Τα μέσα μικροκινητικότητας όπως τα ηλεκτρικά πατίνια κατακλύζουν τις ευρωπαϊκές πόλεις, αν και η πορεία τους διεκόπη για αρκετούς μήνες εξ’αιτίας της πανδημίας. Ωστόσο, σε μια προσπάθεια να γίνουν πιο ασφαλή για χρήστες και πεζούς, αρκετές εταιρείες ενσωματώνουν ειδικά συστήματα προειδοποίησης και αυτόματου περιορισμού, ώστε να τα κάνουν πιο “έξυπνα”. Έχουμε αναφερθεί αρκετές φορές στο παρελθόν σε αυτά τα συστήματα που θα βοηθήσουν τα έξυπνα πατίνια να γίνουν μέρος των smart cities, των έξυπνων πόλεων του μέλλοντος.

Στην Ιρλανδία και συγκεκριμένα στο Δουβλίνο θα λάβει χώρα ένα πιλοτικό πρόγραμμα 6μηνης διάρκειας, μέσα στο campus του Dublin City Univercity (DCU). Η Smart DCU μαζί με την TIER είναι υπεύθυνες για το πρόγραμμα. Η Insight θα είναι υπεύθυνη για τη συλλογή και εκτίμηση των δεδομένων (analytics) κατά τη χρήση των πατινιών. Χρησιμοποιώντας τεχνολογία της Luna, τα 30 έξυπνα πατίνια της TIER μπορούν να κάνουν πολλά, νέα πράγματα. Για παράδειγμα, μπορούν να αναγνωρίσουν τους πεζούς κοντά στο πατίνι, για αποφυγή ατυχημάτων. Επιπλέον, μπορούν να διακρίνουν τα όρια της λωρίδας στην οποία πρέπει να παραμένει το πατίνι. Είτε είναι ποδηλατόδρομος, είτε δρόμος, είτε ποδηλατολωρίδα εντός αυτού. Σε περίπτωση παρέκκλισης, μπορούν να ειδοποιούν τον χρήστη ή/και τον διαχειριστή αλλά και να απενεργοποιούνται αυτόματα.

Πατίνι της Spin με ενσωματωμένες κάμερες και αισθητήρες

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος θα εξεταστούν και άλλες δυνατότητες. Για παράδειγμα, ενημερώσεις για μποτιλιάρισμα, χαρτογράφηση υποδομών οχημάτων και “heat mapping” συμβάντων/ατυχημάτων ώστε να διαπιστώνεται αν κάποιο σημείο είναι ιδιατέρως προβληματικό και χρειάζονται διορθωτικές κινήσεις (π.χ. μια διασταύρωση με κακή ορατότητα, ένα λανθασμένα ρυθμισμένο φανάρι, μια ανωμαλία του οδοστρώματος κ.λπ.).

Πάνω από 18.000 σπουδαστές και 2.000 εργαζόμενοι στο Πανεπιστήμιο του Δουβλίνου θα μπορούν να συμμετέχουν στο πρόγραμμα αυτό.

Δειλά υποδέχεται το Λονδίνο τη μικροκινητικότητα

Πολύ κοντά αλλά… εκτός Ε.Ε., πλέον, το Λονδίνο προχωρά με μάλλον “δειλά” βήματα στην υποδοχή των ηλεκτρικών πατινιών. Μόνο των ενοικιαζόμενων από τους αδειοδοτημένους παρόχους, φυσικά, αφού τα ιδιόκτητα πατίνια εξακολουθούν να θεωρούνται παράνομα όταν χρησιμοποιούνται σε δημόσιους δρόμους.

πατίνια Λονδίνο

Ειδικές θέσεις στάθμευσης για τα πατίνια θα στηθούν σύντομα κοντά σε σταθμούς ΜΜΜ στο South Kensington Tube station και στο Kensington High Street. Οι θέσεις αυτές θα είναι σε σημεία που δεν εμποδίζουν λοιπά οχήματα και πεζούς. Η δοκιμαστική περίοδος θα ξεκινήσει το Μάιο στο Kensington, όπως και στο Chelsea. Αξίζει να αναφερθεί πως τα πατίνια θα έχουν τελική ταχύτητα 25 Km/h (όπως στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης). Όμως, θα περιορίζονται αυτόματα με τη χρήση geofencing τεχνολογίας στα 13 Km/h, όταν εισέρχονται σε συγκεκριμένες “slow” ζώνες.

Στην Ελλάδα, παρ’ότι βρισκόμαστε στα πρόθυρα της τουριστικής σεζόν, οι εταιρείες βραχυχρόνιας μίσθωσης πατινιών εξακολουθούν να απέχουν. Εξαίρεση εξαίρεση η Θεσσαλονίκη (μέσω της Rise) και υπηρεσίες όπως αυτή της Kineo στην Αθήνα. Ωστόσο, το πρόσφατα ψηφισθέν νομοσχέδιο για τα ΕΠΗΟ και η σταδιακή απόσυρση των περιοριστικών μέτρων κατά του COVID ίσως ανοίξει το δρόμο της επιστροφής για τα ενοικιαζόμενα ηλεκτρικά πατίνια.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News!

Δείτε επίσης:

Πατίνια με ενσωματωμένες κάμερες ετοιμάζει η Spin

Πηγές: Cities-Today, MyLondon.news

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.