Γερμανία και Γαλλία προχωρούν απο κοινού το project δημιουργίας ενός “υπερ-εργοστασίου” κατασκευής μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα, ώστε να ανταγωνιστούν την Tesla και το αντίστοιχο εργοστάσιο της εταιρείας στην Κίνα, αλλά και τους Κινέζους κατασκευαστές εν γένει.

Η νέα ανακοίνωση ήρθε από το Υπουργείο Οικονομίας και το Υπουργείο Ενέργειας της Γερμανίας και υπογραμμίζει την αφοσίωση των κρατών της Ε.Ε. στον κοινό στόχο, με το project να αναμένεται να στοιχίσει περί τα €5 δις.

Μακέτα του Gigafactory της Tesla

Για τις ανάγκες δημιουργίας και στέγασης της νέας κατασκευαστικής μονάδας θα χρησιμοποιηθεί ο υπάρχων χώρος των PSA-Opel στο Kaiserslautern, με την εμπλοκή και του Saft Groupe της γαλλικής Total. Θα ονομάζεται Automotive Cell Co. και θα κοστίσει €2 δις, “συμπληρώνοντας” τη λειτουργία μιας αντίστοιχης γαλλικής μονάδας στο Hauts de France.

Προσπάθεια κάλυψης της “εσωτερικής” ζήτησης

Φυσικά, το project έχει την πλήρη στήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και είναι κομβικής σημασίας για τις επόμενες δεκαετίες, καθώς η ζήτηση για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξηθεί με γεωμετρική πρόοδο και η Κίνα έχει σαφές προβάδισμα στην κατασκευή τους (μέσω κατασκευαστών όπως οι Amperex, η CATL και η BYD). Αξίζει να σημειωθεί πως σχεδόν το 50% του κόστους ενός EV αφορά τη μπαταρία και τα ηλεκτρικά/ηλεκτρονικά συστήματά του, αλλά και το software.

Επιπροσθέτως, οι κυβερνήσεις των κρατών-μελών θα εφαρμόσουν πιο αυστηρές προδιαγραφές κατασκευής και ανακύκλωσης μπαταριών, τις οποίες ίσως δεν πληρούν οι κινέζικες μπαταρίες αυτή τη στιγμή.

Η μονάδα του Kaiserslautern θα είναι έτοιμη για λειτουργία το 2024 και θα απασχολεί 2.000 εργαζόμενους ενώ, σε συνδυασμό με το γαλλικό εργοστάσιο, θα καλύπτουν το 10-15% της ζήτησης μπαταριών στην Ευρώπη, σε μια αγορά που μπορεί να αγγίξει τα €250 δις μέχρι το 2025.

Ωστόσο, οι Ασιάτες κατασκευαστές δεν περιορίζονται στην “εγχώρια” παραγωγή μπαταριών αλλά επεκτείνονται ταχύτατα και στον υπόλοιπο κόσμο. Η CATL διαθέτει εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών στη Γερμανία (Thueringia) με δυναμικότητα 16 GWh, σε μια προσπάθειά της να βρίσκεται πιο κοντά σε αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BMW, η VW και η Daimler. Στα χνάρια της και η LG Chem, θυγατρική της LG (Ν.Κορέα) που ετοιμάζει το δικό της εργοστάσιο στην Πολωνία. 

Πηγή: LAtimes

Προηγούμενο άρθροΑυτόνομο Nissan Leaf έκανε 370 Km… “μόνο του”!
Επόμενο άρθροFord Cortina του 1962 με ηλεκτρικό μοτέρ από Tesla!
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.