Έχουμε γράψει αρκετές φορές για τον κίνδυνο φωτιάς σε ηλεκτρικά οχήματα, ο οποίος ελλοχεύει, κυρίως σε κακής ποιότητας οχήματα/μπαταρίες/ηλεκτρονικά αλλά και μετά από εργασίες επισκευής/συντήρησης/αναβάθμισης που μπορεί να γίνουν στο όχημα. Οι μπαταρίες λιθίου είναι το πλέον “επίφοβο” εξάρτημα και σε περίπτωση που αναφλεγούν, προκαλείται αλυσιδωτή αντίδραση που καθιστά πολύ δύσκολη την κατάσβεση. Επίσης, η φωτιά παίρνει διαστάσεις σε δευτερόλεπτα και εκλύονται τοξικά για τον άνθρωπο αέρια, επί ώρα. Δυστυχώς, ένα τέτοιο συμβάν είχαμε σήμερα στο Ν.Ηρακλείου, στην Κρήτη, με “θύμα” ένα ηλεκτρικό σκούτερ.

Το σκούτερ του Γ.Λ. (τα στοιχεία του είναι στη διάθεση του GetElectric.gr) αναφλέγη μέσα σε δευτερόλεπτα, σε επαρχιακό δρόμο του Ηρακλείου. Η φωτιά επεκτάθηκε ταχύτητα, χωρίς να του δώσει καν το χρόνο να πάρει το σακίδιό του πάνω από το όχημα. Σύμφωνα με τον ίδιο τον κάτοχο, στο σκούτερ είχε αλλαχθεί η μπαταρία πριν από 3 ημέρες, από έμπειρο τεχνικό. Πριν το συμβάν, το σκούτερ ήταν σε κίνηση για περίπου 10 λεπτά, χωρίς να πιέζεται στα όριά του από πλευράς απόδοσης, σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη.

Εκλήθη η Πυροσβεστική, η οποία και έσβησε τη φωτιά στο ηλεκτρικό σκούτερ με νερό. Στο video παρατηρούμε πως πιθανότατα έχει ήδη γίνει προσπάθεια κατάσβεσης με φορητό πυροσβεστήρα ξηράς κώνεος, χωρίς αποτέλεσμα. Αυτό συνάδει και με τα όσα γνωρίζουμε για τις φωτιές σε μπαταρίες EVs και τα όσα μας έχει αναφέρει εκπρόσωπος του Πυροσβεστικού Σώματος Ελλάδος, σε σχετικό μας αφιέρωμα.

Στον απόηχο του συμβάντος αυτού, τονίζουμε για ακόμα μια φορά την προσοχή που χρειάζεται κατά τις εργασίες σε ηλεκτρικά οχήματα. Ένα απλό βραχυκύκλωμα, μια κακή σύνδεση, η υπέρβαση των ορίων των ηλεκτρονικών (ισχύς, τάση, ρεύμα, θερμοκρασία), η εισροή νερού κ.λπ. μπορούν να οδηγήσουν ταχύτατα σε φωτιά, η οποία ειδικά σε κλειστούς χώρους μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα σοβαρές υλικές ζημιές ή/και σωματικές βλάβες.

Δείτε επίσης:

Οι Έλληνες πυροσβέστες έτοιμοι να αντιμετωπίσουν φωτιές σε ηλεκτρικά οχήματα

Το βίντεο και οι φωτογραφίες αναρτήθηκαν αρχικά στο FB Group Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα

Προηγούμενο άρθροΈκπληκτος δηλώνει ο Υπουργός Περιβάλλοντος από την αδειοδότηση 13 ανεμογεννητριών στη Β.Εύβοια
Επόμενο άρθροΜεταφέρεται για τον Μάιο του 2022 η έκθεση «ΑUTOKINHΣΗ Anytime»
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.