Update 11/10/2023 – Εδώ και λίγες ώρες δείχνουν να έχουν εξαντληθεί και οι πόροι για ηλεκτρικά ποδήλατα, τουλάχιστον για τα φυσικά πρόσωπα, ενώ πληροφορίες μας αναφέρουν οτι σύντομα θα εξαντληθούν και για νομικά. Ωστόσο, καθημερινά ορισμένοι επιτυγχάνουν την υποβολή αιτήσεων, μετά από διαρκείς προσπάθειες μέσω της πλατφόρμας, εκμεταλλευόμενοι το κενό που αφήνουν παλαιότερες αιτήσεις που ακυρώνονται ή αποσύρονται.

=====================================

Το πρόγραμμα επιδότησης απόκτησης ηλεκτρικών οχημάτων “Κινούμαι Ηλεκτρικά” βρίσκεται στον Β’ κύκλο του, το γνωστό μας “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2″ και είναι προγραμματισμένο να ολοκληρωθεί στις 31/12/2023. Ωστόσο, όλα δείχνουν οτι οι πόροι του προγράμματος έχουν σχεδόν εξαντληθεί περίπου 3 μήνες πριν το τέλος του έτους και… όσοι πρόλαβαν, πρόλαβαν!

Ο αρχικός προϋπολογισμός του Β’ κύκλου ανήλθε σε 50 εκ. ευρώ, αλλά οι χιλιάδες αιτήσεις οδήγησαν σε έκτακτη “ένεση” χρηματοδότησης επιπλέον 15 εκ. ευρώ, όπως ανακοινώθηκε τον περασμένο Ιούνιο στο πλαίσιο του 3ου Electric + Micro Mobility Forum. Έως τότε υπήρχαν 15.500 ενεργές αιτήσεις, με το 26% να αφορούν αυτοκίνητα, το 34% ηλεκτρικά δίκυκλα και τρίκυκλα (L1e-L5e), το 36% ηλεκτρικά ποδήλατα και το 4% μικροαυτοκίνητα (L6e-L7e).

Οι αιτήσεις συνεχίστηκαν με γοργό ρυθμό κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και ταυτόχρονα το αυτοτελές τμήμα ηλεκτροκίνησης, υπεύθυνο για το πρόγραμμα, μεταφέρθηκε μετά τις εκλογές από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Ως εκ τούτου, σημειώθηκε καθυστέρηση στην επεξεργασία νέων αιτήσεων υπαγωγής στο πρόγραμμα, οι οποίες άρχισαν να “προχωρούν” μαζικά μέσα στο Σεπτέμβριο, όπως αναφέραμε προ ημερών.

Κινούμαι Ηλεκτρικά 2

Μετά την επεξεργασία και αυτών των, κάποιων χιλιάδων, αιτήσεων, οι πόροι που δεσμεύθηκαν ήταν αρκετοί ώστε να εξαντληθεί ο προϋπολογισμός του Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 και πλέον καμία νέα αίτηση για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, μικροαυτοκίνητο ή δίκυκλο (μοτοσυκλέτα, σκούτερ) δεν εγκρίνεται, εδώ και λίγες ημέρες. Αυτό αφορά τόσο τα φυσικά όσο και τα νομικά πρόσωπα.

Να διευκρινίσουμε οτι οι αιτήσεις που ήδη έχουν εγκριθεί προφανώς δεν επηρεάζονται ενώ όσες έχουν υποβληθεί με τα κατάλληλα δικαιολογητικά και πληρώντας τις προϋποθέσεις, κατά πάσα πιθανότητα θα εγκριθούν κανονικά. Ωστόσο, νέες αιτήσεις δεν γίνονται δεκτές. Συνολικά έχουν εγκριθεί πάνω από 11.000 αιτήσεις και μαζί με τις υπό εξέταση ανέρχονται στις 19.000.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, αυτή τη στιγμή έχουν εξαντληθεί πλήρως οι πόροι για οποιοδήποτε όχημα, πλην των ηλεκτρικών ποδηλάτων. Αυτό διότι τα e-bikes εξ’αρχής είχαν μια δική τους “δεξαμενή” χρημάτων στο πλαίσιο του προγράμματος, ενώ οι υπόλοιποι τύποι οχημάτων αντλούσαν πόρους από μια μεγαλύτερη, ενιαία δεξαμενή.

Τι σημαίνει αυτό για όσους δεν πρόλαβαν να κάνουν αίτηση ή την είδαν να απορρίπτεται λόγω έλλειψης πόρων; Κατά πάσα πιθανότητα, αυτό δεν θα αλλάξει για κάποιους μήνες. Η μεταφορά πόρων από την δεξαμενή των ηλεκτρικών ποδηλάτων σε αυτή των υπολοίπων οχημάτων δεν είναι ένα ιδιαίτερα πιθανό ενδεχόμενο. Έτσι θα στηριχθεί η μικροκινητικότητα ενώ, άλλωστε, οι πόροι αυτοί δεν είναι αρκετοί να κάνουν τη διαφορά στις υπόλοιπες κατηγορίες. Μια νέα “ένεση” χρηματοδότησης είναι επίσης απίθανη, με δεδομένο και το τεράστιο κόστος των καταστροφών που έπληξαν τη χώρα το τελευταίο δίμηνο.

Μην χάνετε τις ελπίδες σας, όμως, αφού μια πιθανή υπαναχώρηση κάποιου αιτούντα ίσως ανοίξει μια θέση για εσάς. Σύμφωνα με e-mail που έφτασε στο inbox μας από αναγνώστη της σελίδας και επαγγελματία της αγοράς, “η αίτηση αποθηκεύεται προσωρινά στο πληροφοριακό σύστημα της δράσης και μπορεί να επανυποβληθεί σε περίπτωση ακύρωσης ή απόρριψης υποβληθέντων αιτήσεων που θα επαναφέρουν πόρους.”

Η επόμενη μέρα

Η επόμενη μέρα του Κινούμαι Ηλεκτρικά περιλαμβάνει έναν Γ’ κύκλο, σίγουρα. Ωστόσο, είναι δεδομένο οτι αυτό δεν θα συμβεί αμέσως μετά τη λήξη του Β’ κύκλου, δηλαδή την 1/1/2024. Ο Γ’ κύκλος, εφ’όσον υπάρξει, πιθανότατα θα ξεκινήσει προς τα μέσα του 2024, ενώ δεν υπάρχει ακόμα καμία πληροφορήση για τους όρους του και τον προϋπολογισμό του.

Κλείνουμε με ένα σχόλιο. Αν μη τι άλλο, η εξέλιξη αυτή δείχνει την επιτυχία του προγράμματος και είναι θετική. Ωστόσο, δεν πρέπει να παραβλέπουμε το οτι το μεγαλύτερο τμήμα του ποσού δεσμεύθηκε για ηλεκτρικά αυτοκίνητα κόστους ακόμα και €50.000, τη στιγμή που η αγορά ηλεκτρικών δικύκλων κινήθηκε στα “ρηχά” και φέτος. Σαφώς και υπάρχει περιθώριο βελτίωσης και εξισορρόπησης των όρων, λοιπόν, στο πλαίσιο του Γ’ κύκλου, ώστε συνολικά να ωφεληθεί η αγορά.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Νέο, πιο “δίκαιο” πρόγραμμα για επιδότηση EV ετοιμάζει η Γαλλία

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.