Αν έχετε επισκεφθεί την πόλη της Βαρκελώνης (όπως και άλλες, μεγάλες, ευρωπαϊκές πόλεις), ίσως έχετε παρατηρήσει πως σε αρκετές λεωφόρους, τα φανάρια είναι ρυθμισμένα εντελώς “ανάποδα”. Εννοώντας πως μπορεί ένα όχημα να ξεκινήσει με πράσινο και να σταματήσει στο επόμενο κόκκινο, 200 ή 300 μέτρα παρακάτω, και αυτό να επαναληφθεί πολλές φορές κατά μήκος της λεωφόρου. Αποτέλεσμα, πολλοί οδηγοί να επιταχύνουν αναίτια για να προλάβουν το επόμενο φανάρι, συχνά χωρίς να το καταφέρνουν, επιβαρύνοντας άδικα το περιβάλλον, την τσέπη τους και δημιουργώντας ηχορρύπανση και ανασφάλεια για τους υπόλοιπους οδηγούς και πεζούς.

Ευτυχώς για εμάς, τα connected cars και οι έξυπνες πόλεις είναι πιο κοντά από ποτέ και η ισπανική SEAT, σε συνδυασμό με το Δημοτικό Συμβούλιο Βαρκελώνης και την Spanish Traffic Authority, δημιούργησαν το αυτοκίνητο που “επικοινωνεί” σε πραγματικό χρόνο με τα φανάρια!

Χάρη στη σύνδεση οχήματως και φανοστατών, το media σύστημα του αυτοκινήτου μπορεί να ενημερώσει τον οδηγό εγκαίρως για το αν θα “προλάβει” το επόμενο πράσινο, με βάση την ταχύτητα με την οποία κινείται. Επιπλέον, μπορεί να του παρέχει πληροφόρηση για ένα έκτακτο συμβάν όπως κάποιο ατύχημα ή συμφόρηση στον αυτοκινητόδρομο, δυσμενείς καιρικές συνθήκες κ.λπ.

Ειδικά όσον αφορά τη σύνδεση με τα φανάρια, το πολύ χαμηλό latency των 300 ms (0,3s) είναι κομβικής σημασίας ώστε να επιτρέπει την ενημέρωση σχεδόν σε πραγματικό χρόνο. Το όχημα μπορεί να προτρέψει τον οδηγό να επιβραδύνει καθώς το φανάρι θα “δείξει κόκκινο” ενώ το πλησιάζει, αρκετά πριν το “πορτοκαλί”.

Προϋποθέσεις και πλεονεκτήματα

Βασική προϋπόθεση για να λειτουργήσει το σύστημα, ωστόσο, είναι ο οδηγός να κινείται εντός ορίου ταχύτητας. Σε περίπτωση που δε συμβαίνει αυτό, το σύστημα παύει να τον ενημερώνει, για λόγους ασφάλειας. Απώτερος σκοπός είναι η ομαλή ροή των οχημάτων εντός του αστικού ιστού, αποφεύγοντας τις απότομες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις, με ό,τι καλό αυτά συνεπάγονται. Μείωση της ρύπανσης, μείωσης της κατανάλωσης (σημαντική, ειδικά για τα ηλεκτρικά οχήματα), μείωση των ατυχημάτων και φυσικά, ένα βήμα πιο κοντά στην αυτόνομη οδήγηση. 

Επίσης, αν αυτό το σύστημα εφαρμοστεί καθολικά, δε θα υπάρχει πια ανάγκη για τους μεγάλους, φωτεινούς πίνακες πληροφόρησης στους αυτοκινητόδρομους, ενώ θα είναι και εύκολη/έγκαιρη η ενημέρωση των οδηγών, ακόμα κι αν βρίσκονται μακριά από κάποιον τέτοιο πίνακα, ή απλά δε τον πρόσεξαν.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.