Ο κλάδος των Μεταφορών αλλάζει με γοργούς ρυθμούς. Αυτό θα επηρεάσει τις συνήθειες και τις μετακινήσεις μας σε μεγάλο βαθμό τα επόμενα χρόνια. Είναι γεγονός πως οι μεγάλες πόλεις πάσχουν από υπερπληθυσμό οχημάτων, κάτι που προκαλείται κυρίως από τα επιβατικά Ι.Χ. Το οδικό δίκτυο δεν επαρκεί για ένα τόσο μεγάλο όγκο ατομικών μετακινήσεων σε καθημερινή βάση, κάτι που μεταφράζεται σε ατελείωτες ουρές και ώρες μποτιλιαρίσματος. Τα ΜΜΜ, στις περισσότερες περιπτώσεις, δεν είναι στο επίπεδο που θα επιθυμούσαν οι πολίτες για να τα επιλέξουν έναντι του Ι.Χ. Αρκετός κόσμος, λοιπόν, στρέφεται και στα δίκυκλα αλλά και τα μέσα μικροκινητικότητας (πατίνια, ποδήλατα κ.λπ.) για να βρει μια λύση σε αυτό το μεγάλο πρόβλημα. μείωση ΙΧ

Μια άλλη λύση είναι το ride sharing/car sharing. Η απομάκρυνση, δηλαδή, από την ατομική μετακίνηση με ένα τετράτροχο και ο “διαμοιρασμός” του για να εξυπηρετήσει περισσότερους από έναν χρήστες. Φυσικά, την εποχή της πανδημίας, κάτι τέτοιο δεν φαντάζει καλή λύση για κανέναν. Έτερη λύση αποτελούν τα πολύ μικρά, σχεδόν ατομικά αυτοκίνητα πόλης, τα οποία έχουν μικρότερο όγκο και μικρότερο “αποτύπωμα” σε ρύπους και κατανάλωση ενέργειας. Σε αρκετές πόλεις της Ευρώπης ήδη βρίσκονται αρκετά τέτοια αυτοκίνητα, διαμοιραζόμενα μάλιστα. Αυτό σημαίνει οτι μέσω ενός app μπορείτε να “ξεκλειδώσετε” το mini-car, να το χρησιμοποιήσετε για μια διαδρομή στο κέντρο και έπειτα να το σταθμεύσετε και να το αποδεσμεύσετε για τον επόμενο χρήστη, πληρώνοντας ένα μικρό αντίτιμο.

Πηγή: Free2move

Η ιδιοκτησία Ι.Χ. στο “στόχαστρο” κυβερνήσεων

Όλα τα παραπάνω είναι ένας πρόλογος γι’αυτό που θα επακολουθήσει στις αστικές μετακινήσεις, εν καιρώ και στην Ελλάδα. Στο Ηνωμένο Βασίλειο ήδη ανοίγει ο “διάλογος” για την μείωση ΙΧ, από επίσημα χείλη. H Υπουργός Μεταφορών του UK, Trudy Harrison, δήλωσε πως η χώρα πρέπει να “απομακρυνθεί από τις αντιλήψεις του 20ου αιώνα γύρω από την ιδιοκτησία αυτοκινήτων”. Χαρακτήρισε “φοβερό το οτι τα 2/3 των μετακινήσεων αφορούσαν ένα άτομο και το ΙΧ του. Ζήτησε προτάσεις από τους ειδικούς για το πως μπορεί να βελτιωθούν οι μετακινήσεις στις πόλεις. Πάντα με γνώμονα τη μείωση των ρύπων και τη βελτίωση της κυκλοφορίας. Εν τέλει, όλοι καταλήγουν στο concept του “shared transport”, το οποίο χαρακτήρισε σχεδόν έτοιμο να αποτελέσει “ρεαλιστική επιλογή” για πολλούς Βρετανούς.

Σύμφωνα με έρευνα, το 58% όλων των ιδιωτικών μετακινήσεων μέσα στο 2019 ήταν κάτω από 8 Km. Αυτό σημαίνει οτι πρόκειται για μετακινήσεις που θα μπορούσαν κάλλιστα να γίνουν με εναλλακτικά μέσα. Η κυβέρνηση εδώ και αρκετό καιρό αναφέρεται στο οτι η χρήση ΜΜΜ πρέπει να γίνει η “κανονικότητα” και όχι η εξαίρεση. Επιπλέον στρέφεται προς την ανάπτυξη μοντέλων διαμοιραζόμενης κινητικότητας.

Η γνώμη μας;

Δυστυχώς, η καθημερινή, ατομική μετακίνηση με Ι.Χ. μέσα στις πόλεις δημιουργεί μεγάλα προβλήματα. Η αύξηση του πληθυσμού αλλά και όσων πλέον διαθέτουν και χρησιμοποιούν Ι.Χ. δεν συμβαδίζει με την βελτίωση των υποδομών στις Μεταφορές. Μετά από μια δεκαετία κρίσης και εν μέσω πανδημίας, τα ΜΜΜ είναι “αναγκαίο κακό” για τους περισσότερους η ύστατη λύση. Αυτοί είναι οι κύριοι λόγοι για τους οποίους προωθούμε εξ’αρχής τη μικροκινητικότητα και εν γένει τη μετακίνηση με δίκυκλα, καθώς έχουν πολύ μικρότερο “αποτύπωμα” και μεγάλα πλεονεκτήματα. Το shared transport είναι μια λύση που σίγουρα θα εξαπλωθεί στις πόλεις τα επόμενα χρόνια. Στόχος των κυβερνήσεων, τουλάχιστον εντός Ε.Ε., θα γίνει η μείωση των ιδιόκτητων επιβατικών, καθώς η πίεση για τη μείωση των ρύπων είναι τεράστια.

Ακόμα και με τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης, όμως, το κυκλοφοριακό πρόβλημα δεν λύνεται παρά μόνο αν στραφούμε μακριά από την ατομική μετακίνηση με Ι.Χ. Το κόστος ιδιοκτησίας αυτοκινήτου θα αυξηθεί τα επόμενα χρόνια ποικιλλοτρόπως, ενώ και η χρήση του κοντά στα αστικά κέντρα θα περιοριστεί με μέτρα όπως ο Δακτύλιος, τα car-free zones κ.λπ. Το συμπέρασμα είναι πως, μοιραία, θα χάσουμε την “πολυτέλεια” της άνετης, ατομικής μετακίνησης με το Ι.Χ. Η ιδιοκτησία επιβατικού αυτοκινήτου θα έχει μεγαλύτερο κόστος και λιγότερα πλεονεκτήματα σε σχέση με σήμερα.

μείωση ΙΧ μείωση ΙΧ

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Η Volkswagen ξεκινά car sharing ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο Αμβούργο

Πηγή: NottinghamPost

Προηγούμενο άρθροXMAS GIVEAWAY! Livall BH51M Neo (+REVIEW)
Επόμενο άρθροΈχουν μέλλον οι solid-state μπαταρίες;
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.