Τα ηλεκτρικά ποδήλατα κατέκτησαν την αγορά ταχύτατα μέσα σε 2 χρόνια, χάρη και στην πανδημία. Όσοι αντιλήφθηκαν εγκαίρως το τι θα συμβεί, κατάφεραν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους σημαντικά, προμηθευόμενοι και εμπορευόμενοι e-bikes με υποβοήθηση. Τα ηλεκτρικά ποδήλατα, φυσικά, φθάνουν τα 25 Km/h βάσει της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Ωστόσο, είναι γεγονός πως η αφαίρεση του “κόφτη” και η αναβάθμιση των ηλεκτρονικών μερών τους για την επίτευξη μεγαλύτερων ταχυτήτων (συνήθως 40-60 Km/h) είναι μια αρκετά απλή υπόθεση. Πολλοί είναι οι χρήστες που θέλουν μεγαλύτερη ταχύτητα από το e-bike τους, καθώς αποτελεί το καθημερινό τους μέσο μετακίνησης, συχνά και σε μεγάλους δρόμους ή λεωφόρους όπου τα 25-30 Km/h είναι ανεπαρκή και επικίνδυνα. Φυσικά, αυτό αντίκειται στη νομοθεσία, με βάση και τον ελληνικό Κ.Ο.Κ., πλέον.
Σε μια προσπάθεια περιορισμού αυτού του φαινομένου, ένας νέος συνασπισμός γεννιέται. 15 ενώσεις κατασκευαστών ποδηλάτων από όλο τον κόσμο και 68 λοιπές εταιρείες αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους εναντίον των “πειραγμένων” ηλεκτρικών ποδηλάτων. Υπό την αιγίδα της CONEBI (Confederation of the European Bicycle Industry), αναγνωρίζουν οτι τα ηλεκτρικά ποδήλατα χωρίς περιοριστή ταχύτητας μπορούν να δημιουργήσουν προβλήματα από πλευράς οδικής ασφάλειας, τεχνικά προβλήματα αλλά και να έχουν νομικές επιπτώσεις. Επίσης, ένα πειραγμένο e-bike χάνει την εγγύησή του και πιθανώς δεν καλύπτεται νομικά από την ασφαλιστική εταιρεία του κατόχου.
Ο προαναφερθείς συνασπισμός θα συνεχίσει τις καλές πρακτικές κατασκευής και πώλησης e-bikes, φυσικά. Επιπλέον θα προσπαθήσει να αναπτύξει μηχανισμούς-εμπόδια ενάντια στην αφαίρεση των περιοριστών. Αισιοδοξεί να βελτιώσει τα πρότυπα κατασκευής και σχεδιασμού των ηλεκτρονικών μερών των ποδηλάτων. Τέλος, να ενημερώσει το κοινό για τα προβλήματα που προκύπτουν από τα πειραγμένα ποδήλατα.
Όσον αφορά την ισχύουσα νομοθεσία, η CONEBI θεωρεί οτι είναι ορθή και κατάλληλη. Σημειώνει πως τα e-bikes πρέπει να συνεχίσουν να κατηγοριοποιούνται ως ποδήλατα, σαφώς διαχωρισμένα από άλλα ηλεκτροκίνητα δίκυκλα, όπως τα ηλεκτρικά μοτοποδήλατα/σκούτερ. Τέλος, καλεί την Ε.Ε. και κάθε μέλος της να αυστηροποιήσει τα μέτρα κατά των εμπόρων και χρηστών “πειραγμένων” e-bikes.
Μπορείτε να βρείτε το πλήρες κείμενο που συνυπέγραψαν οι παραπάνω πατώντας εδώ.
Η κατάσταση στην Ελλάδα
Εδώ να σχολιάσουμε πως το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο σε ορισμένες χώρες της Ε.Ε. σε σχέση με άλλες. Αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες. Σαφώς και ένα ανεπαρκές (σχεδόν ανύπαρκτο) δίκτυο ποδηλατόδρομων δεν βοηθά, όπως στην περίπτωση της χώρας μας. Πολλοί χρήστες e-bikes αναγκάζονται να κυκλοφορούν σε δρόμους, μαζί με τα υπόλοιπα οχήματα. Ως εκ τούτου, τα 25 Km/h θεωρούνται ανεπαρκή και καταφεύγουν σε “tampering”. Η BMW (διαβάστε παρακάτω) έχει προτείνει μια έξυπνη λύση σε αυτό το πρόβλημα, με τη χρήση geofencing, ώστε να πωλούνται νόμιμα τα e-bikes με τελική ταχύτητα έως και 60 Km/h.
Ευτυχώς, η νέα νομοθεσία επιτρέπει σε πολλούς Έλληνες να αποκτήσουν και να οδηγήσουν νόμιμα ένα ηλεκτρικό μοτοποδήλατο με τελική 45 Km/h. Αυτό αποτελεί μια πιο κατάλληλη εναλλακτική για όσους θέλουν να κινούνται με μεγαλύτερες ταχύτητες. Ωστόσο, οι -ακόμα- υψηλές τιμές των ηλεκτρικών σκούτερ, σε συνδυασμό με την περιορισμένη οικονομική δυνατότητα των πολιτών, αποτελεί άλλο ένα παράγοντα που τους στρέφει προς τα “πειραγμένα” e-bikes.
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Πηγή: Cyclingindustry.news