Μαζί με τις… εντός συνόρων μας εξελίξεις όσον αφορά την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, άλλες χώρες της Ε.Ε. “εκπέμπουν” στο ίδιο μήκος κύματος ταυτόχρονα και η κύρια εξ’αυτών είναι η Γερμανία.
Η κυβέρνηση στη Γερμανία, λοιπόν, μεταξύ άλλων ανακοίνωσε πως όλα τα πρατήρια υγρών καυσίμων θα υποχρεωθούν να εγκαταστήσουν ταχυφορτιστές για ηλεκτρικά οχήματα ώστε να διευρυνθεί το δίκτυο φόρτισης της χώρας και να γίνουν αυτά τα μοντέλα πιο ελκυστικά στους αγοραστές.
Τα παραπάνω “κίνητρα” θα δοθούν σε συνδυασμό με τις επιδοτήσεις για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων (έως €6.000) αλλά και την επιβάρυνση μέσω νέων φόρων για τους κατόχους μεγάλου κυβισμού SUVs (τουλάχιστον αρχικά).
Επιπλέον, η Γερμανία προσπαθεί να κερδίσει έδαφος στην παραγωγή μπαταριών και υποδομών φόρτισης, έχοντας δεσμεύσει ποσό της τάξεως των €2,5 δις για το σκοπό αυτό.
Οι Γερμανοί “υποφέρουν” από range anxiety
Όντας σε μια μεγάλη σε έκταση χώρα, οι Γερμανοί διανύουν πολλά χιλιόμετρα ανά διαδρομή στους τεράστιους αυτοκινητόδρομους της χώρας, έτσι η αυτονομία ενός EV είναι ο κύριος περιοριστικούς παράγοντας για τους υποψήφιους αγοραστές αυτή τη στιγμή. Παρά τις προσπάθειες της κυβέρνησης και την οικονομική δυνατότητα των καταναλωτών, μόλις το 1,8% των πωλήσεων αφορούσε ηλεκτρικά ή plug-ins το 2019, ενώ τα diesel και τα βενζινοκίνητα οχήματα άγγιξαν το 32% και το 59,2% αντίστοιχα.
Πιο πρόσφατα δεδομένα, του Μαϊου του 2020, δείχνουν μόνο το 3,3% των πωλήσεων να αφορούν ηλεκτρικά, ενώ άλλες χώρες της Ευρώπης ήδη καταγράφουν διψήφια ποσοστά και ορισμένες, όπως η Νορβηγία, έχουν ήδη ξεπεράσει το 50%!
Έτσι, το λεγόμενο “range anxiety” είναι αυτό που αποθαρρύνει τους καταναλωτές από το να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, παρ΄ότι υπάρχουν ήδη 27.730 σταθμοί φόρτισης στη Γερμανία. Φυσικά, η ύπαρξη φορτιστή στα πρατήρια καθαυτή δεν αρκεί, αφού πρέπει επίσης η φόρτιση να γίνεται αρκετά γρήγορα, μέσα σε λίγα λεπτά, κάτι που δεν είναι ακόμα εφικτό με την υπάρχουσα τεχνολογία.
Διαβάστε επίσης: Έρχεται ταχεία φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων σε… 5 λεπτά!
Σύμφωνα με τους αναλυτές, απαιτούνται τουλάχιστον 70.000 σημεία φόρτισης και 7.000 σημεία υπερ-ταχείας φόρτισης στη Γερμανία προτού το δίκτυο κριθεί ικανοποιητικό και επαρκές.
Πηγή: WKZO