Το ισπανικό Υπουργείο Βιομηχανίας υποσχέθηκε στη Stellantis επιδοτήσεις συνολικού ύψους 133 εκατομμυρίων ευρώ για ένα πιθανό εργοστάσιο κατασκευής μπαταριών, στο Figueruelas, κοντά στη Σαραγόσα. Επιπλέον, το υπουργείο αυξάνει τη χρηματοδότηση για το εργοστάσιο μπαταριών PowerCo στο Sagunt από 98 σε 152 εκατομμύρια ευρώ.

Η Stellantis εξακολουθεί να εξετάζει την δημιουργία μονάδας κατασκευής μπαταριών σ σε στενή συνεργασία με την CATL. Σύμφωνα με το Reuters, η Stellantis επιβεβαίωσε ότι το έργο θα δημιουργήσει περίπου 3.000 θέσεις εργασίας και θα απαιτήσει επένδυση σχεδόν 2,5 δισ. ευρώ.

Το έργο προφανώς πείθει το ισπανικό υπουργείο Βιομηχανίας, καθώς έχει υποσχεθεί επιχορήγηση ύψους 133 εκατ. ευρώ από τον τρίτο γύρο του προγράμματος χρηματοδότησης PERTE. Το νέο αυτό ποσό θα ανεβάσει την τελευταία ενίσχυση της ισπανικής κυβέρνησης προς τη Stellantis σε σχεδόν 300 εκατομμύρια ευρώ, συμπεριλαμβανομένων 272 εκατομμυρίων ευρώ σε επιχορηγήσεις και 26 εκατομμυρίων ευρώ σε δάνεια.

Τα ισπανικά μέσα ενημέρωσης γράφουν εδώ και μήνες για τη δημιουργία του εργοστασίου. Σύμφωνα με αυτά, η Stellantis αναζητούσε εδώ και αρκετό καιρό μια τοποθεσία για το τέταρτο ευρωπαϊκό Gigafactory της  – εκτός από τα τρία που σχεδιάζει η κοινοπραξία Automotive Cells Company (ACC) στη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ιταλία. Η Ισπανία -όπως έχει πλέον επιβεβαιωθεί- έχει τις υψηλότερες πιθανότητες για το εργοστάσιο αυτό, εν μέρει επειδή η Stellantis διαθέτει τρία εργοστάσια οχημάτων στη χώρα (Μαδρίτη, Βίγκο και Σαραγόσα). Στα τέλη Νοεμβρίου του 2023, υπήρχαν ήδη οι πρώτες φήμες για τη Σαραγόσα ως προτιμώμενη τοποθεσία.

Το νέο είναι ότι η Stellantis και η CATL θα μπορούσαν να λειτουργήσουν από κοινού το εργοστάσιο μπαταριών για την παραγωγή στοιχείων LFP. Αυτό ταιριάζει με την επίσημη ανακοίνωση της Stellantis στα τέλη Νοεμβρίου 2023 σχετικά με τη συνεργασία με την CATL για μπαταρίες LFP στην Ευρώπη. Ενώ δύο άλλοι εταίροι συμμετέχουν στην ACC, αυτό το τέταρτο εργοστάσιο μπαταριών λέγεται ότι θα είναι μια κοινοπραξία 50:50. Ωστόσο, δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί πλήρως.

Το δεύτερο έργο μπαταριών, για το οποίο το ισπανικό Υπουργείο Βιομηχανίας παρέχει επιπλέον χρηματοδότηση, βρίσκεται ήδη στη φάση της κατασκευής. Οι κρατικές επιχορηγήσεις από το πρόγραμμα PERTE για το εργοστάσιο μπαταριών της PowerCo (VW Group) στο Sagunt θα αυξηθούν από 98 εκατ. ευρώ σε 152 εκατ. ευρώ.

Η Volkswagen έδωσε επίσημα το πράσινο φως για την κατασκευή του εργοστασίου κατασκευής μπαταριών κοντά στη Βαλένθια την άνοιξη του 2023. Την κατασκευή του θα διαχειρίζεται η θυγατρική της Volkswagen για τις μπαταρίες, PowerCo. Η ετήσια παραγωγική δυναμικότητα του εργοστασίου θα είναι 40 GWh, δημιουργώντας περισσότερες από 3.000 άμεσες θέσεις εργασίας όταν η παραγωγή ξεκινήσει το 2026. Κατά την έναρξη της κατασκευής, η Volkswagen ανέφερε επίσης για πρώτη φορά ότι η μονάδα παραγωγής θα μπορούσε να επεκταθεί σε 60 GWh και ότι θα δημιουργηθούν έως και 30.000 έμμεσες θέσεις εργασίας σε προμηθευτές και συνεργάτες στην Ισπανία.

Το εργοστάσιο θα βρίσκεται στο Sagunt – κοντά στη Βαλένθια, σε μια έκταση περίπου 130 εκταρίων. Μαζί με το σχεδιαζόμενο πάρκο προμηθευτών, το οποίο θα κατασκευαστεί παράλληλα με το εργοστάσιο PowerCo, η έκταση θα ανέρχεται σε 200 εκτάρια, σύμφωνα με τη Volkswagen. Η θυγατρική της Volkswagen σκοπεύει να τροφοδοτεί το εργοστάσιο κυψελών εξ ολοκλήρου με πράσινη ενέργεια από ηλιακή και αιολική ενέργεια. Για το σκοπό αυτό, κατασκευάζεται ένα ηλιακό πάρκο 250 εκταρίων κοντά στο εργοστάσιο. Πέρυσι, η Volkswagen ανακοίνωσε επίσης ότι ο κύκλος των πρώτων υλών θα κλείσει απευθείας στο χώρο του εργοστασίου κατασκευής κυψελών. Με άλλα λόγια, θα δημιουργηθούν επίσης στο χώρο του εργοστασίου δυνατότητες ανακύκλωσης και επανεπεξεργασίας.

Από την ίδρυσή της τον Ιούλιο του 2022, η PowerCo έχει εντοπίσει τρεις τοποθεσίες για εργοστάσια μπαταριών: Salzgitter, Βαλένθια και St. Thomas στο Οντάριο του Καναδά. Το εργοστάσιο της Βαλένθια θα καλύψει ένα σημαντικό κενό στην αλυσίδα εφοδιασμού για την παραγωγή ηλεκτρονικών αυτοκινήτων. Στο μέλλον, θα προμηθεύει, μεταξύ άλλων, τα εργοστάσια οχημάτων στο Martorell και την Pamplona.

Ο υπουργός Βιομηχανίας της Ισπανίας, Jordi Hereu, πιστεύει ότι ολόκληρη η βιομηχανία και το κοινό συμφωνούν ότι δεν υπάρχει επιστροφή όσον αφορά τον εξηλεκτρισμό της αυτοκινητοβιομηχανίας: «Γι’ αυτό το λόγο αφιερώνουμε ένα μεγάλο μέρος των κονδυλίων στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, με το μεγαλύτερο βιομηχανικό πρόγραμμα στην ιστορία μας για τη στήριξη της αυτοκινητοβιομηχανίας». Σε αυτό το πλαίσιο, ο υπουργός ανακοίνωσε ήδη την τέταρτη πρόσκληση για χρηματοδότηση στο πλαίσιο του προγράμματος PERTE. Θα δημοσιευθεί πριν από το τέλος του έτους.

Ο τρίτος γύρος χρηματοδότησης του προγράμματος PERTE βρίσκεται σε εξέλιξη. Η κυβέρνηση τον έχει ενισχύσει με 1,2 δισ. ευρώ και από το ταμείο αυτό προέρχονται και τα κονδύλια για τα δύο έργα που περιγράφονται παραπάνω. Η ισπανική συντομογραφία PERTE σημαίνει «Στρατηγικό σχέδιο για την οικονομική ανάκαμψη και τον μετασχηματισμό».

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

LG και Hyundai θα κατασκευάσουν εργοστάσιο μπαταριών EV

Πηγή: Electrive

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.