Πολλοί είναι οι κατασκευαστές που “ποντάρουν” και στην υδρογονοκίνηση, στο πλαίσιο της ηλεκτροκίνησης. Το υδρογόνο προορίζεται κυρίως για βαρέα οχήματα, φορτηγά αλλά και τις θαλάσσιες μεταφορές, ίσως και τις αερομεταφορές, σε βάθος χρόνου. Η Hyundai είναι ένας από αυτούς τους κατασκευαστές και σύμφωνα με νέες πληροφορίες, αναπτύσσει μια πλατφόρμα για σκάφη που θα λειτουργεί με θαλασσινό νερό!

Η πλατφόρμα αναμένεται να είναι έτοιμη το 2023 και έχει ως στόχο να αντικαταστήσει τα μικρά και μεσαία diesel σκάφη. Για την σκοπούς δοκιμών και επίδειξης, η Hyundai ετοιμάζει ένα γιωτ μήκους 15-20 μέτρων, με δικά της fuel cells υδρογόνου. Θα έχει τρία κύτη (hulls), μέσα στα οποία θα βρίσκονται μίνι εγκαταστάσεις ηλεκτρόλυσης του θαλασσινού νερού για την παραγωγή υδρογόνου. Αυτό, με τη σειρά του, θα επιτρέπει στα fuel cells να παράγουν ηλεκτρική ενέργεια για να κινήσουν τις προπέλες του σκάφους. Στο πάνω μέρος του σκάφους θα υπάρχουν φωτοβολταϊκά panels και δύο κάθετες ανεμογεννήτριες, για την παραγωγή καθαρής ενέργειας που θα χρησιμοποιείται για την ηλεκτρόλυση. Και εγένετο… “πράσινο υδρογόνο”.

Η πλατφόρμα θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο για σκάφη αναψυχής, όσο και για μεταφορές αγαθών/πρώτων υλών ή απορριμάτων/αποβλήτων. Το κόστος της, όμως, είναι τεράστιο, στα €3,3 εκ. ανά μονάδα! Πίσω από την πλατφόρμα βρίσκεται ο Ha Hak-soo, ο σχεδιαστής του e-Bogie, του trailer υδρογόνου της Hyundai που υπόσχεται αυτονομία 1.000 Km.

Στη Ν.Κορέα υπάρχουν χιλιάδες diesel πλοία με ηλικία 20-30 ετών. Είναι αδύνατο να εκσυγχρονιστούν περαιτέρω και υπάρχει ζήτηση για την αντικατάστασή τους. Το ζήτημα είναι η βιωσιμότητα ενός υδρογονοκίνητου πλοίου, το οποίο έχει πολύ μεγάλο κόστος κατασκευής. Επιπλέον, τα ηλεκτροκίνητα πλοία χρειάζονται είτε τεράστιες μπαταρίες, είτε τεράστια fuel cells. Το αποτέλεσμα είναι μεγαλύτερα μαγνητικά πεδία, τα οποία μπορούν να επηρεάσουν αισθητήρες και chips του πλοίου.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης: 

Toyota Mirai έκανε 1.360 Km με 5,65 Kg υδρογόνου

Πηγή: KoreaHerald

Ηλεκτρικό σκάφος Ηλεκτρικό σκάφος 

Προηγούμενο άρθροΗ Shell ολοκλήρωσε μονάδα ηλεκτρόλυσης 20MW στην Κίνα
Επόμενο άρθροTesla Model S Plaid vs Lucid Air Dream Edition σε drag και roll race!
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.