Τα τελευταία χρόνια, με την ραγδαία αύξηση των ηλεκτρικών δικύκλων, σχεδόν όλες οι χώρες του κόσμου αντιμετωπίζουν τα ίδιο πρόβλημα. Πως θα κατηγοριοποιήσεις ένα ηλεκτρικό ποδήλατο, με βάση την ταχύτητά του; Επιπλέον, γιατί ένα πρακτικά μηχανοκίνητο όχημα να μην μπορεί να υπερβεί τα 25 Km/h; Η BMW προσπαθεί να λύσει το πρόβλημα αυτό με την τεχνολογία AMBY και τα BMW i Vision AMBY – BMW Motorrad Vision AMBY.

Το AMBY προέρχεται από τις λέξεις “adaptive mobility”. Πρακτικά, το concept της BMW βασίζεται στην τεχνολογία του geofencing. Αυτή χρησιμοποιεί το ενσωματωμένο GPS του ποδηλάτου/μοτοποδηλάτου, σε συνδυασμό με τους “χάρτες” κάθε χώρας. Το i Vision AMBY, για παράδειγμα, είναι ένα ηλεκτρικό ποδήλατο, το οποίο έχει τελική έως 60 Km/h. Υπό κανονικές συνθήκες, η κίνησή του θα ήταν παράνομη στους δρόμους μιας πόλης. Αυτό διότι θα έπρεπε να πωλείται ως μοτοποδήλατο και να φέρει πινακίδα, άδεια κυκλοφορίας, ασφάλιση και ο αναβάτης να έχει την αντίστοιχη άδεια οδήγησης.

Ωστόσο, χάρη στο geofencing, το ποδήλατο θα “ξέρει” ανά πάσα στιγμή αν βρίσκεται σε ποδηλατόδρομο, σε δρόμο, εντός ή εκτός πόλης. Έτσι, θα προσαρμόζει αυτόματα την τελική ταχύτητα στα 25 Km/h σε ποδηλατόδρομους (και με τη χρήση πεταλιών), στα 45 Km/h σε δρόμους του κέντρου μιας πόλης και στα 60 Km/h σε μεγάλες λεωφόρους ή εκτός πόλης.

Έτσι, αν ποτέ αυτό το concept μπει σε παραγωγή και πάρει έγκριση για πώληση στην εκάστοτε αγορά, θα λύσει το πρόβλημα της κατηγοριοποίησης των σύγχρονων ηλεκτρικών δικύκλων. Φυσικά, για όσους επιλέγουν να το κινήσουν με 45 ή 60 Km/h, θα χρειάζεται και πάλι η αντίστοιχη άδεια, αριθμός κυκλοφορίας, δίπλωμα κ.λπ. Αυτά θα μπορούν να καταχωρούνται μέσω ενός smartphone app που θα είναι “paired” με το συγκεκριμένο ποδήλατο.

Είναι ρεαλιστικό και εφαρμόσιμο το AMBY;

Προς το παρόν δεν υπάρχει πρόβλεψη στη νομοθεσία για τέτοιου είδους οχήματα. Η BMW, όμως, ελπίζει οτι το concept θα δώσει το έναυσμα για ένα νέο διάλογο και αλλαγή του νόμου. “Στο μέλλον, κατηγορίες όπως αυτοκίνητο, ποδήλατο και μοτοσυκλέτα δεν θα πρέπει να καθορίζουν τη φύση των οχημάτων που οραματιζόμαστε και αναπτύσσουμε.”, δήλωσε ο Werner Haumayr, Vice President BMW Group Design Conception.

Ως τεχνολογία, το geofencing υπάρχει και χρησιμοποιείται ήδη ευρέως στα μέσα μικροκινητικότητας. Σχεδόν όλες οι εταιρείες ενοικίασης ηλεκτρικών πατινιών το χρησιμοποιούν. Θέτουν όρια εντός μιας πόλης, εκτός των οποίων το πατίνι δεν επιτρέπεται να βρεθεί. Έτσι, είτε αυτό επιβραδύνει και σταματά όταν ο αναβάτης περάσει τα “σύνορα”, είτε συνεχίζει να λειτουργεί αλλά απαιτεί από τον αναβάτη να το επιστρέψει “εντός συνόρων” για να ολοκληρώσει τη διαδρομή και τη χρέωσή του.

Ορισμένες εταιρείες έχουν αναπτύξει σημαντικά τις τεχνολογίες geofencing τους. Σε βαθμό, μάλιστα, που το πατίνι “ξέρει” αν βρίσκεται εντός ποδηλατόδρομου ή 2 μέτρα δίπλα, μέσα στο δρόμο. Το geofencing μπορεί να λειτουργήσει με αρκετά μεγάλη ακρίβεια, πλέον, αν και σίγουρα επιδέχεται βελτίωσης. Σε κάθε περίπτωση, το concept της BMW είναι πολύ ενδιαφέρον και θα το παρακολουθούμε στενά!

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης: 

Ιρλανδία και Αγγλία προωθούν τα έξυπνα πατίνια

Πηγή: ebiketips

Προηγούμενο άρθροΕπιδότηση EVs στις ΗΠΑ με $12.500 μέχρι το 2032!
Επόμενο άρθροΜόνο γυναίκες εργαζόμενες στο FutureFactory της Ola Electric
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.