Μπορεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να έχουν σαφώς μειωμένους ρύπους σε σχέση με τα συμβατικά (αν και όχι μηδενικούς), με αποτέλεσμα να νιώθουμε πως, επιτέλους, περνάμε σε μια εποχή με φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις. Ωστόσο, οι αριθμοί είναι αμείλικτοι. Οι συνολικοί ρύποι όχι μόνο δεν μειώθηκαν από το 2011 αλλά παρέμειναν… ίδιοι! Τουλάχιστον όσον αφορά το Ηνωμένο Βασίλειο, απ’όπου προέρχονται τα παρακάτω στοιχεία.

Σύμφωνα με το National Audit Office του UK, οι εκπομπές ρύπων των επιβατικών αυτοκινήτων στη Βρετανία μειώθηκαν μόλις κατά… 1% από το 2011. Αυτό παρά τη σημαντική αύξηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων.

Οι αιτίες του προβλήματος

Η αιτία; Η αύξηση της δημοφιλίας των SUVs αλλά και η αύξηση του κυκλοφοριακού στη χώρα, γενικότερα. Το συμπέρασμα της αναφοράς είναι οτι η Βρετανία έχει… μακρύ δρόμο αν θέλει να γίνει carbon-neutral το 2050. Ήδη η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει πως θα απαγορεύσει την πώληση συμβατικών οχημάτων το 2035, επιτρέποντας μόνο τα plug-ins. Οι ρύποι που εκπέμπονται από οχήματα ήταν 67,9 εκ. τόνοι CO2 το 2018, σχεδόν το 1/5 των συνολικών ρύπων της χώρας.

Η Βρετανία έχει ήδη ξοδέψει δισεκατομμύρια λιρών για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, την επιδότηση EVs και τη δημιουργία 140.000 σημείων φόρτισης. Ωστόσο, οι περισσότεροι σταθμοί δεν είναι κοινόχρηστοι και διαθέσιμοι στο ευρύ κοινό. Επιπλέον, τα EVs παραμένουν αρκετά ακριβά για τον μέσο αγοραστή, ο οποίος, μοιραία, αδυνατεί να αποκτήσει ένα τέτοιο μοντέλο.

Τα δεδομένα αυτά ανησυχούν τους ειδικούς, οι οποίον εκφράζουν ανοιχτά -πλέον- τις σκέψεις τους. Το κύριο πρόβλημα είναι οτι η ηλεκτροκίνηση απευθύνεται κυρίως στα ανώτερα κοινωνικά στρώματα, τόσο εξ’αιτίας του κόστους αγοράς ενός EV, όσο και εξ’αιτίας της έλλειψης κοινόχρηστων σταθμών φόρτισης σε πολλούς δρόμους και πόλεις της χώρας.

Αυτό ισχύει για όλες τις χώρες της Ευρώπης αυτή τη στιγμή, φυσικά και για την Ελλάδα. Αυτά τα εμπόδια πρέπει να ξεπεράσουν οι κυβερνήσεις των ευρωπαϊκών χωρών, αν θέλουν ταχύτερη υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης από τους πολίτες τους.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News!

 

Δείτε επίσης:

Η Shell εξαγόρασε το μεγαλύτερο δίκτυο φορτιστών στο UK

Πηγή: TheGuardian

Προηγούμενο άρθροΗ Huawei μπαίνει στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκίνητων!
Επόμενο άρθροΚοινές, εναλλάξιμες μπαταρίες για τα νέα Honda, Yamaha, Piaggio και KTM!
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.