Στις ΗΠΑ κυκλοφορούν πολλές δεκάδες χιλιάδες e-scooters και έτσι τα στατιστικά που τα αφορούν παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για όλες τις χώρες του κόσμου όπου χρησιμοποιούνται αυτά τα ηλεκτρικά μέσα ατομικής μετακίνησης.

Δυστυχώς, οι τραυματισμοί παρουσιάζουν αύξηση, χρόνο με το χρόνο. Σύμφωνα με έρευνα (που αφορά το έτος 2018), 14.651 περιστατικά τραυματισμών με e-scooter καταγράφηκαν στις ΗΠΑ, με το 32% εξ’αυτών (4.658) να είναι τραυματισμοί στο κεφάλι. 3.747 αφορούσαν τον κορμό και τα άνω άκρα ενώ 4.707 αφορούσαν τα κάτω άκρα. Φυσικά, το κεφάλι είναι το πιο επίφοβο σημείο για πιθανό τραυματισμό λόγω της «όρθιας» στάσης του αναβάτη, ανεξαρτήτως του είδους του ατυχήματος (μετωπική ή οπίσθια σύγκρουση, ή απλή πτώση λόγω κακού οδοστρώματος, για παράδειγμα).

Ένα χτύπημα στο κεφάλι, ακόμα και με μικρή ταχύτητα, μπορεί να οδηγήσει σε πολύ σοβαρό τραυματισμό, ενώ δεν είναι τυχαίο το ότι οι περισσότεροι θάνατοι που έχουν καταγραφεί με ηλεκτρικά πατίνια παγκοσμίως, προήλθαν από χτύπημα στο κεφάλι. Το ίδιο ίσχυσε, δυστυχώς, και στο μοναδικό περιστατικό θανάτου με πατίνι στην Ελλάδα… το μοιραίο χτύπημα αφορούσε το κεφάλι και το θύμα δε φορούσε κράνος.

Πολύ περιορισμένη η χρήση κράνους

Το πρόβλημα επιτείνεται καθώς μόνο το 4,8% των αναβατών πατινιών φορούν κράνος οποιουδήποτε τύπου. Το ποσοστό είναι εξαιρετικά μικρό και οφείλεται αφ’ενός στη μη διάθεση κράνους από τις εταιρείες ενοικίασης, αφ’ετέρου στη μη επιβολή προστίμων από τις αρμόδιες αρχές (σε πολλές χώρες το κράνος δεν είναι καν υποχρεωτικό). Επιπλέον, χρήστες χωρίς πρότερη εμπειρία από δίκυκλο, μηχανοκίνητο μέσο, θεωρούν σχετικά «ασφαλές» το να χρησιμοποιούν πατίνι χωρίς κράνος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της JAMA Surgery, οι τραυματισμοί με πατίνια ανά 100.000 κατοίκους στις ΗΠΑ αυξήθηκαν από 6 σε 19. Αφορούν κυρίως αναβάτες ηλικίας 18 έως 34 ετών και το ανησυχητικό είναι πως οι περισσότεροι αναβάτες δείχνουν να αγνοούν τους κινδύνους, θεωρώντας πως οι ταχύτητες με τις οποίες κινούνται (συνήθως 20-25 Km/h) είναι αρκετά ασφαλείς και πως μια πιθανή πτώση δε θα οδηγήσει σε τραυματισμό.

Τέλος, αξίζει να αναφερθεί πως σίγουρα ο αριθμός των τραυματισμών θα είναι μεγαλύτερος για το 2019, ενώ πολλά περιστατικά δεν καταγράφονται καν, καθώς οι μονάδες υγείας δε μπορούν να διαχωρίσουν όλα τα περιστατικά, ή μπορεί οι αναβάτες να έχουν μικροτραυματισμούς για τους οποίους περιθάλπτονται κατ’οίκον.

Πηγή: kdal610

 

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here