/h (89 Km/h GPS) στο S mode.

Το θετικό είναι οτι η απόδοση δεν μειώνεται ακόμα και σε πολύ χαμηλή στάθμη μπαταρίας. Φτάσαμε μέχρι το… 1% και γενικά πάντα υπήρχε αρκετή ισχύς για να ανέβουμε σε μια δύσκολη ανηφόρα αλλά και για να κινηθούμε με 60-70 Km/h στο δρόμο. Στο S mode το Yoyo μπορεί να ανέβει σε κλίσεις 20% με περίπου 35-40 Km/h, ενδεικτικά.

Παρ’ότι η ισχύς ακούγεται λίγη, χρειάζεται προσοχή σε ολισθηρό οδόστρωμα και κυρίως στο βρεγμένο, καθώς το πίσω μέρος μπορεί να γλιστρήσει στο S mode και αν επιμείνετε, το κοντό μεταξόνιο θα σας οδηγήσει με βεβαιότητα στο αναπόφευκτο tete-a-queue, γαλλιστί. Το Yoyo είναι από τα πιο “tail-happy” microcars που έχουμε δοκιμάσει (μετά το Microlino) και αυτό θα αρέσει σε κάποιους, αλλά όχι σε όλους!

Τέλος, το Yoyo είναι αερόψυκτο και δεν παρατήρησαμε υπερθέρμανση, αν και το καλοκαίρι οι θερμοκρασίες θα κάνουν την ψύξη δυσκολότερη.

Αυτονομία και φόρτιση

Πάμε και στα της αυτονομίας. Όλες οι εκδόσεις του XEV Yoyo έχουν την ίδια χωρητικότητα μπαταριών, συγκεκριμένα 10,4 KWh (86V – 120Ah). Το ενδιαφέρον είναι οτι πρόκειται για… τρείς μπαταρίες LFP και όχι για μια, κάτι που θα δούμε στη συνέχεια! Η εταιρεία αναφέρει αυτονομία έως 150 Km με μια φόρτιση και προφανώς η πρόβλεψη αφορά ήπια χρήση με το D mode. Το “range” στην οθόνη πάντα γράφει “150 Km” με γεμάτη μπαταρία, αλλά αν ενεργοποιήσετε θέρμανση ή ψύξη, μειώνεται στα 120 Κm (ή αναλογικά όσο πρέπει). Με εξωτερική θερμοκρασία 16-18 βαθμούς αυτές τις μέρες, χρήση στο S mode και περιστασιακή χρήση θέρμανσης, περιμέναμε ένα μικρότερο νούμερο, σαφώς. Στην πράξη, λοιπόν, το YoYo πέτυχε 90 Km αυτονομίας με μια πλήρη φόρτιση, κάτι που επαναλάβαμε 3 φορές. Ως συνήθως με περίπου 1/3 χρήση σε αυτοκινητόδρομο με υψηλές ταχύτητες, 1/3 με χαμηλές ταχύτητες στην πόλη και 1/3 σε “ενδιάμεσες” συνθήκες.

Χωρίς ιδιαίτερη “εγκράτεια”, λοιπόν, καταλήξαμε σε μια κατανάλωση κοντά στις 11 KWh/100 Km, αν και εύκολα θα μπορούσαμε να “πέσουμε” κάτω από τις 10. Με πιο ήπιες ταχύτητες κίνησης και χρήση του D mode, η κατανάλωση μπορεί να μειωθεί αρκετά, για μια αυτονομία κοντά στα 110-120 Km. Για να πετύχετε τα 150 Km, όμως, θα πρέπει να “δουλέψετε”…

Η θύρα φόρτισης είναι Type-2 και βρίσκεται πίσω από ένα πορτάκι, στο κέντρο του εμπρός μέρους του XEV Yoyo. Δυστυχώς, ο μοχλός με ντίζα για το πορτάκι συχνότερα δεν λειτουργεί, παρά λειτουργεί. Εκεί μπορείτε να συνδέσετε το παρεχόμενο καλώδιο schuko σε Type-2, το οποίο από απλή μονοφασική παροχή “τράβηξε” σταθερά 2400-2500W κατά τη διάρκεια της φόρτισης. Η πλήρης φόρτιση ολοκληρώθηκε σε 5 ώρες και απαίτησε 11,7 KWh. Έτσι, ανάλογα με την κατανάλωση του οχήματος, το κόστος χρήσης κυμαίνεται κοντά στα €2,5/100 Km, περίπου, με οικιακή τιμή ρεύματος.

Να σημειώσουμε οτι το Yoyo μπορεί να συνδεθεί και σε AC φορτιστή αλλά η εταιρεία δεν αναφέρει δυνατότητα ταχύτερης φόρτισης. Εμείς το συνδέσαμε σε AC wallbox αλλά δεν είδαμε μεγαλύτερη ισχύ απ’ότι μέσω απλής πρίζας. Με έναν “αστερίσκο”, λοιπόν, το αφήνουμε εκεί.

Battery swap

Για το τέλος αφήσαμε το battery swapping. Στο πίσω μέρος του XEV Yoyo, κάτω από την πινακίδα, υπάρχει ένα κουμπί που ανοίγει ένα πορτάκι και αποκαλύπτονται οι τρεις μπαταρίες του. Για να αφαιρεθούν πρέπει να ξεβιδώσετε την αλουμινένια μπάρα που τις κρατά στη θέση τους και έπειτα με ευκολία τις τραβάτε και τις αφαιρείτε. Καθεμιά ζυγίζει 23,5 Kg και είναι 28,8V – 120Ah. Αθροιστικά, λοιπόν, αποδίδουν αυτά τα 86V που χρειάζεται το Yoyo. Οι μπαταρίες δεν μπορούν να φορτιστούν εκτός οχήματος γιατί πολύ απλά… δεν διατίθεται τέτοιος φορτιστής. Επίσης, το όχημα δεν λειτουργεί παρά μόνο αν είναι συνδεδεμένες και οι τρεις.

Ο λόγος για την δυνατότητα αφαίρεσής τους, είναι το battery swapping. Η XEV θέλει να τοποθετήσει battery swap stations (όπως αυτό που σας είχαμε δείξει στην Αθήνα το καλοκαίρι) σε όλη την Ιταλία και αργότερα σε άλλες χώρες, ώστε ο κάθε χρήστης απλώς να τις “ανταλλάζει” και να μην περιμένει για την επαναφόρτισή τους πουθενά. Η εταιρεία λέει οτι έχει 30 σταθμούς στην Ιταλία ήδη αλλά στην Ελλάδα υπάρχει μόνο ένας απ’όσο γνωρίζουμε και ο οποίος δεν είναι προσβάσιμος στο κοινό. Σύμφωνα με πληροφορίες μας, ωστόσο, η εισαγωγική εταιρεία “προχωρά” το θέμα και ίσως εντός του 2024 να έχουμε δημόσια προσβάσιμα battery swap stations για το Yoyo.

Συμπέρασμα

Το XEV Yoyo είναι ένα από τα καλύτερα microcars που έχουμε δει στην Ελλάδα, με κύριο όπλο την εμφάνισή του, αλλά και την ισχύ/αυτονομία του. Ορισμένες ατέλειες είναι εμφανείς, ακόμα και από την πρώτη βόλτα, αλλά στην πλειοψηφία τους είναι μικρές και δεν αμαυρώνουν τη συνολική εικόνα του. Στην βασική έκδοση Easy ξεκινά από τις €17.300 (προ επιδότησης) αλλά φυσικά μπορείτε να το αποκτήσετε πολύ φθηνότερα και ευκολότερα, για όσους μήνες θέλετε, μέσω του instacar.

Βρείτε το XEV Yoyo στο instacar.gr!

XEV Yoyo photo gallery

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.