Τα “πάνω-κάτω” φέρνει η πρωτοποριακή μπαταρία LFP της Desten Inc., αντισταθμίζοντας το κύριο μειονέκτημα των EVs, τον μεγάλο χρόνο φόρτισης. Η νέα τεχνολογία μπαταριών της επιτρέπει 0-80% σε κάτω από 5′ (με τον κατάλληλο DC φορτιστή, φυσικά) και μάλιστα με αξιοσημείωτη χημική και θερμική ευστάθεια, σύμφωνα με την ίδια.

Πιο συγκεκριμένα, το πρωτότυπο όχημα δοκιμών της Desten μπορεί να επαναφορτιστεί με ισχύ 900KW και μάλιστα με την θερμοκρασία της μπαταρίας να αυξάνεται μόλις κατά 15 βαθμούς Κελσίου μέσα σε αυτά τα… 5 λεπτά, έτσι δεν χρειάζεται ενεργή ψύξη! Επιπλέον η LFP μπαταρία θα αντέχει 3.000 κύκλους φόρτισης (με χωρητικότητα τουλάχιστον 80%), αλλά ένα μειονέκτημά της ίσως είναι η ενεργειακή της πυκνότητα, αφού μάλλον θα βρίσκεται κοντά στις 160 Wh/Kg, αρκετά χαμηλότερα από άλλες, κορυφαίες μπαταρίες που αναπτύσσονται ήδη. Με 10C charge και discharge rate, πάντως, θα μπορεί να υποστηρίξει και εξαιρετικά υψηλή ισχύ για τους ηλεκτροκινητήρες που θα συνδυαστούν μαζί της.

Η Desten συνεργάζεται στρατηγικά με εταιρείες σε όλη τη Βόρεια Αμερική, την Ευρώπη και την Ασία για να ενσωματώσει αυτήν την τεχνολογία σε νέες πλατφόρμες EV και Battery Energy Storage Systems (BESS).

Φυσικά, η Desten δεν είναι η μόνη εταιρεία που διεκδικεί την προσοχή του κόσμου όσον αφορά την τεχνολογία μπαταριών. Η StoreDot διαθέτει ήδη ένα προηγμένο πρόγραμμα δοκιμών με ενθαρρυντικά αποτελέσματα. Η CATL και η μπαταρία Qilin της προσφέρουν μεγάλη ενεργειακή πυκνότητα και γρήγορη φόρτιση, η Toyota υπόσχεται μπαταρίες solid-state που θα σπάσουν κάθε ρεκόρ (κάποτε…) και πολλοί κατασκευαστές αναπτύσσουν τις δικές τους τεχνολογίες.

Το ποια θα επικρατήσει, μένει να φανεί, αλλά το βέβαιο είναι οτι η τεχνολογία μπαταριών λιθίου προχωρά γοργά και οι επόμενες γενιές EVs θα κάνουν τα σημερινά μοντέλα να δείχνουν παρωχημένα. Βέβαια, το ενδεχόμενο retrofit, δηλαδή τοποθέτησης μπαταριών επόμενης γενιάς σε παλαιότερα οχήματα, δεν αποκλείεται, αλλά το κόστος θα είναι μεγάλο.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

Είδαμε τον πρώτο 400KW DC φορτιστή ΕV στην Ελλάδα!

Πηγή: ArenaEV

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.