Η Ιταλία σίγουρα είχε τα προβλήματά της με τα ηλεκτρικά πατίνια πέρυσι, όμως ήταν από τις πρώτες χώρες που προσπάθησε να τα υποδεχθεί εντός ενός ορθού πλαισίου χρήσης. Πλέον, στη μετά-κορωνοϊού εποχή, τα πατίνια μοιάζουν ιδανικά για τις μετακινήσεις των Ιταλών ώστε να αποφεύγουν τα ΜΜΜ αλλά και την ταλαιπωρία των ΙΧ, θυμίζοντας… Ελλάδα σε ένα βαθμό.
Σε αντίθεση με τη χώρα μας, όμως, η ιταλική κυβέρνηση προσφέρει επιδότηση και για την αγορά ηλεκτρικού πατινιού, όπως και ηλεκτρικού ποδηλάτου (έως 60% της τιμής του με πλαφόν τα €500). Αρκετοί είναι και αυτοί που επιλέγουν τα ενοικιαζόμενα, dockless πατίνια καθώς μόνο την 1η εβδομάδα του Ιουνίου, “έγραψαν” 20.000 Km στη Ρώμη με αυτά.

 

Διαβάστε επίσης: Πρόστιμα άνω των €1.000 για ηλεκτρικά πατίνια στην Ιταλία

Το συνολικό ποσό της επιδότησης για αγορά ηλεκτρικών πατινιών και ποδηλάτων ανέρχεται στα €120 εκ. και θα διαρκέσει μέχρι τις 31/12/2020, όμως περιορίζεται σε κατοίκους πόλεων με πληθυσμό άνω των 50.000. Εντυπωσιακό είναι το οτι καλύπτει, επιπλέον, αγορά “segways”, ηλεκτρικών hoverboards αλλά και μίσθωσης διαμοιραζόμενων μεταφορικών μέσων, όχι όμως αυτοκινήτων (car sharing).

Photo by Andreas SOLARO / AFP)

Επέκταση ποδηλατικού δικτύου, μείωση ορίου ταχύτητας στις πόλεις

Παράλληλα γίνονται και αντίστοιχες προσπάθειες επέκτασης των ποδηλατόδρομων στις πόλεις αλλά και δημιουργία νέας σήμανσης στα φανάρια που θα επιτρέπουν στους αναβάτες να περιμένουν μπροστά από τα ΙΧ μέχρι να ανάψει το πράσινο, για λόγους ασφάλειας. 25 Km νέων ποδηλατόδρομων εκτός κέντρου θα δημιουργήσει σύντομα η Ρώμη και άλλα 35 Km το Μιλάνο, ώστε να ενθαρρύνει τη μετακίνηση με αυτά τα μέσα μεταφοράς. Ταυτόχρονα, αναμένεται μείωση των ορίων ταχύτητας εντός αστικού ιστού, κάτι που σταδιακά εφαρμόζουν όλες οι μεγάλες πόλεις της Ευρώπης και αναμένεται και στην Ελλάδα.

Επιστρέφοντας στα της επιδότησης στην Ιταλία, θα ισχύει για οχήματα που αποκτήθηκαν μεταξύ 4 Μαϊου και 31 Δεκεμβρίου και αφορά μόνο μια αγορά. Ο αγοραστής θα πρέπει να καταβάλει το πλήρες ποσό και με την απόδειξη θα δικαιούται επιστροφή του επιδοτούμενου ποσού (με τη χρήση ειδικού app), όμως δεν αποκλείεται μελλοντικά να πληρώνει μόνο το ποσό που του αναλογεί. Επίσης, θα δικαιούται επιστροφή του προϊόντος και αποζημίωση εντός 60 ημερών, αν συντρέχουν οι λόγοι.

Διαβάστε επίσης: Γιατί να μην επιδοτηθούν και τα ηλεκτρικά πατίνια στην Ελλάδα;

Τέλος, αξίζει να αναφερθούμε στους κανόνες που διέπουν τη χρήση πατινιών στη γείτονα χώρα. Τα πατίνια κατατάσσονται στην ίδια κατηγορία με τα ποδήλατα, έτσι δεν απαιτείται άδεια, πινακίδα ή ασφάλιση. Ωστόσο, ο αναβάτης θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 14 ετών και αν είναι μεταξύ 14-18 θα πρέπει να φοράει κράνος, ενώ απαγορεύεται η τοποθέτηση σέλας, αλλά και η μεταφορά δεύτερου ατόμου. Το όριο ταχύτητας ορίζεται στα 25 Km/h (6 Km/h σε πεζόδρομους) και απαγορεύεται η χρήση πατινιών σε δρόμους με όριο άνω των 50 Km/h.

Πηγή: Thelocal.it

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.