Όλοι οι λάτρεις της ηλεκτροκίνησης και της μικροκινητικότητας ενθουσιάστηκαν με τις επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά ποδήλατα που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός πριν λίγες ημέρες, στο πλαίσιο της παρουσίασης του νέου νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση (το οποίο από εχθές έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση μέχρι την 1η Ιουλίου).

Η ρύθμιση προβλέπει επιδότηση του 40% της τιμής του ποδηλάτου, με όριο τα €800. Έτσι, αρκετοί Έλληνες θα μπορέσουν να αποκτήσουν ποιοτικά ηλεκτρικά ποδήλατα με σημαντική έκπτωση, καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα έπρεπε να καταβάλλουν από €1.200 έως €2.000, ένα ποσό που σίγουρα δε θεωρείται ασήμαντο για τον μέσο πολίτη στην εποχή μας.

Προς το παρόν, δεν υπάρχει επίσημη ενημέρωση για τη διαδικασία της επιδότησης, για εμπόρους και αγοραστές. Ωστόσο, υπάρχει και ένα μεγάλο “ερωτηματικό” όσον αφορά τη ρύθμιση αυτή, το οποίο αφορά το πως θα “μοιραστούν” οι μόλις 1.500 επιδοτήσεις στην αγορά.

Τις τελευταίες μέρες διαπιστώσαμε πως ήδη, τρείς μεγάλοι αντιπρόσωποι/εισαγωγείς αυτοκινήτων που εκπροσωπούν κορυφαία brands, προσέθεσαν ηλεκτρικά ποδήλατα στη γκάμα τους, κάτι που πριν λίγους μήνες θα ακουγόταν… αστείο. Ηδη διαφημίζουν στα social media τα νέα τους μοντέλα και μάλιστα προσφέροντας ενημέρωση στους ενδιαφερόμενους για τις επιδοτήσεις και φοροαπαλλαγές.

Πρόκειται για μοντέλα που σίγουρα δεν τοποθετούνται στην entry-level κατηγορία, αλλά σε υψηλότερο επίπεδο από πλευράς κόστους, χωρίς να αποκλείουμε το ενδεχόμενο να ακολουθήσουν κι άλλες εταιρείες του ίδιου κλάδου.

Έτσι προκύπτει και το “ερωτηματικό” που προαναφέραμε. Πόσα από αυτά τα 1.500 επιδοτούμενα ποδήλατα θα “αναλογούν” σε εταιρείες όπως οι προαναφερθείσες, πόσα σε εμπόρους ποδηλάτων και επιπροσθέτως, θα μπορέσουν και τα μικρά καταστήματα να επωφεληθούν από τη ρύθμιση αυτή; Ήδη αρκετοί ιδιοκτήτες μικρότερων επιχειρήσεων εμπορίας ποδηλάτων εκφράζουν τον προβληματισμό τους για το πως θα εξελιχθεί αυτή η διαδικασία, με διαφανή και δίκαιο τρόπο.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here