Ένα από τα μεγάλα “ερωτηματικά” που αφορούν την ηλεκτροκίνηση, ακόμα και σήμερα, περιστρέφεται γύρω από το πραγματικό, ανθρακικό (CO2) αποτύπωμα των EVs. Υπέρμαχοι των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τονίζουν πως αυτά εκπέμπουν σαφώς λιγότερους ρύπους κατά τη χρήση τους σε σχέση με τα βενζινοκίνητα και diesel οχήματα. Εμμέσως, φυσικά, εκεί όπου παράγεται η ενέργεια για την επαναφόρτισή τους. Προφανώς η εκπομπή ρύπων είναι μηδενική από το EV καθαυτό. Ωστόσο, συχνά παραβλέπουμε τις εκπομπές ρύπων για την κατασκευή του EV (και της μπαταρίας του). Επιπλέον, οι έμμεσες εκπομπές ρύπων των EVs εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τον τρόπο παραγωγής της ενέργειας. Η Polestar (το EV brand της Volvo) προσπαθεί να ξεκαθαρίσει το τοπίο, καλώντας τους υπόλοιπους κατασκευαστές να ακολουθήσουν το παράδειγμά της.

Η μεγαλύτερη διαφάνεια όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων κατά τη διάρκεια ζωής ενός EV θα βοηθήσει την υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης, κάτι στο οποίο συμφωνούμε με την εταιρεία. Στο κάτωθι διάγραμμα θα δείτε (κατά Polestar) τις συνολικές εκπομπές ρύπων 4 οχημάτων. Ενός θερμικού Volvo XC40 και τριών Polestar 2, με διαφορετικά configurations. Θα είχε ενδιαφέρον να δούμε τις εκπομπές και ενός PHEV XC40, αλλά ας πορευθούμε με τα όσα έχουμε.

Ρυπογόνα στην κατασκευή τα EVs, αλλά “καθαρά” στη χρήση

Να τονίσουμε πως οι “τόνοι” CO2e που βλέπετε στον άξονα Ψ, δεν είναι πραγματική μάζα, αλλά ένα “ισοδύναμο” χάριν σύγκρισης. Σε κάθε περίπτωση, το θερμικό (βενζίνης) XC40 είναι αρκετά πιο φιλικό προς το περιβάλλον, κατά την κατασκευή του. Ωστόσο, η κατάσταση ανατρέπεται εις βάρος του όσο χρησιμοποιείται. Εν τέλει, αποδεικνύεται πιο ρυπογόνο ακόμα και από το χειρότερο πιθανό “σενάριο” EV. Το Polestar 2 LR με δύο ηλεκτροκινητήρες είναι αυτό που πλησιάζει το αποτύπωμα του XC40. Αυτό, βέβαια, όσον αφορά τον παγκόσμιο μέσο όρο εκπομπών για παραγωγή ενέργειας. Η ενέργεια εντός Ε.Ε. είναι αρκετά πιο “καθαρή”, χάρη στο υψηλό ποσοστό ΑΠΕ. Τέλος, αν το EV τροφοδοτείται αποκλειστικά από αιολική ενέργεια, εκπέμπει λιγότερο από το 50% των ρύπων ενός θερμικού, στον κύκλο ζωής του.

Η κατάσταση δείχνει ακόμα καλύτερη για τα EVs αν πάμε σε υποδεέστερα specs. Όπως το Polestar 2 LR single-motor, που αποδίδει λιγότερη ισχύ και άρα καταναλώνει λιγότερη ενέργεια. Ελάχιστη η διαφορά του, όμως, συγκριτικά με το Standard Range μοντέλο, η οποία ουσιαστικά αφορά την μεγαλύτερη μπαταρία του LR. 

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Τα SUVs εκμηδενίζουν το όφελος ρύπων των EVs

Πηγή: Drive.com.au

Προηγούμενο άρθροΝέοι φορτιστές 22 kW από την ΔΕΗ Blue στο Athens Metro Mall
Επόμενο άρθροΝέα παράταση για την εκπόνηση ΣΦΗΟ
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.