Μπορεί ο νέος Πρόεδρος των ΗΠΑ, Joe Biden, να έχει μεγαλεπήβολα πλάνα για την ηλεκτροκίνηση, αλλά ήδη αντιμετωπίζει τα πρώτα εμπόδια… “εκ των έσω”. Το ITC (International Trade Commission) των ΗΠΑ απαγόρευσε την πώληση και κατασκευή μπαταριών από την SK Innovation, μέλος του νοτιοκορεάτικου κολοσσού SK Group.

Η SK Innovation είναι ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές μπαταριών στον κόσμο. Ο λόγος της εξώθησής της από τις ΗΠΑ; Κατηγορείται πως έκλεψε τεχνολογία από την -επίσης κορεάτικη- LG Energy Solution. Έτσι, για τα επόμενα 10 χρόνια η SK δεν θα μπορεί να πουλά και να κατασκευάζει μπαταρίες στις ΗΠΑ.

Αυτή η εξέλιξη δημιουργεί πρόβλημα σε πολλούς, ακόμα και στον ίδιο τον Biden. Πρώτον, με βάση την απόφαση, Ford και VW θα πρέπει να αλλάξουν προμηθευτή μπαταριών για τα μοντέλα τους μέσα σε 2-4 χρόνια. Οι δύο εταιρείες είχαν βασιστεί στις μπαταρίες EVs της SK για τα αυτοκίνητά τους.

Οι επιπτώσεις για την SK και την ηλεκτροκίνηση στις ΗΠΑ

Δεύτερον, η ίδια η SK Innovation θα δει το τζίρο της στις ΗΠΑ να μειώνεται δραματικά, ενώ μάλιστα έχει ήδη επενδύσει $2,6 δις για την κατασκευή ενός εργοστασίου στη Jackson County της Georgia. Το εργοστάσιο θα έδινε δουλειά σε 3.000 εργαζόμενους μέχρι το 2024 αλλά πλέον αυτό δείχνει ανέφικτο.

Το εργοστάσιο της SK Innovation στη Georgia των ΗΠΑ (2020)

Η εταιρεία δήλωσε “εξαιρετικά ανήσυχη για τις εμπορικές και επιχειρησιακές επιπτώσεις αυτής της απόφασης στο εργοστάσιό της” και πως θα ξεκινήσει αμέσως συζητήσεις με τους πελάτες της, Ford και VW. “Πιστεύουμε, επιπλέον, πως η απόφαση του ITC μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την πολιτική του Προέδρου Biden απέναντι στην κλιματική αλλαγή και την επέκταση της ηλεκτροκίνησης στις ΗΠΑ”, αναφέρει η ανακοίνωση.

Το κενό που αφήνει η SK Innovation στις ΗΠΑ, όσον αφορά τις μπαταρίες EVs, δεν θα καλυφθεί εύκολα. Η μονάδα παραγωγής της ήταν ήδη έτοιμη να ξεκινήσει και οι εξελίξεις ίσως δημιουργήσουν έλλειψη μπαταριών στην αγορά, με αποτέλεσμα την έλλειψη EVs και την καθυστέρηση του εξηλεκτρισμού του αμερικάνικου στόλου οχημάτων. Ο Biden έχει δικαίωμα να ασκήσει βέτο στην απόφαση εντός 60 ημερών. Ωστόσο, σπάνια ένας Πρόεδρος έχει ασκήσει αυτό το δικαίωμά του. Ο Barack Obama ήταν ο μόνος πρόσφατος POTUS που ακύρωσε απόφαση του ITC, το 2013, υπέρ της Apple. Ο αμέσως προηγούμενος ήταν ο Ronald Reagan τη δεκαετία του ’80, συμπτωματικά υπέρ μιας εταιρείας μπαταριών.

Αν ο Biden δεν ασκήσει βέτο, τότε η SK μπορεί να καταφύγει στα ομοσπονδιακά δικαστήρια. Η δικηγορική εταιρεία που την εκπροσωπεί δήλωσε πως θα μπορούσε να αποδείξει οτι οι μπαταρίες της SK έχουν διαφορετική σύσταση από αυτές της LG. Να σημειωθεί πως η περίοδος “χάριτος” για την Ford ανέρχεται στα 4 έτη και για τη VW στα 2 έτη. Επίσης, το ITC επέτρεψε στην SK να εισάγει στις ΗΠΑ μπαταρίες EVs και εξαρτήματα για τη συντήρηση και επισκευή των battery packs σε οχήματα της KIA, τα οποία έχουν πωληθεί μέχρι σήμερα.

Η ικανοποίηση της LG και ο πιθανός συμβιβασμός

Η LG, από την πλευρά της, έχει κάθε λόγο να είναι ικανοποιημένη. Εξήρε την απόφαση του ITC και δήλωσε πως ήταν δίκαιη. Σύμφωνα με την ίδια, η SK χρησιμοποίησε παράνομα τεχνολογίες που η LG αναπτύσσει εδώ και 15 χρόνια. Η δικηγορική εταιρεία που εκπροσωπεί την εταιρεία δήλωσε πως θα αυξήσει την παραγωγή μπαταριών της ώστε να καλύψει τη ζήτηση. Η LG είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών στις ΗΠΑ μετά την Tesla. Η εταιρεία του Elon Musk κατασκευάζει μπαταρίες για τα δικά της οχήματα. Ωστόσο, η SK Innovation κερδίζει διαρκώς μερίδιο τα τελευταία χρόνια, κάτι που προκάλεσε και την προσφυγή της LG στο ITC.

Ειδικοί αναφέρουν πως η απόφαση σίγουρα θα βλάψει ιδιαίτερα την SK αλλά και την ηλεκτροκίνηση στις ΗΠΑ. To καλύτερο σενάριο, κατ’αυτούς, είναι ένας συμβιβασμός μεταξύ LG και SK, για αποζημίωση της πρώτης από τη δεύτερη. Έτσι θα συνεχίσουν να παράγουν και να εισάγουν μπαταρίες, ώστε να μην καθυστερήσει ο εξηλεκτρισμός στις ΗΠΑ.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News!

 

Δείτε επίσης:

Η Samsung ετοιμάζει solid-state μπαταρίες για αυτονομία 800 Km!

Πηγή: Huffpost

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.