H Γαλλία είναι πρωτοπόρος χώρα στην Ευρώπη όσον αφορά τα ηλεκτρικά πατίνια καθώς είναι δημοφιλή εδώ και χρόνια, με δεκάδες χιλιάδες να κυκλοφορούν καθημερινά στους δρόμους της.

Όπως είναι φυσικό, λοιπόν, έχει κάνει και αρκετά βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση, όσον αφορά τη νομοθεσία που τα αφορά. Έπειτα από διαβουλεύσεις μηνών, το τελικό προσχέδιο του νομοσχεδίου για τα ατομικά, ηλεκτροκίνητα μέσα μεταφοράς (e-scooters, hoverboards, monocycles κ.λπ.) είναι έτοιμο και προωθείται προς ψήφιση. Αξίζει να αναφέρουμε πως η αρμόδια Επιτροπή που έχει συσταθεί στην Ελλάδα για τον ίδιο σκοπό λαμβάνει σοβαρά υπ’όψιν της το “γαλλικό μοντέλο”, οπότε αρκετά από τα παρακάτω πιθανώς να εφαρμοστούν και στη χώρα μας, από το 2020.

Το infographic είναι στα γαλλικά αλλά τα βασικά του περιεχόμενα είναι:

  • Όριο ταχύτητας 25 Km/h
  • Απαγορεύεται η χρήση από παιδιά κάτω των 12 ετών.
  • Υποχρεωτική χρήση κράνους (έστω και ανοιχτού τύπου) σε χρήση εκτός πόλεως
  • Συστήνεται ιδιαιτέρως η χρήση κράνους κατά την κίνηση εντός πόλεως
  • Απαγορεύεται η χρήση ακουστικών ή hands-free κατά την οδήγηση μαζί με το κράνος
  • Το όχημα πρέπει να φέρει φρένο χειρός, ανακλαστικά και σύστημα ηχητικής προειδοποίησης (κόρνα)
  • Απαγορεύεται η μεταφορά δεύτερου ατόμου με το ίδιο όχημα
  • Απαγορεύεται η στάθμευση σε σημεία που το όχημα εμποδίσει την κυκλοφορία των πεζών
  • Το όχημα πρέπει να φέρει οπίσθιο φως υποχρεωτικά
  • Επιβάλλεται η χρήση ανακλαστικού γιλέκου από τον αναβάτη σε χρήση εκτός πόλεως, ή εντός πόλεως όταν η ορατότητα είναι περιορισμένη (π.χ. ομίχλη)

Εντύπωση προκαλεί η απλή σύσταση για χρήση κράνους εντός κατοικημένων περιοχών, με όλα τα υπόλοιπα να είναι, λίγο έως πολύ, αναμενόμενα. Όσον αφορά το θέμα της ασφάλισης αστικής ευθύνης, σημειώνουμε πως στη Γαλλία όλοι οι ενήλικοι πολίτες είναι ασφαλισμένοι υποχρεωτικά. Αυτό σημαίνει πως, ακόμα και πεζή, είναι ασφαλισμένοι έναντι τρίτων.

Προηγούμενο άρθροΗ Nissan δοκιμάζει ηλεκτρικό αυτοκίνητο με διπλό μοτέρ και ανεξάρτητο έλεγχο όλων των τροχών
Επόμενο άρθροΣυνεπευθυνότητα τροχαίου σε περίπτωση μη χρήσης κράνους
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.